ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με τους κορυφαίους εκπροσώπους της πολυτέλειας να παλεύουν να κερδίσουν ξανά την εμπιστοσύνη των πελατών τους, μία νέα τάση αναδύεται μεταξύ των θαυμαστών των πολυτελών brands.
Η ήσυχη πολυτέλεια που συστήθηκε από τους γαλλικούς κολοσσούς και κυριάρχησε τα τελευταία χρόνια στον κλάδο υποχωρεί σταδιακά καθώς μικρότερα ιταλικά brands με μαξιμαλιστικά και τολμηρά ρούχα και αξεσουάρ, βλέπουν τις πωλήσεις τους να ανεβαίνουν.
Τολμηρά χρώματα και αιχμηρά σχέδια
Αντί για τις μπεζ παλέτες σε ρούχα και αξεσουάρ, οι πελάτες φέτος το καλοκαίρι έδειξαν μία ιδιαίτερη προτίμηση στα γεωμετρικά μοτίβα της Pucci, τα ζιγκ-ζαγκ της Missoni και τα animal prints του Roberto Cavalli.
Αν και τα διάσημα ιταλικά brands δεν είναι εισηγμένα στο Χρηματιστήριο, ώστε να ανακοινώνουν εταιρικά αποτελέσματα, σύμφωνα με τη WSJ, οι πωλήσεις τους σε διάσημα καταστήματα που πωλούν μάρκες πολυτελείας έχουν σχεδόν διπλασιαστεί.
Αυτή η τάση έχει συμπαρασύρει και την αγορά των μεταχειρισμένων,
Οι πωλήσεις vintage φορεμάτων Cavalli αυξήθηκαν κατά 191% σε ετήσια βάση στον ιστότοπο μεταπώλησης The RealReal, ενώ οι αναζητήσεις για Missoni στο Depop αυξήθηκαν κατά 91% τους τελευταίους δύο μήνες.
Ένα μεταχειρισμένο φόρεμα Missoni μπορεί να πωληθεί για περίπου 250 δολάρια στο Depop, σχεδόν στο 1/6 της λιανικής τιμής που είναι περίπου 1.500 δολάρια.
Τα μεταχειρισμένα φορέματα του Roberto Cavalli ξεκινούν από περίπου 300 δολάρια και φτάνουν μέχρι και τα 9.600 δολάρια, αλλά η μάρκα μπορεί να πωληθεί για λιγότερο από 100 δολάρια σε ορισμένους ιστότοπους μεταπώλησης.
Οι πωλήσεις των Missoni και Pucci αυξήθηκαν κατά 31% και 51% αντίστοιχα κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 στον ιστότοπο μεταπώλησης Vestiaire Collective σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με την συνιδρύτρια και διευθύντρια μόδας Sophie Hersan.
Το στυλ της «Ιταλίδας» επιστρέφει στη μόδα
«Είναι η αντίθεση του στυλ Mary Kate και Ashley», εξήγησε η Zoe Stewart, αναλύτρια τάσεων μόδας στη Νέα Υόρκη. Σημείωσε ότι οι πελάτες επιδιώκουν το φιλόδοξο στυλ μιας «πλούσιας Ιταλίδας» συζύγου, όπως αποτυπώθηκε από τον φωτογράφο Slim Aarons. «Αναφέρεται σε γυναίκες που παντρεύτηκαν ηλικιωμένους Ιταλούς, περνούσαν τα καλοκαίρια τους στο Σαιν-Τροπέ, κάπνιζαν τσιγάρα και φλέρταραν με νεότερους άνδρες».
Η Camille Miceli, καλλιτεχνική διευθύντρια της Pucci, δήλωσε ότι είναι χαρούμενη που βλέπει το brand στο οποίο εργάζεται τα τελευταία χρόνια να απογειώνεται φέτος.
Αφού εντάχθηκε στην Pucci το 2021, κράτησε χαμηλούς τόνους κατά τη διάρκεια της κυριαρχίας της διακριτικής πολυτέλειας, με στόχο να επικεντρωθεί στην αναζωογόνηση της ιστορικής ιταλικής μάρκας. Η προσπάθεια απέδωσε καρπούς. Η Miceli αρνήθηκε να μοιραστεί τα στοιχεία πωλήσεων για τη μάρκα που ανήκει στην LVMH, αλλά είπε ότι στα περισσότερα από τα καταστήματα Pucci παγκοσμίως «έχουν εξαντληθεί σχεδόν όλα».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κόστα: Η διατλαντική ενότητα είναι ζωτικής σημασίας για να υπάρξει βιώσιμη ειρήνη στην Ουκρανία
- BBC: Οι περιοχές της Ουκρανίας που θέλει ο Πούτιν και ποιες παραχωρήσεις προτίθεται να κάνει
- Ολοκληρώθηκε η τηλεδιάσκεψη των Ευρωπαίων με τον Ζελένσκι – Συζήτησαν εγγυήσεις ασφαλείας και εδαφικό πριν την κρίσιμη συνάντηση με τον Τραμπ
- UBS και Deutsche Bank για ελληνικές τράπεζες: Νέες τιμές στόχοι και συστάσεις
