• Business

    Astican: Το success story των αδελφών Λασκαρίδη στην Ισπανία

    Πάνος Λασκαρίδης

    Πάνος Λασκαρίδης. Εφοπλιστής


    Ακούγεται σαν ανέκδοτο: τι δουλειά έχει ένα ναυπηγείο στην “καρδιά” των Κανάριων Νήσων, στο Λας Πάλμας; Τι τύχη μπορεί να έχει μία τέτοια βαριά βιομηχανίας σε μία άκρως τουριστική περιοχή, που φημίζεται περισσότερο για τις ομορφιές της και τις παραλίες της, παρά για την παράδοσή της στη ναυπήγηση πλοίων; Τις απαντήσεις θα μπορούσαν να τις δώσουν (αν δεν ήταν τόσο… ακριβοθώρητοι και δεν απέφευγαν τα φώτα της δημοσιότητας) οι άνθρωποι που τις γνωρίζουν από πρώτο χέρι: οι Έλληνες εφοπλιστές Πάνος και Θανάσης Λασκαρίδης.

    Άξιοι διάδοχοι του πατέρα τους, Κωνσταντίνου, τα δύο αδέλφια μπήκαν δυναμικά στην εταιρεία Lavinia το 1970 και σήμερα συμπεριλαμβάνονται στους κορυφαίους εφοπλιστές στον κόσμο, με έξυπνες κινήσεις που μετέτρεψαν μία εταιρεία μεταφοράς κατεψυγμένων ψαριών και θαλασσινών σε αληθινή αυτοκρατορία.

    Θανάσης Λασκαρίδης, εφοπλιστής
    Θανάσης Λασκαρίδης, εφοπλιστής

    Ρόλο-κλειδί στην ανάπτυξη της Lavinia διαδραμάτισε η διορατικότητα των αδελφών Λασκαρίδη να προβλέψουν τις μεγάλες προοπτικές του κλάδου των φορτηγών-ψυγείων το 1974, ενώ το 1987 η θέση της εταιρείας ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο, με τη συμμετοχή της στην Stanley Services, την εταιρεία που κατείχε το αποκλειστικό δικαίωμα ανεφοδιασμού των πλοίων που έπλεαν στα χωρικά ύδατα των νησιών Φόκλαντ, μετά τον πόλεμο μεταξύ Βρετανίας και Αργεντινής.

    Σήμερα η εταιρεία δραστηριοποιείται κυρίως στη μεταφορά πετρελαίου, φρούτων από τη Λατινική Αμερική και θαλασσινών, ενώ παράλληλα ο όμιλος Λασκαρίδη επεκτείνεται και σε πολλούς άλλους κλάδους πέραν της ναυτιλίας, με επενδύσεις σε ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες, ακίνητα και πολυκαταστήματα.

    Μεταξύ των άλλων, όμως, ξεχωρίζει η επένδυση των αδελφών Λασκαρίδη στα ναυπηγεία Astican του Λας Πάλμας, στην Ισπανία, μία πρωτοποριακή για την εποχή της επένδυση, καθώς το 1989 ήταν τα πρώτα ναυπηγεία της χώρας που ιδιωτικοποιήθηκαν. Υπό την καθοδήγηση της Lavinia, το 1991 τα ναυπηγεία εμφάνισαν ξανά κερδοφορία, και έκτοτε δεν έπεσαν ποτέ μέχρι σήμερα στο “κόκκινο” – μάλιστα, το 2015 ήταν χρονιά-ρεκόρ για τα ναυπηγεία Astican, με έσοδα που άγγιξαν τα 100 εκατομμύρια δολάρια.

    Πώς όμως μεταμορφώθηκαν τα ναυπηγεία Astican, που ξεκίνησαν τη λειτουργία τους το 1974 με σκοπό να εξυπηρετούν τις ανάγκες των ντόπιων ψαράδων και να επισκευάζουν φορτηγά-ψυγεία, και σήμερα ασχολούνται επιπλέον με πλοία LPG, ro-ro, και σχεδόν με κάθε τύπο πλοίου; Κομβικός σε αυτή τη μεταμόρφωση ήταν ο ρόλος του Antonio German Suarez Dominguez, που ήταν ο άνθρωπος που έπεισε τους αδελφούς Λασκαρίδη να επενδύσουν στη Λας Πάλμας, και αργότερα βοήθησε με την τεχνογνωσία του τη Lavinia να αναπτύξει τα ναυπηγεία Astican, διευθύνων σύμβουλος των οποίων σήμερα είναι ο γιος του, German Carlos Suarez Calvo.

    Σημειωτέον ότι τα ναυπηγεία Astican δεν είναι τα μόνα που έχει στην ιδιοκτησία της η Lavinia στην Ισπανία: το 1999 η εταιρεία των αδελφών Λασκαρίδη απέκτησε και τα ναυπηγεία Astander, στην πόλη Σανταντέρ της βόρειας Ισπανίας.

    Αξίζει να αναφερθεί στο σημείο αυτό ότι ο Πάνος Λασκαρίδης αναδείχθηκε ως κορυφαία προσωπικότητα του τομέα της ναυτιλίας για το 2016 (Shipping personality of the year ) στα Greek Shipping Awards 2016.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οι big business της κυβέρνησης με την Lockheed Martin και ο Ντένης Πλέσσας – Πού χάθηκε ο Φίλης;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Παππάς: Βγήκε στην αγορά για καράβια;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σ. Παληός: «Θαύμα» ναύλωσης εν μέσω κρίσης



    ΣΧΟΛΙΑ