ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η χρήση των κολοσσών του ηλεκτρονικού εμπορίου Temu και Shein από τους καταναλωτές έχει επιβραδυνθεί σημαντικά στην κρίσιμη αγορά των ΗΠΑ, λόγω των δασμών που επέβαλε ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στις κινεζικές εισαγωγές και της κατάργησης του παραθύρου «de minimis».
Οι ημερήσιοι ενεργοί χρήστες (DAUs) της Temu στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 52% τον Μάιο σε σύγκριση με τον Μάρτιο, πριν ανακοινωθούν οι δασμοί του Τραμπ, ενώ αντίστοιχα της Shein μειώθηκαν κατά 25%, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης αγοράς Sensor Tower που δημοσιεύτηκαν στο CNBC.
Οι DAUs (Daily Active Users) είναι ο αριθμός των ατόμων που επισκέπτονται ή αλληλεπιδρούν με μια πλατφόρμα εντός 24 ωρών. Οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες (MAUs), που δείχνουν τη δραστηριότητα σε διάστημα 30 ημερών, μειώθηκαν επίσης — κατά 30% για την Temu και 12% για τη Shein τον Μάιο σε σύγκριση με τον Μάρτιο.
Αυτή η βουτιά αποτυπώθηκε και στις κατατάξεις των εφαρμογών στα App Store της Apple. Η Temu είχε μέση θέση την 132η τον Μάιο του 2025, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα βρισκόταν στις πρώτες 3 θέσεις. Η Shein είχε μέση κατάταξη την 60ή θέση τον περασμένο μήνα, έναντι της πρώτης δεκάδας πέρυσι.
Καμία από τις δύο εταιρείες δεν απάντησε άμεσα στο αίτημα του CNBC για σχόλια.
Η πτώση στη χρήση των δύο δημοφιλών ιστοσελίδων με τα φθηνά προϊόντα συνδέεται και με τη μείωση των διαφημιστικών δαπανών των δύο εταιρειών στις ΗΠΑ τους τελευταίους μήνες, μετά τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης Τραμπ για τους δασμούς.
Ο Τραμπ ανακοίνωσε τον Απρίλιο την επιβολή εκτεταμένων δασμών στις κινεζικές εισαγωγές, συμπεριλαμβανομένης της κατάργησης από 2 Μαΐου της εξαίρεσης “de minimis”, που επέτρεπε την αποστολή εμπορευμάτων αξίας κάτω των $800 χωρίς δασμούς.
«Όλα αυτά τα επιπλέον κόστη και τα ρυθμιστικά εμπόδια επηρεάζουν ξεκάθαρα τις προοπτικές ανάπτυξης των κινεζικών πλατφορμών στις ΗΠΑ», δήλωσε η Rui Ma, ιδρύτρια και αναλύτρια του Tech Buzz China.
Η διαφημιστική δαπάνη της Temu στις ΗΠΑ τον Μάιο μειώθηκε κατά 95% σε ετήσια βάση, ενώ της Shein μειώθηκε κατά 70%.
«Η μείωση της διαφημιστικής δαπάνης στις ΗΠΑ από την Temu και τη Shein ήταν εμφανής ήδη από τον Απρίλιο, που συρρικνώθηκε κατά 40% και 65% αντίστοιχα σε σχέση με πέρυσι», ανέφερε η Seema Shah, αντιπρόεδρος έρευνας στη Sensor Tower, σε δηλώσεις της στο CNBC.
Και οι δύο εταιρείες άλλαξαν επίσης τα μοντέλα εφοδιαστικής τους αλυσίδας, εγκαταλείποντας το μοντέλο drop shipping, το οποίο τους επέτρεπε να στέλνουν απευθείας εμπορεύματα από προμηθευτές στην Κίνα σε καταναλωτές στις ΗΠΑ. Αντ’ αυτού, ιδιαίτερα η Temu, επενδύει στη δημιουργία δικτύου αποθηκών στις ΗΠΑ.
Η Rui Ma σημείωσε ότι τέτοιες κινήσεις πιθανόν επηρέασαν τόσο τη στρατηγική διαφήμισης όσο και τα πρότυπα προσέλκυσης πελατών.
Έρευνα του Tech Buzz China από τον Μάρτιο έδειξε ότι ένας δασμός 50% είναι το όριο στο οποίο η Temu χάνει το μεγαλύτερο μέρος του ανταγωνιστικού της πλεονεκτήματος τιμής και δυσκολεύεται να λειτουργήσει. Ο δασμός για τα προϊόντα που προηγουμένως εντάσσονταν στο καθεστώς “de minimis” ανέρχεται σήμερα σε 54%, μειωμένος από 120% μετά από την αναβολή των δασμών για 90 ημέρες μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.
Ανάπτυξη εκτός ΗΠΑ
Την περασμένη εβδομάδα, η μητρική εταιρεία της Temu, PDD Holdings, ανακοίνωσε έσοδα πρώτου τριμήνου χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις και απέδωσε την πίεση στους δασμούς.
Η δημοτικότητα της Temu αυξήθηκε εκτός ΗΠΑ, με τους μη-Αμερικανούς χρήστες να αποτελούν πλέον το 90% των 405 εκατομμυρίων παγκόσμιων MAUs της πλατφόρμας κατά το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με την HSBC.
Σε σημείωμα της περασμένης εβδομάδας, αναλυτές της HSBC ανέφεραν ότι αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στην ανάπτυξη σε Ευρώπη, Λατινική και Νότια Αμερική, τονίζοντας πως η ταχύτερη ανάπτυξη καταγράφηκε σε «λιγότερο εύπορες αγορές».
«Πολλές (κινεζικές πλατφόρμες) πλέον στρέφονται ενεργά σε άλλες αγορές, όπως η Ευρώπη», σημείωσε η Ma.
Διαβάστε επίσης:
Shein: Βλέπει εισαγωγή στο Χονγκ Κονγκ αφού καθυστερεί η IPO στο Λονδίνο
Όλο το παρασκήνιο της επανεκκίνησης του πρωταθλήματος και η ντρίμπλα της κυβέρνησης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
