Η Starbucks εγκαινίασε την δωρεάν διάθεση «χώρων μελέτης» σε ορισμένα καταστήματά της στην Κίνα, μία πρωτοβουλία που έχει στόχο την ενίσχυση της επισκεψιμότητας, καθώς αυξάνεται ο εγχώριος ανταγωνισμός στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της.

Οι χώροι μελέτης λανσαρίστηκαν σε επιλεγμένα καταστήματα στη νότια επαρχία Γκουανγκντόνγκ — περιοχή όπου ζουν εκατομμύρια νέοι εργαζόμενοι στους κόμβους εξαγωγών, βιομηχανίας και τεχνολογίας της χώρας — σύμφωνα με ανακοίνωση της Starbucks China στον επίσημο λογαριασμό της στο Weibo. Οι πολίτες δεν είναι υποχρεωμένοι να αγοράσουν κάτι για να χρησιμοποιήσουν τους χώρους.

1

Πρόκειται για την τελευταία από μια σειρά κινήσεων της Starbucks στην Κίνα φέτος, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη των πωλήσεων εν μέσω του σκληρού ανταγωνισμού από φθηνότερους τοπικούς αντιπάλους, όπως η Luckin Coffee Inc., που λανσάρει συνεχώς νέα προϊόντα και γεύσεις, αλλά και από τη ραγδαία άνοδο των αλυσίδων κινεζικού τσαγιού.

Όπως έχει αναφέρει το Bloomberg, η εταιρεία με έδρα το Σιάτλ εξετάζει επίσης κάποιες στρατηγικές επιλογές για την κινεζική δραστηριότητά της, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής πώλησης μεριδίου.

Υπό τη νέα επικεφαλής της Starbucks στην Κίνα, Molly Liu, αρκετές από τις πρόσφατες κινήσεις της εταιρείας στην ηπειρωτική χώρα ακολουθούν αντίθετη πορεία από την πολιτική της στις ΗΠΑ, όπου από τις αρχές του έτους απαιτείται πλέον η αγορά προϊόντων για τη χρήση των καφέ, των εξωτερικών χώρων και των τουαλετών, καθώς δίνεται προτεραιότητα στους πελάτες που πληρώνουν.

Η Starbucks China έχει επίσης επεκτείνει το μενού των ποτών της με περισσότερες επιλογές χωρίς ζάχαρη και με τσάγια προσαρμοσμένα στις τοπικές γεύσεις, έχει μειώσει τις τιμές σε αρκετά ροφήματα και έχει αυξήσει τις δυνατότητες εξατομικευμένων παραγγελιών. Αντίθετα, στις ΗΠΑ η αλυσίδα έχει απλοποιήσει το μενού για λόγους λειτουργικής αποδοτικότητας.

«Η Starbucks αναζητά τρόπους να δημιουργήσει διασκεδαστικές εμπειρίες προκειμένου η Γενιά Ζ να γνωρίσει τα ροφήματα της», δήλωσε η Jessica Gleeson, πρώην στέλεχος της Starbucks China και νυν σύμβουλος λιανικής με έδρα τη Σαγκάη.

«Οι δραστηριότητες μέσα στα καταστήματα φέρνουν νέους πελάτες και ενισχύουν τη σχέση της Starbucks με την κοινότητα. Είναι μια απλή αλλά αποτελεσματική τακτική», τόνισε.

Η πρόσληψη νέου Chief Growth Officer στην Κίνα έχει οδηγήσει σε περισσότερες συνεργασίες με franchises κινηματογράφου και καρτούν, καθώς και ποπ τραγουδιστές, για την προσέλκυση της Γενιάς Z, υιοθετώντας στρατηγικές που έχουν ήδη βοηθήσει τους τοπικούς ανταγωνιστές. Τα μέτρα φαίνεται να βοήθησαν στον περιορισμό της πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα το τελευταίο τρίμηνο.

Δεν απαιτείται ούτε κράτηση ούτε χρονικός περιορισμός για τη χρήση των νέων χώρων μελέτης. Επίσης, έχουν δημιουργηθεί σημεία για δωρεά βιβλίων — μια πρωτοβουλία που αναμένεται να αυξήσει την επισκεψιμότητα και τελικά τα έσοδα.

Παράλληλα, νέα καταστήματα ανοίγουν σε τοποθεσίες πολιτιστικού ή φυσικού ενδιαφέροντος, όπως η πρόσφατη λειτουργία καταστήματος στο τουριστικό σημείο του Όρους Γιούλονγκ, στην επαρχία Γιουνάν.

Διαβάστε επίσης:

Συνεργασία HD Hyundai και Edison Chouest Offshore για κατασκευή πλοίων στις ΗΠΑ

UniCredit: Ισχυρά κέρδη για το β’ τρίμηνο πάνω από τις προβλέψεις – Η νέα στρατηγική μετά την απόσυρση από την Banco BPM

Νέες κυρώσεις στη Ρωσία: Η Κίνα διαμαρτύρεται «επίσημα» στην ΕΕ