Business

Το «οικονομικό θαύμα» του Σκλαβενίτη και η διάσωση 11.000 θέσεων εργασίας

Μαρινόπουλος

Γεράσιμος Σκλαβενίτης


Εκεί που όλοι έβλεπαν κίνδυνο, εκείνοι είδαν μια τεράστια ευκαιρία. Όταν όλοι αμφέβαλλαν, εκείνοι δεν έπαψαν στιγμή να πιστεύουν στο εγχείρημα, παρότι κάποιες στιγμές τα πράγματα δεν πήγαιναν όπως ήθελαν. Τελικά, τα νούμερα και, κυρίως, η αποδοχή του κόσμου ενάμιση χρόνο μετά ήρθαν να δικαιώσουν την οικογένεια Σκλαβενίτη για την απόφασή της να αναλάβει τη διάσωση του Μαρινόπουλου και δίνουν μια ηχηρή απάντηση στους αμφισβητίες.

Ακόμη συζητείται σε κύκλους της αγοράς το «mea culpa» του Απόστολου Βακάκη της Jumbo για τους βαρείς χαρακτηρισμούς που είχε χρησιμοποιήσει για την οικογένεια πριν από δυο χρόνια. Το μεγαλύτερο ωστόσο «παράσημο» της οικογένειας είναι η αναγνώριση από συνεργάτες και ανταγωνιστές πως απέτρεψε τα χειρότερα για το λιανεμπόριο και, κυρίως, συνέβαλε στη διατήρηση πάνω από 11.000 θέσεων εργασίας σε πανελλαδικό επίπεδο.

Ακόμη και οι πιστώτριες τράπεζες, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πολύ ικανοποιημένες με τις επιδόσεις, οι οποίες ξεπέρασαν τις προσδοκίες τους. Δεν περίμεναν, όπως λένε οι πληροφορίες, πως η εταιρεία Σκλαβενίτης θα έπιανε τόσο γρήγορα τους στόχους που είχαν τεθεί –φθάνοντας μάλιστα σε κερδοφορία ήδη από το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους- και θα γέμιζε ξανά τα καταστήματα του Μαρινόπουλου με τόσο πολύ κόσμο.

Επιπλέον, αποπλήρωσε χρέη της πρώην Μαρινόπουλος προς προμηθευτές, Ελληνικό Δημόσιο (Φόροι και ασφαλιστικές εισφορές) και τρίτα πρόσωπα της τάξης των 380 εκατ. ευρώ, ενώ προχώρησε και στην ενοποίηση των εργαζομένων της εταιρείας και την υιοθέτηση μίας ενιαίας κουλτούρας.

Πρόκειται, σύμφωνα με ανθρώπους τη αγοράς για ένα πρωτοφανές σε μέγεθος και έκταση εγχείρημα για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς που αντίστοιχό του, δεν έχει επιχειρηθεί ποτέ στο παρελθόν.

Βέβαια, κομβικό ρόλο στην επιτυχία έπαιξε η στήριξη που προσέφεραν οι προμηθευτές, και κυρίως οι Έλληνες, οι οποίοι έσπευσαν από την πρώτη στιγμή να αγκαλιάσουν την προσπάθεια. Χωρίς τη συμπαράστασή τους, τα πράγματα θα ήταν αρκετά πιο δύσκολα.

Πέραν του ότι αποδέχθηκαν ένα γενναίο «κούρεμα» στις απαιτήσεις τους, παρείχαν τις απαραίτητες παροχές στην αλυσίδα, ώστε να μπορέσει να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Στο διάστημα που το δίκτυο του Μαρινόπουλου ήταν «νεκρό».

Κανένας εφησυχασμός

Ο Γεράσιμος και η Μαρία Σκλαβενίτη, γνωρίζουν πολύ καλά πως παρά την επιτυχημένη πορεία, δεν υπάρχουν περιθώρια για εφησυχασμό. Ιδιαίτερα σε μια αγορά με τόσο σκληρό ανταγωνισμό, όπου τα πάντα και ανά πάσα στιγμή μπορεί να ανατραπούν…

Όπως λένε σε συνομιλητές τους, βρίσκονται ακόμη στο μέσον της διαδρομής και έχουν ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουν, και πολύ περισσότερη δουλειά να παράξουν. Εξάλλου, «τα αγαθά, κόποις κτώνται». Για αυτό και σκοπεύουν να τηρήσουν ευλαβικά το σχέδιο ανάπτυξης που έχουν χαράξει και να μην παρεκκλίνουν σπιθαμή από τους στόχους.

Έτσι, μετά την πλήρη ανακαίνιση των 198 καταστήματα που ανήκαν στην Μαρινόπουλος, εντός του 2019 δρομολογείται η πλήρης ανακαίνιση και των υπολοίπων 113 καταστημάτων, με το συνολικό κόστος των επενδύσεων να υπερβαίνει τα 75 εκατ. ευρώ.

Η νέα χρονιά αναμένεται αρκετά απαιτητική για τα σούπερ μάρκετ, με νέες και σύνθετες προκλήσεις ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν πως θα είναι η χρονιά του μεγάλου ξεκαθαρίσματος στο λιανεμπόριο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Coca Cola: Τι σχεδιάζει για τη νέα χρονιά και ο ρόλος του Σκλαβενίτη

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Απαράδεκτη φημολογία: Γιατί ο Σκλαβενίτης πρέπει να «κόψει το κεφάλι του φιδιού που έχει βάλει μέσα στην κουζίνα του»

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σκλαβενίτης: Ξεπέρασε τις προβλέψεις η πορεία του Μαρινόπουλου