• ΑΓΟΡΕΣ

    Τι συμβαίνει με την μετοχή της Coca Cola που από τα 35 ευρώ βρίσκεται στα 27,10;

    Aναστάσιος Δαυίδ, Πρόεδρος της Coca Cola HBC

    Aναστάσιος Δαυίδ, Πρόεδρος της Coca Cola HBC


    Προβληματίζει την αγορά η συμπεριφορά της μετοχής της Coca Cola που εδώ και τέσσερις μήνες βρίσκεται σε συνεχή πτώση. Μετά τα υψηλά που κατεγράφησαν στη μετοχή στις 3 Ιουλίου και ήταν τα 35,09 ευρώ, έκτοτε ξεκίνησε η υποχώρησή της, με την τεχνική ανάλυση να εντοπίζει την στήριξη στην περιοχή των 25 ευρώ, επίπεδα που έχει ξαναδεί στο παρελθόν και συγκεκριμένα πριν από ένα χρόνο.

    Εκείνο που προβληματίζει εντόνως δε, είναι, όπως αναφέρουν πηγές, ότι η μετοχή της αμερικάνικης Coca Cola χτυπάει το ένα υψηλό μετά το άλλο, δεδομένου του καλού κλίματος που υπάρχει στο αμερικανικό χρηματιστήριο και το οποίο εντείνεται όσο πλησιάζει η συμφωνία για ανακωχή στον εμπορικό πόλεμο ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα.

    Είναι χαρακτηριστικό από τα 35,09 ευρώ στις 3 Ιουλίου, στις 31 του ίδιου μήνα έκλεισε στα 31,30 ευρώ. Στις 30/8 τερμάτισε χαμηλότερα στα 30,44 ευρώ, στις 30/9 στα 29,87 ευρώ και την Τρίτη, 27/10, στα 27,10 ευρώ.

    Στο μεσοδιάστημα η εταιρεία επέστρεψε μετρητά και διένειμε μέρισμα στους μετόχους της συνολικού ύψους 2,5 ευρώ.

    Επίσης, η εταιρεία από τον Ιούνιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο ανακοίνωσε δύο εξαγορές, μίας εταιρείας τροφίμων στην Σερβία, την Bambi και μίας εταιρείας φυσικού μεταλλικού νερού και αναψυκτικών Acque Minerali S.r.l.

    Και όχι μόνο αυτό, αλλά η εταιρεία που ανακοινώνει αποτελέσματα 9μήνου στις 13/11 δεν έχει προϊδεάσει για τίποτε το αρνητικό την αγορά.

    Άλλωστε, η Coca Cola HBC, που δραστηριοποιείται σε 28 χώρες, πούλησε κατά το πρώτο εξάμηνο ένα δισεκατομμύριο ενενήντα εκατομμύρια τετρακόσιες χιλιάδες κιβώτια – 1.090.400.000- (στις ποσότητες αυτές περιλαμβάνονται και 1,2 εκατ. κιβώτια premium σημάτων ποτών που πούλησε). Δηλαδή 23 εκατομμύρια κιβώτια περισσότερα από τα κιβώτια που πούλησε το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.

    Επίσης, σημαντική συμβολή πάντως στα αποτελέσματα είχαν οι νέες κυκλοφορίες προϊόντων. Όπως η Coca-Cola Energy που κυκλοφόρησε σε Ουγγαρία, Ιρλανδία και Ρουμανία και η Coca-Cola Plus Coffee που κυκλοφόρησε σε έξι αγορές περιλαμβανομένης της Ιταλίας, της Ελλάδας και της Τσεχικής Δημοκρατίας. Η εταιρεία πούλησε 49 εκατομμύρια κιβώτια καινοτόμων προϊόντων, γεύσεων και συσκευασιών και 4,5 ποσοστιαίες μονάδες της αύξησης του όγκου πωλήσεών οφειλόταν σε αυτές τις νέες κυκλοφορίες.

    Ταυτόχρονα, στο πρώτο εξάμηνο η Coca Cola HBC προχώρησε και σε αναδιάρθρωση συνολικού κόστους 30 εκατ. ευρώ –σ.σ. εκτιμά ότι από αυτή την αναδιάρθρωση θα έχει ετησιοποιημένα οφέλη 19 εκατ. ευρώ από το 2020 και εξής- που αφορούν, μεταξύ άλλων,σε απομειώσεις ενσώματων παγίων στοιχείων που περιλαμβάνονται στα λειτουργικά έξοδα.



    ΣΧΟΛΙΑ