• Business

    Β. Φουρλής: «Το φθηνό χρήμα τελείωσε» – Κερδοφόρο β’ τρίμηνο αναμένει ο όμιλος

    Βασίλης Φουρλής, επικεφαλής Ομίλου Fourlis

    Βασίλης Φουρλής, επικεφαλής Ομίλου Fourlis


    Τη στρατηγική να χετζάρει 75 εκατομμύρια ευρώ εκ των 90 εκατ. του συνολικού δανεισμού της Trade Estates ανέπτυξε σήμερα ενώπιον των μετόχων ο Βασίλης Φουρλής, τονίζοντας πως «το φθηνό χρήμα τελείωσε».

    Λόγος έγινε για την αξία της μετοχής, η οποία έχει κατέλθει των 3 ευρώ, με τη διοίκηση να παραδέχεται πως είναι υποτιμημένη, ειδικότερα αν κανείς λάβει υπόψη την αξία των ακινήτων της ΑΕΕΑΠ. Σε αυτό το πλαίσιο, η Fourlis έχει εντείνει το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών, πολιτική στην οποία θα επιμείνει, εν μέσω προκλήσεων όπως είναι η άνοδος των επιτοκίων.

    Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι εν μέσω ενεργειακής κρίσης το κόστος της ενέργειας για τον όμιλο έχει αυξηθεί στα 10 εκατ. ευρώ από περίπου 6,5 εκατομμύρια τις προ πολέμου ημέρες.

    Η διοίκηση αναμένεται να ανακοινώσει κερδοφορία για το β’ τρίμηνο που κλείνει σε δύο εβδομάδες. Να σημειωθεί ότι το β’ τρίμηνο είναι παραδοσιακά οριακά κερδοφόρο για τον όμιλο, ενώ λόγω εποχικότητας τα δύο τελευταία τρίμηνα είναι τα δυνατά χαρτιά για το λιανεμπόριο, όπως είπε και κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης ο διευθύνων σύμβουλος της Fourlis, Απόστολος Πεταλάς.

    Intersport: Κερδοφορία μετά το κλείσιμο καταστημάτων στην Τουρκία

    «Η αύξηση του τζίρου κατά 70 εκατομμύρια και η αύξηση της κερδοφορίας κατά 20 εκατ. ευρώ δείχνει ότι καλύφθηκαν σε μεγάλο βαθμό οι απώλειες του 2020. Ο τζίρος των ηλεκτρονικών πωλήσεων αυξήθηκε κατά 80 εκατ. ευρώ το 2021, ποσό πενταπλάσιο σε σχέση με το 2019, πριν ξεσπάσει η πανδημία», τόνισε, ενώ σύμφωνα με τον ίδιο, οι πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου κινήθηκαν ανοδικά σε σύγκριση με το πρώτο μισό του 2019, όπως και το μεικτό αποτέλεσμα του ομίλου. Οι ανατιμήσεις στις οποίες έχει προχωρήσει η Fourlis υπολείπονται του ανταγωνισμού, πολιτική που θα αποφέρει καρπούς «όταν αγγίξουμε λίγο την κανονικότητα».

    Τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν ήδη εξομαλυνθεί σημαντικά, έχοντας ήδη επηρεάσει, πάντως, την ΙΚΕΑ, ενώ ενδεικτική είναι η ζήτηση για την Intersport. Όπως ειπώθηκε επίσης από τη διοίκηση, όταν τα σύνορα της πολυεθνικής έκλεισαν για τη Ρωσία και τη Λευκορωσία, οι πωλήσεις αυξήθηκαν χάρη στην αύξηση του διαθέσιμου αποθέματος, με αποτέλεσμα ο τζίρος της εν Ελλάδι Intersport να παρουσιάζεται αυξημένος κατά διψήφιο ποσοστό σε σχέση με το β’ τρίμηνο του 2019.

    Στο πεδίο της Intersport, η Fourlis ετοιμάζει επίσης «το καλύτερο κατάστημα αθλητικών ειδών στην Ευρώπη», ενώ το 2024 ολοκληρώνεται η ανακαίνιση των σημείων πώλησης. Η στρατηγική για το κλάδο αθλητικών ορίζει, επιπλέον, τον επαναπροσδιορισμό του προϊόντικού μείγματος έτσι ώστε να περιλαμβάνει προϊόντα «με πλεονέκτημα», με στόχο η εταιρεία να καταστεί ο ειδικός σε τεχνικά θέματα αθλητισμού κι όχι μια απλή αλυσίδα αθλητικής ένδυσης. Ο όμιλος έχει προχωρήσει ήδη στην αναδιάρθρωση της δραστηριότητας στην Τουρκία μέσω λουκέτου σε καταστήματα, με στόχο να σταματήσει να είναι η μοναδική ζημιογόνα θυγατρική της Fourlis.

    Σε αυτή την κατεύθυνση, της αύξησης της κερδοφορίας, ο όμιλος Φουρλής είχε αποφασίσει να επενδύσει σε δίκτυο μικρών καταστημάτων των ΙΚΕΑ και στον ανασχεδιασμό των υφιστάμενων, έτσι ώστε να εξοικονομήσει αποθηκευτικό χώρο, αλλά και λειτουργικά κόστη.



    ΣΧΟΛΙΑ