• Business

    Β.Σ.Καρούλιας: Πώς έχασε ο Χρ. Αργυρού την ABInBev από την Coca Cola 3E

    Χρήστος Αργυρού, επικεφαλής Β.Σ Καρούλιας

    Χρήστος Αργυρού, επικεφαλής Β.Σ Καρούλιας


    Ηταν μόλις το 2020 όταν η Β.Σ. Καρούλιας, ξεκινούσε τη συνεργασία με τη  Νο1 εταιρεία μπύρας παγκοσμίως.

    Η συμφωνία με την Anheuser-Busch InBev (ABInBev) για την αντιπροσώπευση και διανομή των εμβληματικών σημάτων μπύρας Corona, Stella Artois, Bud, Beck’s, κ.α.  στην ελληνική αγορά αναβάθμισε το προφίλ της εταιρείας παράλληλα με τα οικονομικά της μεγέθη της.

    Δύο χρόνια μετά, στο τέλος του 2022, η Καρούλιας χάνει την ABInBev, το χαρτοφυλάκιο της οποίας θα αναλάβει η Coca-Cola 3Ε  χωρίς ωστόσο η συμφωνία να έχει ανακοινωθεί επίσημα από την τελευταία.

    To παρασκήνιο και η πρόταση εξαγοράς

    Σύμφωνα με μήνυμα-επιστολή του Χρήστου Αργυρού στους συνεργάτες του, το οποίο έχει έρθει σε γνώση του mononews.gr, η διακοπή της συνεργασίας δεν οφείλεται στις επιδόσεις της Β.Σ. Καρούλιας, καθώς όλοι οι στόχοι και το πλάνο που είχε από κοινού εκπονηθεί, έχουν επιτευχθεί αλλά στην επιθυμία του πολυεθνικού κολοσσού να εξαγοράσει την εταιρεία του Χρήστου Αργυρού.

    Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά  «στις 31/12/22 λήγει η συνεργασία μας με την ζυθοποιία ABInbev, όχι λόγω απόδοσης διότι οι τεθέντες στόχοι έχουν υπερκαλυφθεί, αλλά λόγω άλλων επιθυμιών του συγκεκριμένου Οίκου. Επιθυμίες που είχαν να κάνουν με την εξαγορά της Β.Σ. Καρούλιας αλλά και την διακοπή άλλων συνεργασιών μπύρας της εταιρείας (Paulaner, Estrella, κλπ.)».

    Ο κ. Αργυρού, που υπογράφει και την επιστολή προς τους συνεργάτες, αναφέρεται στη δέσμευση για την μακροπρόθεσμη ανεξάρτητη πορεία της εταιρείας ενώ αφήνει αιχμές για το μέλλον των σημάτων της  ABInBev στην εγχώρια αγορά σημειώνοντας ότι «είμαι σίγουρος, όπως συνέβη και σε άλλες περιπτώσεις, ότι Οίκοι που δεν εξετίμησαν την αξία της ΒΣΚ, την κατάλαβαν οδυνηρά όταν αποχώρησαν».

    Η αγωνία και η επόμενη ημέρα

    Η διακοπή της συνεργασίας με τη μεγαλύτερη εταιρεία μπύρας στον κόσμο αναμφίβολα αποτελεί πλήγμα για την Β.Σ. Καρούλιας, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην εγχώρια αγορά διανομής αλκοολούχων ποτών. Η εταιρεία, που πέρασε δια πυρός και σιδήρου για να ανακτήσει τις απώλειες από την κατακόρυφη πτώση της αγοράς των αλκοολούχων ποτών την περίοδο της οικονομικής κρίσης αλλά και το πλήγμα με την αύξηση του ΕΦΚ, αποτελεί βασικό προμηθευτή της εγχώριας αγοράς σε αλκοολούχα ποτά αλλά και καφέ, σοκολάτα, τσάι, χυμούς, αναψυκτικά, ice tea, μπύρες, κρασιά και αποστάγματα.

    Παρά το γεγονός  ότι ο Χρήστος Αργυρού διαβεβαιώνει ότι η εταιρεία είναι σε εξαιρετικό επίπεδο οργανωτικά, προϊοντικά αλλά και οικονομικά και ότι η συγκεκριμένη αποχώρηση δεν επηρεάζει, επ’ουδενί, τόσο μισθολογικά όσο και από πλευράς θέσεων εργασίας την εταιρεία, η αναζήτηση  μακροπρόθεσμων συνεργασιών αντίστοιχου βεληνεκούς είναι μονόδρομος.

    Παράλληλα, εξετάζονται και συνεργασίες που θα ενδυναμώσουν το προφίλ της Καρούλιας όχι απαραίτητα σε επίπεδο τζίρου αλλά προβολής.  Στις πρόσφατες συνεργασίες που έχει ανακοινώσει η εταιρεία είναι η διανομή των  βιταμινούχων νερών CoolVIT, προϊόντα της Coral Innovations A.E., εταιρείας μέλος του Ομίλου Βαρδινογιάννη.

    Το κέρδος της Coca Cola 3E

    Η Coca Cola με τη συμφωνία με την ABInBev συμπληρώνει το χαρτοφυλάκιό της με ένα προϊόν που δεν είχε μέχρι τώρα διευρύνοντας τη στρατηγική για κωδικολόγιο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καταναλωτών 24/7. Από Coca Cola, Costa Cofee, εμφιαλωμένο νερό (Αύρα) και premium (Lurisia), ενεργειακά ποτά (Monster, Powerrade), Fuze Tea μέχρι ούζο Πλωμαρίου, Jack Daniels, τσίπουρο Δεκαράκι μέχρι Aperol και μπύρα από τις αρχές του νέου έτους. Εξάλλου με  την προσθήκη της μπύρας στο χαρτοφυλάκιό της γίνεται ευθέως ανταγωνιστική στο κομμάτι αυτό με τις δύο κυρίαρχες ζυθοποιίες στην εγχώρια αγορά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.  Επιπλέον, μετά την ηχηρή ανάληψη της Bacardi από την Αθηναϊκή Ζυθοποίία που αποτέλεσε και καταλύτη για τον υπερδιπλασιαμό του μερίσματος προς την μητρική Heineken και τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της Coca Cola με τα προϊόντα της ΑΒΙnBev μεγάλο μέρος της πίτας των αλκοολούχων ποτών στρέφεται στους δύο πολυεθνικούς παίκτες.

    Διαβάστε επίσης

    Εμμανουηλίδης: Οι άμυνες της Nestle απέναντι στην ενεργειακή κρίση και οι νέες επενδύσεις στο εργοστάσιο στα Οινόφυτα



    ΣΧΟΛΙΑ