Η FIFA και η DAZN ανακοίνωσαν πως το ανανεωμένο Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων του 2025 προσέλκυσε παγκόσμιο κοινό που άγγιξε τα 2,7 δισεκατομμύρια θεατές.
Πρόκειται για ένα νούμερο που ξεπερνά κάθε προηγούμενο και υπογραμμίζει την τεράστια δυναμική της νέας διοργάνωσης και ήταν, όλο, έμπνευσης του προέδρου της FIFA, Τζιάνι Ινφαντίνο.
Η DAZN είχε επενδύσει 1 δισ. δολάρια (περίπου 920 εκατ. ευρώ) για την εξασφάλιση των αποκλειστικών τηλεοπτικών δικαιωμάτων παγκοσμίως και πήρε το ρίσκο να μεταδώσει δωρεάν όλα τα 63 παιχνίδια στην πλατφόρμα της. Παράλληλα, υπέγραψε περισσότερες από 100 συμφωνίες sublicensing με τοπικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, ώστε να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα του προϊόντος και να εξισορροπήσει μέρος του κόστους.
Τα εντυπωσιακά νούμερα ανά χώρα
Η ανάλυση των στοιχείων από τη Nielsen Sports αποκαλύπτει εντυπωσιακές λεπτομέρειες:
- Βραζιλία: Περισσότεροι από 131 εκατ. τηλεθεατές παρακολούθησαν τη διοργάνωση, με το Globo να καταγράφει τις τρεις μεγαλύτερες τηλεθεάσεις του 2025. Η κορυφαία στιγμή ήταν ο αγώνας Φλαμένγκο – Μπάγερν Μονάχου, που συγκέντρωσε 37,3 εκατ. θεατές.
- Ιταλία: Συνολικά 28 εκατ. θεατές, με την DAZN να αξιοποιεί τη δυναμική της ως βασικού παίκτη στα δικαιώματα της Serie A.
- Ισπανία: 24 εκατ. τηλεθεατές, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της DAZN στην αγορά της La Liga.
- Σαουδική Αραβία: Ο αγώνας Μάντσεστερ Σίτι – Αλ Χιλάλ παρακολούθησε το 77,8% του διαθέσιμου κοινού.
- Αργεντινή: Το Μπόκα Τζούνιορς – Μπενφίκα συγκέντρωσε 9,1 εκατ. τηλεθεατές, κατακτώντας το 84,2% της τηλεθέασης – το υψηλότερο νούμερο στη χώρα από τον τελικό του Κόπα Αμέρικα 2023.
Η στρατηγική της DAZN
Μεταδίδοντας όλα τα παιχνίδια δωρεάν, η DAZN στόχευσε στην προσέλκυση νέου κοινού, με σκοπό στη συνέχεια να το «μετατρέψει» σε συνδρομητές ή να το αξιοποιήσει μέσω διαφημίσεων, στοιχηματικών υπηρεσιών και ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η πλατφόρμα έδωσε έμφαση σε μια premium ψηφιακή εμπειρία, προσφέροντας διαδραστικά εργαλεία και επιπλέον περιεχόμενο. Το αποτέλεσμα ήταν το 80% των θεάσεων να συνδυάζονται με αλληλεπίδραση σε μη ζωντανό περιεχόμενο, γεγονός που αύξησε τη δέσμευση του κοινού.
Τα social media και η παγκόσμια τάση
Η FIFA και η DAZN τόνισαν ότι το τουρνουά ήταν το αθλητικό γεγονός της χρονιάς που αναζητήθηκε περισσότερο στην Google, με τους επίσημους λογαριασμούς να φτάνουν τα 9 εκατ. followers και τις εντυπώσεις στα social media να ξεπερνούν τα 10 δισεκατομμύρια.
Ο γενικός γραμματέας της FIFA, Ματίας Γκραφστρόμ, δήλωσε: «Τα προκαταρκτικά αυτά στοιχεία επιβεβαιώνουν πως το Μουντιάλ Συλλόγων 2025 αποτέλεσε παγκόσμια επιτυχία και μια διοργάνωση-ορόσημο. Από την απίστευτη ατμόσφαιρα στα γήπεδα των ΗΠΑ έως τα 2,7 δισ. θεατών σε όλο τον κόσμο, ξεπεράσαμε κάθε προσδοκία».
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της DAZN, Σέι Σέγεβ, υπογράμμισε: «Οι αριθμοί αποδεικνύουν τη δίψα του κόσμου για προσιτό, υψηλής ποιότητας ποδοσφαιρικό περιεχόμενο. Η συνεργασία μας με τη FIFA έθεσε νέα παγκόσμια στάνταρ και έδειξε πόσο ισχυρό μπορεί να είναι το ποδόσφαιρο μέσα από έναν digital-first, fan-centric φακό».
Ένα νέο κεφάλαιο για το ποδόσφαιρο
Η επιτυχία του Μουντιάλ Συλλόγων 2025 δείχνει πως το μέλλον του αθλητικού θεάματος συνδέεται με τη μετάβαση σε πιο ευέλικτα και ψηφιακά μοντέλα. Με τη FIFA να θέλει να μετατρέψει τη διοργάνωση σε θεσμό αντίστοιχο του Μουντιάλ εθνικών ομάδων, η συνεργασία με τη DAZN ενδέχεται να αποτελέσει σημείο καμπής για το πώς θα παρακολουθούμε ποδόσφαιρο τα επόμενα χρόνια.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βραζιλία: Ο πρώην πρόεδρος Μπολσονάρου διαγνώστηκε με καρκίνο του δέρματος
- Συνάντηση Παπασταύρου -Καδή: Προστασία θαλασσών και σεβασμός κανόνων αλιείας από τρίτες χώρες
- FED: Πρώτη μείωση επιτοκίων κατά 25 μ.β – Βλέπει άλλες δύο μειώσεις μέσα στο 2025
- Λιβύη: Δεκατρείς άνθρωποι διασώθηκαν στα ανοικτά του Τομπρούκ – Αγνοείται η τύχη δεκάδων άλλων
