Η παραγωγή αυτοκινήτων της Stellantis μειώθηκε στην Ιταλία κατά ένα τρίτο το α’ εξάμηνο, ενώ ετοιμάζεται να βυθιστεί περαιτέρω φέτος από το χαμηλότερο επίπεδο πολλών δεκαετιών που σημειώθηκε το 2024, προειδοποίησε ένα συνδικάτο εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Πιο συγκεκριμένα, ο κολοσσός που παράγει μοντέλα με τα εμπορικά σήματα Fiat, Alfa Romeo και Jeep στην Ιταλία, παρήγαγε 34% λιγότερα επιβατικά αυτοκίνητα τους πρώτους έξι μήνες του 2025, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα από το συνδικάτο FIM-CISL.

1

Παράλληλα, η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκε κατά 16%.

Σύμφωνα με το Bloomberg,η βουτιά στην παραγωγή επηρεάζει τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο Αντόνιο Φιλόζα (Antonio Filosa), ο οποίος αντιμετωπίζει πολλαπλές προκλήσεις μετά την ανάληψη των καθηκόντων του στα τέλη Ιουνίου.

Πτώση στα πέντε εργοστάσια

Την ίδια περίοδο, οι πωλήσεις στις ΗΠΑ, την πιο σημαντική αγορά της εταιρείας, μειώθηκαν κατά 10%, ενώ οι πωλήσεις στην Ευρώπη επίσης μειώθηκαν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Stellantis δεσμεύτηκε να αυξήσει την παραγωγή στην Ιταλία, προκειμένου να αποκαταστήσει τις σχέσεις της με την κυβέρνηση, μετά την απομάκρυνση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Κάρλος Ταβάρες (Carlos Tavares) πέρσι.

Η παραγωγή μειώθηκε σε καθένα από τα πέντε εργοστάσια αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis στη χώρα, συμπεριλαμβανομένης μιας πρωτοφανούς πτώσης 15% στο Pomigliano d’Arco κοντά στη Νάπολη, όπου κατασκευάζεται το Fiat Panda, το κορυφαίο σε πωλήσεις αυτοκίνητο της Ιταλίας.

«Καμία τοποθεσία δεν εξαιρείται από μια κατάσταση μεγάλης δυσκολίας», ανέφερε το συνδικάτο.

Η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθε σε 123.905 μονάδες το α’ εξάμηνο, σύμφωνα με το συνδικάτο, ενώ η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων ήταν λίγο κάτω από 100.000 μονάδες.

Συνολικά η παραγωγή μειώθηκε κατά 27%.

Δυσοίωνες οι προβλέψεις

Υπενθυμίζεται ότι η Stellantis, η οποία ιδρύθηκε το 2021 από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler με τη μητρική εταιρεία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Peugeot, κατασκευάζει αυτοκίνητα στην Ιταλία, όπως τα Fiat Panda και 500, τα Jeep Compass και Renegade, καθώς και τα πολυτελή μοντέλα Maserati.

Παρότι ο νέος CEO προσπάθησε να κάνει κάποια βήματα προς την ανάπτυξη, τα δασμολογικά σχέδια του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχουν δημιουργήσει νέες προκλήσεις.

Επιπλέον, οι προοπτικές για την παραγωγή στην Ιταλία δεν αναμένεται να βελτιωθούν, καθώς επικρατεί μειωμένη ζήτηση από τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα που βρίσκεται σε εξέλιξη, ανέφερε η FIM-CISL.

Σημειώνεται επίσης ότι η μετοχή της Stellantis έχει χάσει το ένα τρίτο της αξίας της μέχρι στιγμής φέτος.

Διαβάστε επίσης: 

Καρλ Λάγκερφελντ: Πόσο πουλήθηκε η έπαυλη του 19ου αιώνα στο Παρίσι

Ρωσία: Αυτοκτόνησε ο αποπεμφθείς υπουργός Μεταφορών Ρομάν Σταροβόιτ (upd)

Nissan: Σχεδιάζει την πώληση μετατρέψιμων ομολόγων αξίας $1 δισ.