• Business

    Τσαμάζ (ΟΤΕ): Αντέχουμε στον ανταγωνισμό – Αυξάνονται οι επενδύσεις στην οπτική ίνα

    Μιχάλης Τσαμάζ, επικεφαλής ΟΤΕ

    Μιχάλης Τσαμάζ, επικεφαλής ΟΤΕ


    Για την πορεία του ΟΤΕ το πρώτο τρίμηνο του 2023 μίλησε χθες κατά τη διάρκεια call με αναλυτές ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΤΕ κ. Μιχάλης Τσαμάζ, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων ότι ο όμιλος θα συνεχίσει τις επενδύσεις στο Fiber to the Home, λέγοντας ότι παραμένει στην Ελλάδα σε σταθερή τροχιά αύξησης της κερδοφορίας.

    Μιλώντας για τον ανταγωνισμό, ο κ. Τσαμάζ είπε ότι ο ΟΤΕ κατάφερε να αντέξει στις πιέσεις ενώ διαβεβαίωσε ότι από τη στιγμή που υπάρχει αυτή αύξηση της δυναμικής, δεν υπάρχει πιθανότητα αύξησης των τιμών στα προϊόντα που προσφέρει.

    O κ. Τσαμάζ επεσήμανε ότι ο ΟΤΕ θα συνεχίσει την στρατηγική της στην ανάπτυξη του FFTH μεγαλώνοντας το αποτύπωμά της στην οπτική ίνα μέχρι το σπίτι, λέγοντας ότι στόχος είναι να φτάσει τα 1.4 εκατ. σπίτια μέχρι το τέλος του έτους, ενώ παράλληλα τόνισε ότι θα συνεχίσει δυναμικά το πρόγραμμα επενδύσεων που έχει ήδη εξαγγείλει ο όμιλος. Στο τρίμηνο, οι πελάτες FTTH κατέγραψαν αύξηση ρεκόρ, κατά 29.000, με τη συνολική συνδρομητική βάση να αγγίζει τους 166 χιλιάδες. Η διείσδυση στις υποδομές FTTH του ΟΤΕ  αυξήθηκε σε 18% από 12% ένα χρόνο νωρίτερα.

    Για τα έργα ICT ο όμιλος τονίζει ότι αναμένει συνεχή ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του και σε αυτό τον τομέα τα επόμενα τρίμηνα, λόγω και της σταδιακής υλοποίησης του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

    Νέα στρατηγική στη Ρουμανία

    Για την νέα του θέση στην Telekom Romania μίλησε ο κ. Μαζαράκης ο οποίος είπε ότι θα προσπαθήσει να επιστρέψει η εταιρεία σε σταθερούς ρυθμούς εφαρμόζοντας νέες στρατηγικές επιλογές, με βασικό στόχο να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό.

    Η Ρουμανία είναι μια πολύ ανταγωνιστική αγορά, κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσουμε είπε ο κ. Μαζαράκης. Για την νέα στρατηγική στην Telekom Romania ο κ. Μαζαράκης τόνισε ότι προσπαθούμε να «αυξήσουμε τους πελάτες, να κοιτάξουμε να σταθεροποιήσουμε την κατάσταση και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε που να έχει νόημα», αφήνοντας ταυτόχρονα ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα.

    Επίσης είπε ότι πρέπει να συνεχίσουμε να μεγαλώνουμε, εκμεταλλευόμενοι αυτά που μπορούμε να κάνουμε, καθώς ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και πρέπει να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε.

    Πύργοι κινητής, roaming και payzy

    Σε ερώτηση για το αν ο ΟΤΕ σκέφτεται να ακολουθήσει το παράδειγμα της United Group και να παραχωρήσει του πύργους κινητής, η διοίκηση του ομίλου απάντησε πως δεν υπάρχουν σκέψεις για μια τέτοια κίνηση προς το παρόν, λέγοντας πως η κατάσταση θα παραμείνει ως έχει.

    Για την ανάπτυξη του roaming η διοίκηση τόνισε ότι θα είναι μια πολύ καλή χρονιά όπως το 2022, ενώ περιμένουν περεταίρω ανάπτυξη τώρα που ξεκινάει η καλοκαιρινή σαιζόν.

    Μιλώντας για το payzy είπε ότι είναι ακόμα σε περίοδο ανάπτυξης, έχει περάσει τους 100.000 χρήστες, κάτι που ήταν στόχος για τον ΟΤΕ, λέγοντας ταυτόχρονα ότι πρέπει να είναι υπομονετικοί.

    Επιπλέον, ο ΟΤΕ θα συνεχίσει να αναπτύσσει τις νέες υπηρεσίες που σχετίζονται με την τεχνολογία (payzy, BOX, COSMOTE Insurance), αξιοποιώντας την υπεροχή της μάρκας και τις σχέσεις του με τους πελάτες.

    Αποτελέσματα τριμήνου

    Ο ΟΤΕ το πρώτο τρίμηνο του 2023 κατέγραψε αύξηση της κερδοφορίας, με το προσαρμοσμένο EBITDA (AL) να ενισχύεται κατά 1,6% και το προσαρμοσμένο περιθώριο να διαμορφώνεται στο 43,3%, υποστηριζόμενο από την αυστηρή διαχείριση κόστους.

    Όπως ανακοίνωσε, η αύξηση εσόδων από υπηρεσίες κινητής συνεχίζεται με +2,7% στο τρίμηνο, χάρη στην καρτοκινητή και τα συμβόλαια, ενώ σημειώθηκε αύξηση κατά 23,3% των συνδρομητών FTTx και ρεκόρ νέων συνδρομητών FTTH (+29.000), με το ποσοστό διείσδυσης να ενισχύεται στο 18%.

    Τα συνολικά έσοδα του Ομίλου μειώθηκαν, λόγω των υπηρεσιών χονδρικής στην Ελλάδα και της υψηλής βάσης σύγκρισης στη Ρουμανία.

    Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου της εταιρείας, στην Ελλάδα, η προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA (AL) σημείωσε αύξηση 1,6%, στα 318,5 εκατ. ευρώ με ισχυρό περιθώριο EBITDA 43,3% σε σύγκριση με 42,2% ένα χρόνο πριν.

    Οι πελάτες κινητής τηλεφωνίας συνέχισαν να αυξάνονται, φθάνοντας στο τέλος του Α’ τριμήνου τα 7,3 εκατ., ενισχυμένοι κατά 2,3% σε σχέση με πέρυσι. Τόσο οι πελάτες συμβολαίου, όσο και καρτοκινητής, σημείωσαν αύξηση, κατά 4,5% και 0,9% αντίστοιχα.

    Στη Ρουμανία, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 12,0% και διαμορφώθηκαν στα 69,0 εκατ. ευρώ και η προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA (AL) διαμορφώθηκε στα 3,5 εκατ. ευρώ μειωμένη κατά 8,2 εκατ. ευρώ.

    Ως αποτέλεσμα, σε επίπεδο Ομίλου, το Α’ τρίμηνο του 2023, τα ενοποιημένα έσοδα μειώθηκαν κατά 2% και διαμορφώθηκαν σε 803,6 εκατ. ευρώ, ενώ η προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA (AL) του Ομίλου μειώθηκε κατά 1,0% στα 322,0 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο να διαμορφώνεται σε 40,1%.

    Διαβάστε επίσης:

    Τσαμάζ: Ανάπτυξη του FTTH – Δεν θα υπάρξουν αυξήσεις τιμών



    ΣΧΟΛΙΑ