• Business

    Το «θαύμα» του ελληνικού γιαουρτιού στην Ιταλία – Αυξημένη ζήτηση ως και 50% εν μέσω πανδημίας

    γιαούρτι


    Αξιοζήλευτη ανθεκτικότητα σε αντίθεση με άλλες κατηγορίες, όπως τα ψάρια ιχθυοκαλλιέργειας επιδεικνύουν οι εξαγωγές ελληνικού γιαουρτιού, οι οποίες συνεχίζουν να μεγαλώνουν το αποτύπωμά τους στις διεθνείς αγορές παρά την πανδημία του κορονοϊού.

    Ακόμη και στην Ιταλία, η οποία δέχθηκε το μεγαλύτερο πλήγμα από τον θανατηφόρο ιό, η κατανάλωση διατηρείται υψηλή και μάλιστα τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται και σημαντική άνοδος.

    Υπάρχουν περιπτώσεις που εταιρείες είδαν τις παραγγελίες να αυξάνονται έως και 50% από τους τοπικούς συνεργάτες, οι οποίοι προσπαθούν να ανταποκριθούν στην διογκωμένη ζήτηση από τους Ιταλούς καταναλωτές.

    Η ΜΕΒΓΑΛ είναι ανάμεσα στις ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες που καταγράφει σημαντική αύξηση των εξαγωγών προς την ιταλική αγορά τόσο όσον αφορά την κατηγορία του ελληνικού γιαουρτιού όσο και στην κατηγορία της φέτας. «Οι εξαγωγές πάνε καλά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο ενώ ακόμη και στην Ιταλία είναι αυξημένες…», σημειώνει χαρακτηριστικά η αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της ΜΕΒΓΑΛ, Μαίρη Χατζάκου και τονίζει πως η εταιρεία δραστηριοποιείται σε έναν κλάδο που σε αντίθεση με άλλους αντέχει σε περιόδους κρίσης.

    Χατζάκου, ΜΕΒΓΑΛ
    Μαίρη Χατζάκου, ΜΕΒΓΑΛ

    Μάλιστα, η βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία σκοπεύει να προχωρήσει κανονικά τις προγραμματισμένες επενδύσεις για την αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής, οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 3 εκατ. ευρώ καθώς υπάρχει ζήτηση και από την ελληνική αγορά, παρ’ ότι η κατηγορία του foodservice (εστιατόρια, ξενοδοχεία, και catering) όπου έχει ισχυρή παρουσία (συνεισφέρει το 15% των ετήσιων πωλήσεων) έχει υποχωρήσει πάνω από 70% λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του κορονοϊού.

    Η ιταλική αγορά είναι από τις πλέον σημαντικές για τις εξαγωγές ελληνικού γιαουρτιού, ειδικά τώρα που η εγχώρια αγορά παρουσιάζει στασιμότητα. Και αυτό γιατί η κατηγορία του Foodservice έχει «παγώσει», παρά την μεγάλη άνοδο της κατανάλωσης στο σούπερ μάρκετ.

    Τα τελευταία χρόνια καταγράφει εντυπωσιακή πορεία και σύμφωνα με επίσημα στοιχεία (2018), η Ελλάδα κατέχει την δεύτερη θέση στην ιταλική αγορά γιαουρτιού, καταγράφοντας αύξηση της αξίας, της τάξης του 11,2%. Αντίστοιχη πορεία διαγράφει και η αύξηση του βάρους (+15,0%) που ανήλθε σε 32,1 χιλ τόνους, καταλαμβάνοντας την δεύτερη θέση μετά την Γερμανία (83,6 χιλ τόνους).

    Όπως αναφέρεται σε έκθεση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, της ελληνικής Πρεσβείας στην Ρώμη, παρά την αυξητική πορεία των ελληνικών εξαγωγών γιαουρτιού στην Ιταλία, πρέπει να σημειωθεί ότι ο ρυθμός αύξησής τους έχει σημειώσει κάμψη, εξέλιξη που μπορεί να αποδοθεί στην και μόνο οριακή αύξηση των συνολικών εισαγωγών γιαουρτιού της Ιταλίας. Πάντως σε μία αγορά σχεδόν στάσιμη, η χώρα μας αυξάνει τα μερίδιά της.

    Σύμφωνα με την Ελληνική Πρεσβεία, η θετική πορεία του ελληνικού γιαουρτιού στην ιταλικά αγορά αναγνωρίζεται από τον ιταλικό φορέα γαλακτοκομικών Assolatte και αποδίδεται στην ποιότητα του προϊόντος, όπως τόνισε στην Ετήσια Έκθεση του φορέα ο Πρόεδρος του τμήματος Γιαουρτιού κ. Castiglione.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών εξαγωγών γιαουρτιού στην Ιταλία από πλευράς βάρους είναι το φυσικό γιαούρτι (16,8 χιλ. τόνους) και έπεται το γιαούρτι με γεύσεις/φρούτα (15,3 χιλ. τόνους).

    Στο γιαούρτι με γεύσεις/φρούτα η Ελλάδα κατέχει το 11,4% του βάρους των συνολικών ιταλικών εισαγωγών στο συγκεκριμένο είδος και κατατάσσεται τρίτη μετά την Γερμανία (74,1 χιλ. τόνους και 55,2%) και την Αυστρία (28,2 χιλ. τόνους και 21,0%). Στο φυσικό γιαούρτι η Ελλάδα κατέχει το 53,5% του βάρους των συνολικών ιταλικών εισαγωγών στο συγκεκριμένο είδος και κατατάσσεται πρώτη, με δεύτερη τη Γερμανία (9,4 χιλ. τόνους και 29,9%) και τρίτη την Αυστρία (2,6 χιλ. τόνους και 8,3%).

    Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ οι εξαγωγές σε γιαούρτι και λοιπά γάλατα και κρέμες που έχουν υποστεί ζύμωση προς την Ιταλία ανήλθαν το 2018 σε 63 εκατ. ευρώ και αντιπροσώπευαν το 1,8% των ελληνικών εξαγωγών προς την χώρα, κατατάσσοντας το προϊόν στην 9η θέση του πίνακα των εξαγώγιμων προς την Ιταλία ελληνικών προϊόντων. Ενδεικτικό της ανοδικής πορείας των συγκεκριμένων εξαγωγών είναι ότι το 2015 οι εξαγωγές αυτές ήταν 51,9 εκατ. ευρώ και το μερίδιο επί του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών προς την Ιταλία ήταν 1,8%.



    ΣΧΟΛΙΑ