Η ιαπωνική Nissan εξετάζει το ενδεχόμενο να αντλήσει περισσότερα από 5 δισεκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις χρέους και περιουσιακών στοιχείων, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης χρηματοδοτικής πρωτοβουλίας για τη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας της, υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Ivan Espinosa. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με το Bloomberg, η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να πουλήσει μετατρέψιμα ομόλογα αξίας 150 δισεκατομμυρίων γιεν (1 δισεκατομμύριο δολάρια) για επενδύσεις σε νέα προϊόντα και τεχνολογίες.

1

Στα σχέδιά της είναι επίσης και η έκδοση 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε μη εξασφαλισμένα ομόλογα σε δολάρια και ευρώ για γενικούς εταιρικούς σκοπούς, σύμφωνα με την Fitch Ratings, η οποία έχει αξιολογήσει το χρέος με βαθμολογία BB.

Σημειώνεται ότι η συγκέντρωση χρημάτων αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας της Nissan να συγκεντρώσει περισσότερα από 1 τρισεκατομμύριο γιεν (7 δισεκατομμύρια δολάρια), συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων περιουσιακών στοιχείων και των σχεδίων επαναμίσθωσης για τα κεντρικά της γραφεία στη Γιοκοχάμα.

Ο Espinosa, ο οποίος ανέλαβε τη θέση νωρίτερα φέτος, επιδιώκει να αναδιοργανώσει την αυτοκινητοβιομηχανία, που διαθέτει μια παρωχημένη γκάμα προϊόντων και αντιμετωπίζει ένα τεράστιο πρόβλημα στην αποπληρωμή δανείων.

Η μετοχή υποχωρούσε κατά 4,9% το πρωί της Δευτέρας μετά την ανακοίνωση της πώλησης μετατρέψιμων ομολόγων, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πτώση από τις 11 Απριλίου.

Υπενθυμίζεται ότι η μετοχή έχει υποχωρήσει κατά 30% φέτος.

Η Nissan είχε επίσης προγραμματίσει να λάβει κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 1 δισεκατομμυρίου λιρών (1,4 δισεκατομμύρια δολάρια), με εγγύηση την UK Export Finance, μέχρι το τέλος του οικονομικού τριμήνου, το οποίο έληξε στις 30 Ιουνίου.

Δεν ήταν σαφές εάν αυτό ήταν ακόμη σε καλό δρόμο, δεδομένου ότι η εσωτερική προθεσμία έχει παρέλθει.

Επιφυλακτικοί οι επενδυτές

Με την αξιολόγηση BB που έχει αποδοθεί από την Fitch στα ομόλογα ευρώ και δολαρίου, οι επενδυτές παραμένουν επιφυλακτικοί, αμφισβητώντας κατά πόσον οι προγραμματισμένες περικοπές θέσεων εργασίας και τα λουκέτα σε εργοστάσια της Nissan θα είναι αρκετά για να αποκαταστήσουν την κερδοφορία μετά την πρόσφατη καθαρή ζημία της, ύψους 671 δισεκατομμυρίων γιεν.

Υπενθυμίζεται ότι ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος ανακοίνωσε σχέδια για την κατάργηση 20.000 θέσεων εργασίας και το κλείσιμο επτά από τα 17 εργοστάσια της Nissan έως τον Μάρτιο του 2028.

Τα μέτρα αυτά θεσπίστηκαν μετά την κατάρρευση των συνομιλιών νωρίτερα φέτος για τη συνεργασία με την Honda Motor, καθώς υπήρξαν διαφωνίες σχετικά με την προθυμία της Nissan να κάνει μεγαλύτερες περικοπές στην παραγωγή και το προσωπικό.

Να σημειωθεί ότι τα ομόλογα της Nissan διατίθενται στην αγορά σε επενδυτές από την περιοχή του μέσου 7%, σε σύγκριση με μια μέση απόδοση περίπου 5,7% σε αμερικανικά ομόλογα παρόμοιας αξιολόγησης, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αξιοποιεί την αγορά αφότου τα spreads των αμερικανικών ομολόγων junk μειώθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο, ενώ τα spreads σε ολόκληρη την αγορά βρίσκονται κοντά στο χαμηλότερο επίπεδο από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση.

Όπως ανέφερε ο Espinosa τον Μάιο στο Bloomberg, η Nissan διαθέτει επαρκές κεφάλαιο περίπου 2,2 τρισεκατομμυρίων γιεν σε μετρητά και πιστώσεις για τους επόμενους 12 έως 18 μήνες.

Ωστόσο, η κίνηση της Nissan για νέα χρηματοδότηση υπογραμμίζει την ευρύτερη πίεση στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται αντιμέτωπες με τη δαπανηρή μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα και τις ψηφιακές τεχνολογίες.

Από πλευράς του, οι επενδυτές θα παρακολουθούν στενά την εταιρεία προκειμένου να διαπιστώσουν εάν μπορεί να εφαρμόσει με επιτυχία διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, χωρίς πρόσθετη υποστήριξη ή βαθύτερες συμμαχίες, μετά τις αποτυχημένες συνομιλίες με την Honda.

Διαβάστε επίσης: 

Η τεχνητή νοημοσύνη συναντά την ιατρική πρακτική στο Ενδοσκοπικό Τμήμα του Metropolitan General

Shell: Επί τα χείρω οι προβλέψεις για το β’ τρίμηνο

Φυσικό αέριο: Σταθεροποιούνται οι τιμές στην Ευρώπη καθώς πλησιάζει η 9η Ιουλίου