• Business

    Τα δύο σενάρια για τον τζίρο στα σούπερ μάρκετ – Πού θα «καθίσει η μπίλια» το 2020

    Τρόμος από τις ανατιμήσεις σε φυσικό αέριο, καύσιμα, και τρόφιμα - Στο 1,9% ο πληθωρισμός τον Αύγουστο


    Δυο σενάρια για την εξέλιξη του τζίρου των σούπερ μάρκετ τη φετινή χρονιά εκπόνησε η IRI Hellas.

    Το πρώτο, που είναι και επικρατέστερο βασίζεται στη παραδοχή πως θα υπάρξει νέα έξαρση του κορονοϊού (ή νέο κύμα όπως το αποκαλεί) το Φθινόπωρο και το δεύτερο σενάριο χωρίς έξαρση της πανδημίας.

    Στην περίπτωση που υπάρξει νέο κύμα κορονοϊό, η IRI προβλέπει αύξηση των πωλήσεων κατά 8,1% για τα σούπερ μάρκετ στο σύνολο του 2020, με την κατηγορία των προϊόντων οικιακής χρήσης να καταγράφουν άνοδο 11,6% και τα τρόφιμα κατά περίπου 8%.

    Στην περίπτωση που δεν υπάρξει νέο κύμα, η εταιρεία ερευνών προβλέπει μια άνοδο 5,3% στον τζίρο, με την κατηγορία των προϊόντων οικιακής χρήσης να σημειώνουν αύξηση 8,9% και τα τρόφιμα κατά 5,1%. Καταλυτικό ρόλο στις εξελίξεις και στην επιβεβαίωση ή μη των προβλέψεων, όπως ανέφεραν στελέχη της IRI κατά την παρουσίαση των σεναρίων θα παίξουν η ύφεση και η ανεργία και τα επίπεδα που τελικά θα διαμορφωθούν.

    Αισιόδοξοι για την πορεία κατανάλωσης στο λιανεμπόριο τροφίμων εμφανίστηκαν και οι επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος και της METRO, Βασίλης Σταύρου και Αριστοτέλης Παντελιάδης, αντίστοιχα, μιλώντας στο πλαίσιο του φόρουμ των Δελφών. Βέβαια και οι δυο δεν έκρυψαν τον προβληματισμό τους για τις επιπτώσεις της πανδημίας στην ζήτηση. «Η αγωνία είναι πόση ύφεση θα αφήσει πίσω η πανδημία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σταύρου.

    Σε κάθε περίπτωση, και οι δυο δήλωσαν πως σκοπεύουν να συνεχίσουν τις επενδύσεις που έχουν δρομολογήσει τόσο για την επέκταση του δικτύου, όσο και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στη λειτουργία τους αλλά και στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη οι επενδύσεις για την ενδυνάμωση του ηλεκτρονικού εμπορίου θα επισπευσθούν λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης που παρουσιάζει.

    Να σημειωθεί πως σύμφωνα με την IRI από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ είναι αυξημένες κατά 13,1%.

     



    ΣΧΟΛΙΑ