Business

Το σχέδιο του Μιχάλη Τσαμάζ για την «επόμενη μέρα» στον ΟΤΕ

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Μιχάλης Τσαμάζ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ


Σε ριζική αναδιάρθρωση του λειτουργικού μοντέλου του ΟΤΕ προχωρά η διοίκησή του, όπως έχει αποκαλύψει με τις δυο πρόσφατες επιστολές του προς όλους τους εργαζομένους ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Μιχάλης Τσαμάζ.

Για τις προθέσεις του ο επικεφαλής του ΟΤΕ είχε μιλήσει πρώτη φορά πέρσι στη τακτική γενική συνέλευση των μετόχων όταν, μεταξύ άλλων, είχε υπογραμμίσει ότι στη παρούσα συγκυρία «η μεγαλύτερη πρόκληση από όλες είναι το disruption, δηλαδή η αιφνίδια ριζική αλλαγή που ενισχύεται από την νέα ψηφιακή εποχή. Ειδικά στις τηλεπικοινωνίες, οι αλλαγές που επιφέρει, είναι εκθετικές. Για παράδειγμα, οι over the top παίκτες έχουν αλλάξει ριζικά τόσο την επικοινωνία, όσο και τη διανομή του περιεχομένου στους τελικούς χρήστες. Χάρη στην ανάπτυξη της τεχνολογίας, το disruption έρχεται από παντού. Είναι η νέα νόρμα και η έντασή του είναι πρωτοφανής».

Ο κ. Τσαμάζ πιστεύει και το επανέλαβε πρόσφατα ότι παρά τη σημαντική πρόοδο που έχει σημειώσει ο ΟΤΕ την τελευταία δεκαετία εξακολουθεί να έχει βαριές δομές, πολύπλοκες διαδικασίες και υψηλά λειτουργικά κόστη. Τότε είχε πει ότι ο ΟΤΕ χρειάζεται να γίνει πιο ευέλικτος, να αναθέσει κάποιες δραστηριότητες σε εξωτερικούς συνεργάτες και να μεταφέρει άλλες σε ξεχωριστές μονάδες, να δημιουργήσει νέες πηγές εσόδων και να επιταχύνει την ανάπτυξή του.

Με την πρόσφατη επικοινωνία του έγινε περισσότερο αναλυτικός περιγράφοντας τρεις θυγατρικές εταιρείες (τεχνικές υπηρεσίες, call centers και καταστήματα) οι οποίες  θα επικεντρωθούν στο αντικείμενό τους και στις ανάγκες της συγκεκριμένης αγοράς τους, εστιάζοντας στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. Επίσης θα αναζητήσουν τρόπους και δυνατότητες ανάπτυξης των δραστηριοτήτων τους, να πωλούν τις υπηρεσίες τους σε τρίτους, φέρνοντας έσοδα στον Όμιλο. Έτσι, θα συμβάλλουν στη μείωση του λειτουργικού κόστους της κύριας δραστηριότητας της εταιρείας.

Αναλυτικότερα, οι τεχνικοί πεδίου θα  λειτουργήσουν σε 100% αυτόνομη θυγατρική. Μέσα από συνεχή εκπαίδευση σε νέες τεχνολογίες, εκτός από τις ανάγκες του Ομίλου θα διεκδικήσουν και μερίδιο από τις ανάγκες της ευρύτερης αγοράς, πχ για υπηρεσίες smart home.  Στόχος είναι η ομάδα να μεγαλώσει και να δημιουργήσει νέες προοπτικές ανάπτυξης μέσα από την προσφορά ολοκληρωμένων υπηρεσιών προς τον πελάτη.

Όλες οι ομάδες που παρέχουν υπηρεσίες call centers, που αυτή τη στιγμή είναι μοιρασμένες σε διαφορετικές εταιρείες του Ομίλου, θα συγκεντρωθούν στην 100% θυγατρική, COSMOTE evalue, τη μεγαλύτερη εταιρεία contact center στη χώρα. Η COSMOTE evalue αποτελεί ένα ιδιαίτερα  επιτυχημένο παράδειγμα νέων πηγών εσόδων για τον Όμιλο, καθώς ήδη παρέχει υπηρεσίες εξυπηρέτησης και σε άλλες μεγάλες εταιρείες. Στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, η αναβάθμιση των υπηρεσιών και η αύξηση των πελατών στους οποίους παρέχει υπηρεσίες τηλεφωνικής εξυπηρέτησης.

Τα καταστήματα του Ομίλου ΟΤΕ θα λειτουργήσουν επίσης ως ξεχωριστή 100% θυγατρική. Θα δοθεί έτσι η δυνατότητα στις δύο αλυσίδες καταστημάτων, την COSMOTE και την ΓΕΡΜΑΝΟΣ, να κινούνται με περισσότερη ευελιξία και ταχύτητα στα πρότυπα του μετασχηματισμού που γίνεται διεθνώς στις αγορές λιανικής.

Το νέο στοίχημα του Μιχάλη Τσαμάζ για να εξελιχθεί έχει μεγάλο δρόμο να διανύσει, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι να πείσει ένα σημαντικό τμήμα των εργαζομένων. Το επόμενο διάστημα, όπως εκτιμάται, θα ανακοινωθεί νέο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου και, όπως ανακοινώθηκε, αλλαγές στα μισθολογικά. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου ΟΤΕ η εταιρεία επεξεργάζεται τα στοιχεία της αγοράς και σύντομα θα ανακοινώσει αναπροσαρμογές με βάση το ρόλο και την απόδοση, ειδικά των νεότερων και χαμηλόμισθων, ώστε να ενισχυθεί το εισόδημα και να εξασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα των αποδοχών.



ΣΧΟΛΙΑ