• Business

    Στοιχεία σοκ για τις αυξήσεις σε πρώτες ύλες και ενέργεια μέσα σε έναν χρόνο

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Σούπερ μάρκετ: Άνοδος πωλήσεων 1,3% το 2021


    Αποκαλυπτικά για τις αυξήσεις σε πρώτες ύλες και κόστος ενέργειας μέσα σε έναν χρόνο είναι τα στοιχεία από τους νέους τιμοκαταλόγους που στέλνουν οι προμηθευτές προς τις επιχειρήσεις τροφίμων και τα σούπερ μάρκετ, τους οποίους έχει στη διάθεσή του το mononews.

    Οι καταναλωτές, όπως φαίνεται, θα δουν από το νέο έτος τις επιπτώσεις όλων αυτών στις τιμές στο ράφι καθώς τόσο οι προμηθευτές όσο και οι επιχειρήσεις, σύμφωνα με όσα επισημαίνουν στελέχη της αγοράς, δηλώνουν αδυναμία να συνεχίσουν να απορροφούν το αυξημένο κόστος.

    Ενδεχομένως, όπως σημειώνουν, οι μεγάλες αλυσίδες να συνεχίσουν να απορροφούν έστω και για κάποιο διάστημα ένα μέρος του, ωστόσο σε κάθε περίπτωση όσο διατηρούνται οι υπάρχουσες συνθήκες στην αγορά, η διαφορά θα φανεί στο καλάθι του καταναλωτή.

    Τι δείχνουν οι νέοι τιμοκατάλογοι

    Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεση του το mononews, από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην προμήθεια προϊόντων όπως σνακ, δημητριακά, κρουασάν, μπισκότα κτλ, οι αυξήσεις στους νέους τιμοκαταλόγους που στέλνουν οι προμηθευτές στις επιχειρήσεις τροφίμων με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2022, φτάνουν έως και το 18,5%.

    Συγκεκριμένα, στα δημητριακά οι ανατιμήσεις, ανάλογα με τη συσκευασία των προϊόντων, διαμορφώνονται από 7,9% έως 9,6%, στα κρουασάν από  10,1% έως 18,5%, τα μπισκότα 15,1% και τις μπάρες 3,3%. Στους δε χυμούς  η τιμή αυξάνεται κατά 4,7%.

    Σημειώνεται πως οι παραπάνω ανατιμήσεις δεν αφορούν στην τελική τιμή του προϊόντος στο ράφι αλλά σε εκείνες  στις οποίες πωλούν οι προμηθευτές προς τις επιχειρήσεις. Στη συνέχεια κάθε επιχείρηση διαμορφώνει με τη σειρά της, την τιμή πώλησης.

    Οι αυξήσεις «φωτιά» μέσα σε έναν χρόνο

    Οι αυξήσεις αυτές, όπως επισημαίνουν οι προμηθευτές, οφείλονται στις μεγάλες πιέσεις που δέχονται συνολικά τον τελευταίο χρόνο από τις ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες, ενέργεια αλλά και υλικά συσκευασίας που καταγράφονται σε ολόκληρη την Ευρώπη.

    Τα στοιχεία που παραθέτουν, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους προχώρησαν σε αυτές, είναι χαρακτηριστικά.

    Έτσι σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2020, το αντίστοιχο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, η τιμή στο αλεύρι έχει αυξηθεί κατά 40%, στο ηλιέλαιο κατά 76%, στη ζάχαρη κατά 25% και στο άμυλο αραβοσίτου κατά 39%.

    Εντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 182% καταγράφεται στην ενέργεια που αποτελεί «μεγάλο πονοκέφαλο» για τις επιχειρήσεις ενώ ανατιμήσεις 10% καταγράφονται και στα υλικά συσκευασίας.

    Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η διαταραχή στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα και οι ανατιμήσεις θα συνεχίσουν να μας απασχολούν και τους πρώτους μήνες του νέου έτους, με την κατάσταση να αποκλιμακώνεται όσο πλησιάζουμε προς το Πάσχα. Έως τότε ωστόσο, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διαχειριστούν το αυξημένο κόστος το οποίο φαίνεται δυστυχώς αναπόφευκτο να μην περάσει και στην τσέπη των καταναλωτών.

    Διαβάστε επίσης:

    Σούπερ μάρκετ: Νέο κύμα ανατιμήσεων τον Ιανουάριο – Οι αυξήσεις σε μακαρόνια, γαλακτοκομικά, λάδι



    ΣΧΟΛΙΑ