• Business

    Στέφανος Μαυρέλης: Έτοιμη να διπλασιάσει τον στόλο της η Blue Planet με τέσσερα νέα kamsarmaxes

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Πολύ κοντά στην απόκτηση τεσσάρων νεότευκτων πλοίων τύπου kamsarmax που έχουν… ξεμείνει στα κινεζικά ναυπηγεία Jiangsu New Yangzijiang Shipbuilding βρίσκεται η Blue Planet Shipping, όπως επιβεβαίωσε ο διευθυντής της ελληνικής εταιρείας Στέφανος Μαυρέλης . «Είμαστε στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων», δήλωσε σχετικά ο Στ. Μαυρέλης, ξεκαθαρίζοντας πως δεν υπάρχει ολοκληρωμένο deal. Όπως ανέφερε εξάλλου ο ίδιος, «οι αγορές dry bulk είναι πολύ χαμηλά αυτήν την ώρα, αλλά βλέπουμε φως στο τούνελ».

    Δύο από τα πλοία για τα οποία ενδιαφέρεται η Blue Planet, τα GMI Tarita και GMI Francesca (αμφότερα χωρητικότητας 82.000 dwt) είχαν αρχικά παραγγελθεί στα κινεζικά ναυπηγεία από την Global Maritime Investment, η οποία όμως βρίσκεται πλέον σε καθεστώς πτώχευσης και τον περασμένο Δεκέμβριο ζήτησε από αμερικανικό δικαστήριο την ακύρωση της εξαγοράς 11 πλοίων τύπου kamsarmax και δύο capesize, τα περισσότερα από των οποίων είχαν ναυλωθεί μακροπρόθεσμα σε ιαπωνικές ναυτιλιακές εταιρείες.

    Το τρίτο πλοίο, το χωρητικότητας 81.800 dwt SBI Twist, παραγγέλθηκε από την Scorpio Bulkers, ενώ το τέταρτο, το χωρητικότητας 82.000 dwt BSI Trafalgar, από την ελάχιστα γνωστή Berkeley Shipping με έδρα τη Μάλτα.

    Όσο για το κόστος της εξαγοράς των τεσσάρων πλοίων, αυτό κυμαίνεται στα 19 με 20 εκατομμύρια δολάρια για το καθένα, δηλαδή συνολικά κοντά στα 80 εκατομμύρια δολάρια.

    Αν πράγματι το deal ολοκληρωθεί, η Blue Planet θα διπλασιάσει σχεδόν τον στόλο της με μία κίνηση, αφού σήμερα διαθέτει πέντε πλοία.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η Blue Planet είχε παραγγείλει το 2014 έξι bulkers χωρητικότητας 64.000 dwt το καθένα στα ναυπηγεία Jiangsu Haitong Offshore Engineering, έναντι 27 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα, σύμφωνα με όσα είχαν κυκλοφορήσει τότε. Ωστόσο, από τα έξι αυτά πλοία τα τρία ακυρώθηκαν, ενώ από τα άλλα τρία, το ένα θα παραδοθεί εντός του έτους και τα άλλα δύο στα τέλη του 2017.

    Η εταιρεία αναμενόταν επίσης να παραλάβει φέτος το νεότευκτο bulker Archon, χωρητικότητας 80.000 dwt, από την Jiangsu Eastern Shipyard, όμως και αυτή η συμφωνία ακυρώθηκε.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/epimeni-sti-skliri-taktiki-tis-diana-shipping/63560



    ΣΧΟΛΙΑ