ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η αγορά του στοιχήματος και των τυχερών παιχνιδιών γνωρίζει εντυπωσιακή ανάπτυξη την τελευταία πενταετία στην Ελλάδα, με τζίρους που ξεπερνούν τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Όμως όσο αυξάνεται η χρήση των στοιχηματικών εταιριών, τόσο μεγαλώνει και η ανάγκη για ασφάλεια και διαφάνεια στη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
Το λεγόμενο GDPR δεν είναι πλέον μια… καλή πρακτική. Είναι νομική υποχρέωση. Η προστασία των προσωπικών δεδομένων έχει μπει σε ένα ιδιαίτερα αυστηρό πλαίσιο. Και οι στοιχηματικές εταιρίες είναι υποχρεωμένες να λειτουργούν απόλυτα συμμορφωμένες με αυτό σε όλα τα επίπεδα. Από την αρχήμ την εγγραφή και την ταυτοποίηση των νέων παικτών, έως την αποθήκευση δεδομένων και την παροχή προσωποποιημένων προσφορών.
Οι 5 βασικοί τομείς συμμόρφωσης με το GDPR
Παρακάτω, θα σταθούμε στους πέντε βασικούς τομείς που οι στοιχηματικές εταιρίες είναι υποχρεωμένες να συμμορφωθούν με το GDPR, προκειμένου να εξασφαλίσουν την ασφάλεια των στοιχείων των παικτών και ταυτόχρονα την διαφάνεια του παιχνιδιού.
1. Ταυτοποίηση και επεξεργασία ευαίσθητων δεδομένων (KYC)
Δεν είναι κάτι καινούργιο, ταυτοποίηση των νέων μελών για τις στοιχηματικές εταιρίες γινόταν από τότε που ο νόμος βρισκόταν σε μεταβατικό στάδιο. Ωστόσο, τα περιθώρια πλέον έχουν στενέψει ακόμα περισσότερο. Οι ιστοσελίδες οφείλουν να πραγματοποιούν έλεγχο ταυτότητας (γνωστό ως KYC – Know Your Customer), ζητώντας έγγραφα όπως ταυτότητα, IBAN ή αποδεικτικό κατοικίας. Από το 2025, η Ε.Ε. ζητά σαφέστερη αιτιολόγηση για το γιατί και για πόσο διατηρούνται αυτά τα στοιχεία. Ακόμα και μετά την απενεργοποίηση του λογαριασμού.
2. Mobile εφαρμογές και ανάλυση χρήσης
Η «έκρηξη» της χρήσης κινητών συσκευών την τελευταία δεκαετία, είναι κάτι που δεν έχει αφήσει αδιάφορες τις στοιχηματικές εταιρίες. Αυτός είναι και ο λόγος που οι περισσότερες εξ’ αυτών επενδύουν πλέον στις mobile εφαρμογές. Όμως, η συλλογή δεδομένων από smartphones (σ.σ. τοποθεσία, συμπεριφορά χρήστη, συσκευή) πρέπει να γίνεται με ξεκάθαρη συγκατάθεση, με δυνατότητα επιλογής από τον χρήστη για κάθε κατηγορία δεδομένων.
3. Εξατομίκευση προσφορών με χρήση AI και Machine Learning
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί ακόμα να μην επηρεάζει άμεσα τις στοιχηματικές εταιρίες, είναι ξεκάθαρα όμως η τάση που έρχεται να τα σαρώσει όλα. Μάλιστα, ήδη χρησιμοποιούνται αλγόριθμοι για τη δημιουργία προσωποποιημένων στοιχημάτων και προωθητικών ενεργειών. Την ίδια ώρα όμως, η νομοθεσία υποχρεώνει τις εταιρίες οι παίκτες να είναι απόλυτα ενημερωμένοι για τον τρόπο και το γιατί λαμβάνουν συγκεκριμένες προσφορές. Παράλληλα, οι στοιχηματικές οφείλουν να επιτρέπουν στους παίκτες να ζητούν εξαίρεση από την ανάλυση δεδομένων για marketing σκοπούς.
4. Κοινοποίηση δεδομένων σε τρίτους
Οι περισσότερες από τις στοιχηματικές εταιρίες συνεργάζονται με τρίτους παρόχους. Τέτοιοι -ας πούμε- είναι τα εργαλεία analytics, οι ασφαλιστικές και οι τράπεζες. Ακόμα και τα affiliate δίκτυα. Όλα αυτά απαιτούν την συλλογή των προσωπικών δεδομένων για να… δουλέψουν σωστά. Ωστόσο, το GDPR απαιτεί πλήρη διαφάνεια ως προς το ποιοι έχουν πρόσβαση στα προσωπικά στοιχεία των παικτών και για ποιους σκοπούς. Για του λόγου το αληθές, θα έχετε παρατηρήσει και μόνοι σας τα παράθυρα που πετάγονται και σας καλούν να αποδεχτείτε, ή να απορρίψετε τους όρους χρήσης κάθε σελίδας.
5. Πιστοποιήσεις και πολιτικές διαχείρισης απορρήτου
Πέρα από την απλή συμμόρφωση, αρκετές στοιχηματικές επενδύουν σε διεθνείς πιστοποιήσεις (π.χ. ISO 27001), βελτιώνοντας τη διαχείριση ασφάλειας πληροφοριών. Οι πολιτικές απορρήτου γίνονται πιο αναλυτικές, φιλικές προς τον χρήστη και κυρίως — εφαρμόσιμες.
Πού μπορείς να δεις ποια brands ξεχωρίζουν;
Αν σας ενδιαφέρει να ενημερωθείτε για τις στοιχηματικές εταιρίες με πιστοποιήσεις και διαφάνεια, που λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα και εφαρμόζουν τις σύγχρονες απαιτήσεις του GDPR, μπορείτε να συμβουλευτείτε τον αναλυτικό οδηγό για τις στοιχηματικές εταιρίες στο stoiximatikesetaireies.gr, ο οποίος συγκρίνει brands, αξιολογεί πρακτικές και παρέχει σαφείς πληροφορίες για τους χρήστες.
Το 2025 φέρνει την ασφάλεια δεδομένων στο προσκήνιο — όχι μόνο για τις τράπεζες ή τα social media, αλλά και για τις στοιχηματικές εταιρίες. Όσοι παίκτες ενημερώνονται σωστά, έχουν τη δύναμη να επιλέξουν εταιρίες που σέβονται τη νομοθεσία, αλλά και τον ίδιο τον χρήστη.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γάζα: Κανένας άμαχος δεν έχει λάβει ακόμα βοήθεια, λέει η παλαιστινιακή Ερυθρά Ημισέληνος
- Το Eurobasket επιστρέφει στην Ελλάδα – Το βίντεο της ΕΟΚ με Γκάλη, Αντετοκούνμπο, Σπανούλη, Διαμαντίδη, Ζήση
- Η Σωληνουργεία Κορίνθου ενισχύει την παρουσία της στην Ιταλία με τον αγωγό Adriatica
- Πούτιν: Θα δημιουργηθεί ζώνη ασφαλείας κατά μήκος των συνόρων με την Ουκρανία
