Business

Θ. Βενιάμης: Ποιες είναι οι νέες του κινήσεις στην εφοπλιστική σκακιέρα

Θεόδωρος Βενιάμης ναυτιλία

Θεόδωρος Βενιάμης. Πρόεδρος Ένωσης Εφοπλιστων


Πούλησε και το τελευταίο της φορτηγό πλοίο τύπου supramax η ναυτιλιακή Golden Union, συμφερόντων του εφοπλιστή και προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρου Βενιάμη, ενώ το συγκεκριμένο πλοίο ήταν παράλληλα και το τελευταίο από μια τετράδα φορτηγών πλοίων τύπου supramax που είχαν παραμείνει στο στόλο της και δεν είχαν ακόμη πωληθεί.

Ο λόγος για το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου Flag Mersinidi (χωρητικότητας 56.800-dwt και κατασκευής 2012), το οποίο η ναυτιλιακή του κ. Βενιάμη πούλησε έναντι του ποσού των 7,5-8,5 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με όσα ισχυρίζονται πηγές που πρόσκεινται στην εταιρεία.

Πρόκειται για μια συναλλαγή που τη χαρακτήριζε έντονο παρασκήνιο καθώς έγιναν πολλές προσπάθειες για να μην έρθει στο φως της δημοσιότητας. Μάλιστα, οι φήμες για την πώληση του Flag Mersinidi είχαν ξεκινήσει εδώ και δύο μήνες καθώς η Golden Union έψαχνε καιρό για αγοραστές για τα τέσσερα supramaxes τα οποία είχε παραγγείλει το έτος 2007, καταβάλλοντας συνολικά ένα σημαντικό αντίτιμο ύψους 150 εκατ. δολαρίων. Τα πλοία είχαν παραδοθεί στο στόλο της ναυτιλιακής μεταξύ των ετών 2010 και 2012 και δραστηριοποιούνταν διεθνώς για λογαριασμό της για περίπου 4-6 χρόνια.

flag mersinidi βενιαμης
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου supramax «Flag Mersinidi» της Golden Union είναι χωρητικότητας 56.800-dwt και κατασκευής του έτους 2012

Ο αγοραστής του Flag Mersinidi όπως όλα δείχνουν, είναι η Larus SA, μια low-profile ναυτιλιακή που ανήκει στον Έλληνα εφοπλιστή Αλέξη Κονδύλη, η οποία και απέκτησε πριν από ένα μήνα το τελευταίο supramax φορτηγό πλοίο του κ. Βενιάμη – το πλοίο θα μετονομαστεί σε «Ageri».

Μάλιστα, η προσθήκη αυτή στο στόλο της Larus, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των σχεδίων της εταιρείας του κ. Κονδύλη για αργή και σταθερή επέκταση, ενώ από το 2014 ως σήμερα, έχει σχεδόν διπλασιάσει το στόλο της, έχοντας εξαγοράσει τέσσερα πλοία μεγέθους supramax έως και post-panamax. Πλέον διαθέτει έναν στόλο που αποτελείται από 7 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου.

Η πιο πρόσφατη εξαγορά που πραγματοποίησε η Larus πριν από το Flag Mersinidi, ήταν το καλοκαίρι του 2016, όταν, όπως είχε γράψει το mononews.gr, είχε καταβάλλει το ποσό των 8,6 εκατ. δολαρίων σε μια δημοπρασία στη Σιγκαπούρη με σκοπό την απόκτηση του φορτηγού πλοίου Ao Hong Ma (χωρητικότητας 93.900-dwt και κατασκευής 2011), το οποίο κατόπιν μετονόμασε σε «Anthemis».

Ao Hong Ma larus
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου «Ao Hong Ma» – νυν «Anthemis» – της Larus SA είναι χωρητικότητας 93.900-dwt και κατασκευής του έτους 2011

Όσον αφορά τα υπόλοιπα αδελφά supramaxes που ανήκαν στη Golden Union, αυτά έχουν πωληθεί, σύμφωνα με τους brokers, σε τρεις διαφορετικές ναυτιλιακές, συγκεντρώνοντας συνολικά ένα ποσό που κυμάνθηκε στα 28,5-29,5 εκατ. δολάρια. Οι ίδιοι brokers επίσης τονίζουν ότι ήταν η πρώτη φορά που η εταιρεία του κ. Βενιάμη προχωρούσε σε πωλήσεις πλοίων σε διάστημα επταετίας.

Όπως έγραψε το mononews.gr στις 28 Οκτωβρίου, τα φορτηγά πλοία Flag Alexandros και Georgianna Bo (αμφότερα χωρητικότητας 56.800-dwt και κατασκευής 2010) εισήλθαν στο στόλο της LMZ Shipping του Γιώργου Μπάχου για περίπου 14 εκατ. δολάρια, τα οποία η τελευταία πρόκειται να τα μετονομάσει σε «LMZ Vega» και «LMZ Europa» αντίστοιχα.

Το τρίτο supramax, το Anna Bo (χωρητικότητας 56.800-dwt και κατασκευής 2010), πέρασε στα χέρια της αραβικών συμφερόντων Tomini Shipping – με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα – το οποίο κατόπιν μετονόμασε σε «Tomini Infinity».

Η πώληση των τεσσάρων αυτών πλοίων διαμορφώνει το στόλο της Golden Union στα 35 πλοία. Ωστόσο, σύμφωνα με τους brokers, η εταιρεία έχει δρομολογήσει ένα πρόγραμμα 7 νεότευκτων φορτηγών τύπου panamax στα κινεζικά ναυπηγεία Avic Weihai Shipyard and Cosco Dalian.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: J. Fredriksen: “Ανάσα” δίνει στη Seadrill η νέα συμφωνία με τις τράπεζες. Σημαντική ενίσχυση της μετοχής

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Προκοπίου: Ξεπέρασαν τις προσδοκίες τα κέρδη της Dynagas Partners

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Εντυπωσιακά κέρδη για τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες χάρη (και) στον Trump