• Business

    Το αυξημένο κόστος ζωής η μεγαλύτερη πρόκληση των εταιρειών τηλεπικοινωνίας το 2023

    Μιχάλης Τσαμάζ (ΟΤΕ) - Παναγιώτης Γεωργιόπουλος (Nova) - Χάρης Μπρουμίδης (Vodafone)

    Μιχάλης Τσαμάζ (ΟΤΕ) – Παναγιώτης Γεωργιόπουλος (Nova) – Χάρης Μπρουμίδης (Vodafone)


    Με τον πληθωρισμό και την ενεργειακή κρίση να έχει «χτυπήσει» τις οικονομίες παγκοσμίως, ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος.

    Όπως παραδέχονται άνθρωποι της αγοράς, ο πληθωρισμός σε συνδυασμό με τα αυξημένα κόστη ενέργειας αποτελούν τον μεγαλύτερο κίνδυνο για την αγορά τηλεπικοινωνιών το 2023. Όλοι οι μεγάλοι ελληνικοί τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι έχουν ανακοινώσει συνολικά επενδύσεις άνω των 5 δισ. ευρώ για ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών αλλά και των δικτύων 5G, ενώ παράλληλα προσπαθούν να προσφέρουν στους πελάτες τους όσο το δυνατόν καλύτερα πακέτα σε κινητή, τηλεόραση, ίντερνετ και συνδρομητική.

    Το γεγονός αυτό, ο συνδυασμός δηλαδή επενδυτικού προγράμματος και αυξήσεων του κόστους ενέργειας, θα μπορούσε να οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι οι εταιρείες οδηγούνται σε αυξήσεις των τιμών που προσφέρουν τα προϊόντα τους, για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις δεσμεύσεις τους, χωρίς να αντιμετωπίσουν σημαντικό πρόβλημα ρευστότητας.

    Άλλωστε και ο πρόεδρος και o Διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone, σε εκδήλωση της εταιρείας τον Δεκέμβριο, είχε παραδεχθεί ότι η ενεργειακή κρίση και ο πληθωρισμός αποτελεί μια δύσκολη εξίσωση, λέγοντας ότι η Vodafone Ελλάδας αναμένεται να επιβαρυνθεί με 60 εκατ. ευρώ το έτος 2023/2024, τονίζοντας την ανάγκη για αύξηση των τιμολογίων.

    Πέφτουν οι τιμές σε κινητή, σταθερή και ίντερνετ

    Ωστόσο ο αυξημένος πληθωρισμός που έχει οδηγήσει στη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών βάζει δύσκολα στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, καθώς δεδομένης της κατάστασης βρίσκονται μπροστά σε ένα μεγάλο δίλλημα.

    Είτε αυξάνουμε τις τιμές των προϊόντων που προσφέρουμε καθώς τα κόστη και τα επενδυτικά μας πλάνα είναι αρκετά κοστοβόρα, με κίνδυνο όμως να χάσουμε μέρος των πελατών μας, είτε μειώνουμε τις τιμές, καθώς η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών λόγω του πληθωρισμού έχει μειωθεί, με κίνδυνο όμως να αντιμετωπίσουμε πρόβλημα ρευστότητας, και να μην μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στις δεσμεύσεις μας.

    Ήδη η Nova επέλεξε το δεύτερο μονοπάτι, ρίχνοντας πολύ τις τιμές, και μένει να φανεί εάν η επιθετική τακτική που ακολούθησε θα την βγάλει «ασπροπρόσωπη». Vodafone και ΟΤΕ τηρούν προς το παρόν στάση αναμονής και αρκούνται στο να ακολουθούν την τακτική των…προσφορών σε κινητή τηλεφωνία αλλά και στα πακέτα σταθερής και ίντερνετ.

    Επενδύσεις και ανάπτυξη δικτύου

    Το γεγονός ότι ο πληθωρισμός και η ενεργειακή κρίση μπορεί να «αναγκάσει» τους παρόχους να ρίξουν τις τιμές, δημιουργούν έναν ακόμα πονοκέφαλο. Και αυτός είναι κυρίως ως προς την υλοποίηση των επενδυτικών τους προγραμμάτων.

    Ο ΟΤΕ έχει εξαγγείλει επενδύσεις 3 δις. ευρώ, η Nova έχει ανακοινώσει πρόγραμμα 2 δις. ευρώ και η Vodafone 600 εκατ. ευρώ. Όλες επενδύσεις για ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών μέχρι το σπίτι Fiber to the Home αλλά και δικτύου 5G.

    Ο ΟΤΕ έχει στόχο μέχρι το 2027 να καλύψει με οπτική ίνα περίπου τα 2/3 της επικράτειας της χώρας.

    Στόχος της Νοva είναι να αναπτύξει υπερσύγχρονο δίκτυο οπτικών ινών 10 Giga, παρέχοντας κάλυψη με οπτική ίνα μέχρι το σπίτι (Fiber to the Home) στο 40% του ελληνικού πληθυσμού, καθώς και σε επιχειρήσεις, καλύπτοντας το 70% των Περιφερειών της χώρας.

    Η Vodafone θέλει μέσα από το πρόγραμμα των 600 εκατ. ευρώ μέχρι το 2025 που έχει εξαγγείλει, να αυξήσει το επενδυτικό της πρόγραμμα για να φέρει δίκτυα Fiber to the Home (FTTH) σε 850.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις της Ελλάδας.

    Έρευνα EY για τις τηλεπικοινωνίες

    Πρόσφατα έρευνα της ΕΥ για τους κινδύνους που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών το 2023, βάζει ως πρώτη τον πληθωρισμό και του αυξημένου κόστους ζωής των καταναλωτών. Ωστόσο δεν είναι οι μοναδικοί κίνδυνοι που θα αντιμετωπίσουν οι εταιρείες μέσα στο έτος.

    Ο φόβος ασφάλειας και κυβερνοεπιθέσεων είναι από τους σημαντικότερους κινδύνους, καθώς το 76% των εταιρειών έχουν αναφέρει αύξηση των επιθέσεων στον κυβερνοχώρο.

    Η έρευνα διαπιστώνει, επίσης, ότι η κακή διαχείριση της ατζέντας για τη βιώσιμη ανάπτυξη εξελίσσεται σε ολοένα και πιο επείγουσα απειλή για τον κλάδο. Η ποιότητα των δημοσιοποιήσεων των τηλεπικοινωνιακών φορέων σχετικά με την κλιματική αλλαγή μειώνεται από χρόνο σε χρόνο, καθώς το 39% των ερωτηθέντων δεν δημοσιοποιούν τη στρατηγική τους για την επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα.

    Επίσης ένας από τους βασικότερους κινδύνους αποτελεί η απώλεια εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού, καθώς οι απόψεις εργοδοτών και εργαζομένων συνεχίζουν να αποκλίνουν. Συγκεκριμένα το 53% των ερωτηθέντων εργαζομένων στον κλάδο δηλώνουν ότι σκοπεύουν να εγκαταλείψουν τη σημερινή τους θέση μέσα στους επόμενους 12 μήνες, σε σύγκριση με έναν μέσο όρο 43% σε όλους τους κλάδους.

    Διαβάστε επίσης:

    ΟΤΕ-Nova-Vodafone: Σημαντικός ο ρόλος των τηλεπικοινωνιών – Είμαστε σε κομβικό σημείο



    ΣΧΟΛΙΑ