• Ναυτιλία

    Β. Βαρδινογιάννης: Ένα VLCC 15ετίας για την Avin International

    Βαρδής Βαρδινογιάννης

    Βαρδής Βαρδινογιάννης. Motor Oil


    Η ναυτιλιακή Avin International, συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, φέρεται να είναι η εταιρεία πίσω από την εξαγορά ενός τάνκερ VLCC από την International Energy Transport, θυγατρική της ιαπωνικής MOL.

    Πρόκειται για το πλοίο Rokkosan (χωρητικότητας 300.257 dwt, κατασκευής 2003 στα ναυπηγεία Universal Shipbuilding), το οποίο η Avin International αγόρασε έναντι 21 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το TradeWinds.

    Αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες αυτές, τότε η τιμή των 21 εκατ. δολαρίων θα είναι η ίδια ακριβώς που είχε καταγραφεί στο πιο πρόσφατο αντίστοιχο deal, όταν πέρυσι το πλοίο Nichinori (χωρητικότητας 298.000 dwt, κατασκευής 2002), είχε πωληθεί έναντι 21 εκατ. δολαρίων. Σημειωτέον ότι το Nichinori, όπως και το Rokkosan, πωλήθηκαν λίγους μήνες πριν την προγραμματισμένη ειδική επιθεώρησή τους.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η Avin International διαθέτει σήμερα έναν στόλο αποτελούμενο από 36 τάνκερ, κανένα εκ των οποίων δεν είναι VLCC, και άρα αν επιβεβαιωθεί το deal για το πλοίο Rokkosan, θα είναι το πρώτο της VLCC.

    Να υπενθυμίσουμε σε αυτό το σημείο ότι η Avin International προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων της χρεοκοπημένης εταιρίας Toisa, του εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου, η οποία πέρυσι είχε υπαχθεί σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της για χρέη άνω του 1 δισ. δολαρίων. Τα δεξαμενόπλοια που θα αποκτήσει είναι το χωρητικότητας 112.700-dwt, United Journey, (κατασκευής 2010) και το United Seas (κατασκευής 2008).

    Η Avin άλλωστε από πέρυσι το καλοκαίρι έχει πραγματοποιήσει αρκετές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της. Υπένθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2017 προχώρησε στην εξαγορά των δύο αδελφών δεξαμενόπλοιων τύπου MR2 Oriental Ruby και Oriental Emerald (αμφότερα χωρητικότητας 50.400-dwt και κατασκευής 2005) που ανήκαν στη νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Hyundai Merchant Marine (HMM). Παράλληλα, εξαγόρασε δύο aframaxes από την Blue Lines Shipping, η οποία έχει την έδρα της στο Ντουμπάι. Για τις παραπάνω εξαγορές εκτιμάται ότι η εταιρία διέθεσε περίπου 55 εκατ. δολ.

    Κατά τη διάρκεια του 2017 η ναυτιλιακή πούλησε για scrap πέντε από τα παλαιότερα σε ηλικία πλοία της, αποκομίζοντας περίπου 29 εκατ. δολ.

    Επίσης, το Φεβρουάριο 2018 η εταιρία εξαγόρασε το πλοίο Marika, κατασκευής 2004 και χωρητικότητας 166,000 dwt, από την επίσης ελληνική ναυτιλιακή, Ancora Investment Trust.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν πλοία της χρεοκοπημένης Toisa. Όλες οι λεπτομέρειες

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Γ. Προκοπίου: Βουτιά στα κέρδη της Dynagas LNG Partners το α’ τρίμηνο 2018. Οι επόμενες κινήσεις της διοίκησης

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κ. Φωστηρόπουλος: Συμφωνία με προοπτικές για την Almi Tankers



    ΣΧΟΛΙΑ