• Business

    Σταικούρας: Οι βασικές προτεραιότητες στις υποδομές – Στα 27 δισ. ευρώ τα έργα έως το 2023

    Ο υπουργός υποδομών και μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας

    Ο υπουργός υποδομών και μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας


    Τις βασικές προτεραιότητες της νέας ηγεσίας του υπουργείου υποδομών και μεταφορών αποκλειστικά για τις υποδομές παρουσίασε ο υπουργός υποδομών και μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο Fin Forum, η οποία ολοκληρώθηκε προ ολίγου.

    Ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι έχει γίνει πολύ καλό έργο από την προηγούμενη διοίκηση, τα οποία θα διατηρηθούν, ενώ ένας από τους βασικούς στόχους του υπουργείου είναι να λυθούν τα ανοικτά ζητήματα.

    Ο υπουργός τόνισε, ότι θα παραμείνει συντηρητικός στις προσδοκίες του και δε θα επηρεαστεί από τα όσα του παρουσιάζονται από τις υπηρεσίες και τους αναδόχους σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα των έργων.

    Αυτό, ωστόσο, όπως πρόσθεσε δεν σημαίνει ότι δε θα υπάρξουν οι πιέσεις ώστε τα έργα υποδομών να ολοκληρωθούν με ταχύτερους ρυθμούς.

    Στη συνέχεια αναφέρθηκε τόσο σε επτά μεγάλα έργα, όσο και σε σημαντικά έργα που αφορούν την περιφέρεια, αλλά και ένα γιγαντιαίο πακέτο αξίας 1,5 δισ. ευρώ για αρδευτικά έργα. Μάλιστα, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι η Ελλάδα του 2030 θα έχει 188 έργα αξίας 27,6 δισ. ευρώ.

     

    Τα σημαντικά έργα

    Πιο συγκεκριμένα, τα μεγάλα έργα στα οποία αναφέρθηκε ο υπουργός και αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί στην πλειοψηφία τους εντός του 2024 είναι το Μετρό Θεσσαλλονίκης και η επέκταση προς Καλαμαριά, ενώ σε τροχιά δημοπράτησης μπαίνει και η επέκταση προς τα Βόρεια.

    Στα μεγάλα έργα που θα έχουν ολοκληρωθεί εντός της επόμενης διετίας εντάσσονται, επίσης, τα δύο τμήματα του Ε65, το Άκτιο – Αμβρακία (σ.σ. θα παραδοθεί στα τέλη του 2023) και το Πάτρα-Πύργος.

    Επίσης, θα έχουν αναπτυχθεί τα εργοτάξια και των τριών τμημάτων του ΒΟΑΚ, ενω ύστερα από την υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο αξίας άνω των 1,7 δισ. ευρώ που δημοπρατείται αυτή την περίοδο,  θα ενεργοποιηθεί και η προαίρεση για τα Χανιά-Ηράκλειο.

    Απο αριστερά: Δημήτρης Πεφάνης, Διευθυντής CNN Greece – Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

    Σχετικά με το Μετρό Αθήνας ανέφερε ότι προχωρούν οι πρόδρομες εργασίες, ενώ ο πρώτος μετροπόντικάς έχει σκάψει 50 μέτρα και ο δεύτερος αναμένεται να ξεκινήσει να σκάβει από το φθινόπωρο.

    Στο στάδιο της εκκίνησης, επίσης, βρίσκονται άλλα δύο έργα που δημοπρατήθηκαν στις αρχές του 2022 και υπογράφηκαν στο α’ τρίμηνο του 2023. Πρόκειται για το Μπράλος-Άμφισσα και την παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών.

    Στη συνέχεια επισήμανε μία σειρά από έργα που αφορούν την περιφέρεια όπως, την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, την επέκταση του Προαστιακού,  την τοποθέτηση και θέση σε εφαρμογή του συστήματος ETCS στο σιδηρόδρομο, το Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών, τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού και την οδική σύνδεση Λαμίας-Καρπενησίου

    Τόνισε, δε, ότι τρέχουν διαγωνισμοί για έργα υποδομών υγείας, παιδείας, δικαιοσύνης και πολιτικής προστασίας, αντιπλημμυρικής προστασίας, καθώς και το μεγάλο πακέτο της σιδηροδρομικής διασύνδεσης των μεγάλων λιμένων.

    Επιπλέον, έκανε ιδιαίτερη μνεία στα αρδευτικά έργα, τα οποία είναι απαραίτητα. Εκτός από αυτά που δημοπρατεί το υπουργείο υποδομών ή οδεύουν προς δημοπράτηση (Βάλτος, Μπραμιανός, Ενιπέας, Ταυρωνίτης, Πλατύ Ρεθύμνου), εντάσσεται πλέον και το μεγάλο πακέτο των 63 έργων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο συνολικός προϋπολογισμός των συγκεκριμένων έργων να εκτιμάται στο 1,5 δισ. ευρώ.

    Σημαντικό ρόλο αναμένεται, επίσης, να διαδραματίσουν και τα ψηφιακά έργα. Αυτά κατά κύριο λόγο θα αφορούν την αναβάθμιση του ΕΣΗΔΗΣ, το ψηφιακό χάρτη απαλοτριώσεων, τα ολοκληρωμένα συστήματα Διαχείρισης Τεχνικών Έργων και πόρων του υπουργείου, καθώς και την ανάπτυξη της τεχνολογίας μοντελοποίησης στην Ελλάδα.

    Διαβάστε επίσης

    Συνάντηση Σκέρτσου με ακτοπλόους: «Ρίξτε τις τιμές, έχετε 30% περιθώριο»

    Γιάντσης (ΚτΠ): Έχουν προκηρυχθεί 160 ψηφιακά έργα προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ

    Μικρομεσαίες: Πώς θα βελτιωθεί η πρόσβασή τους στους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης



    ΣΧΟΛΙΑ