• Business

    Στα σκαριά νέο ΣΔΙΤ 300 εκατ. ευρώ στη Θεσσαλονίκη

    • Γεράσιμος Σεραφειμίδης
    Στα σκαριά νέο ΣΔΙΤ 300 εκατ. ευρώ στη Θεσσαλονίκη

    Κώστας Καραμανλής


    Στη γραμμή εκκίνησης μπαίνουν οι μεγάλες κατασκευαστικές για ένα νέο οδικό έργο που θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα. Πρόκειται για τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, ο οποίος κοστολογείται στα 300 εκατομμύρια ευρώ και αποτελεί σημείο συζήτησης για μεγάλο χρονικό διάστημα.

    Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα  “τρέξει” το διαγωνισμό και η δημοπράτηση θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ, η οποία τοποθετείται στις αρχές του 2022. Να υπενθυμίσουμε πως το έργο είχε εξαγγελθεί από τον Κυριάκο Μητσοτάκη τον περασμένο Απρίλιο μαζί με έναν ακόμα οδικό άξονα, ο οποίος ήταν το Αμφίπολη-Σέρρες.

    Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Μεταφορών αποφάσισε την έναρξη των διεργασιών για την ανάθεση υπηρεσιών Τεχνικού αλλά και Χρηματοοικονομικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης στην κατάρτιση και υποβολή φακέλου για την ένταξη του Έργου: Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και Λειτουργία – Συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας στις διατάξεις του ν. 3389/2005, με σκοπό την υλοποίησή του ως έργο Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.), καθώς επίσης και για την υποστήριξή της για το σύνολο της διαδικασίας ανάθεσης της Σύμβασης Σύμπραξης του Έργου.

    Ο νέος άξονας

    Ο άξονας Θεσσαλονίκης-Έδεσσας έχει μήκος 80 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και πολύ συχνά διέρχεται μέσω πόλεων.

    Το σχέδιο για τον άξονα αφορά σε εναν κλειστό αυτοκινητόδρομο με ανισόπεδους κόμβους (Α/Κ) και μέγιστο όριο ταχύτητας τα 120 km/h. Επισής βάσει του σχεδιασμού του έργου δεν προβλέπεται η επιβολή διοδίων, ενώ οι πληρωμές του αναδόχου θα γίνονται μέσω μηνιαίων πληρωμών διαθεσιμότητας.

    Πρόκειται για έναν νέο “πράσινο δρόμο” ο οποίος θα συνδέεται με την Εγνατία Οδό και το εθνικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων και εκτιμάται πως η απόσταση Θεσσαλονίκη-Έδεσσα θα μειωθεί από 10 έως και 15 λεπτά.

    Οι παρεμβάσεις

    Αναμένεται να πραγματοποιηούν δύο παρεμβάσεις σε μήκος 25 χιλιομέτρων. Αυτές είναι οι εξής:

    Χαλκηδόνα – Γιαννιτσά

    Θα κατασκευαστεί η παράκαμψη Χαλκηδόνας μήκους περίπου 6 χλμ και η παράκαμψη Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χλμ. Αφορούν στην κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων: της Ελεούσας, της Χαλκηδόνας, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών. Το κόστος  ανέρχεται στα 230 εκατ. ευρώ.

    Μαυροβούνι – Έδεσσα

    Θα κατασκευαστεί οδικό τμήμα μήκους 10 χλμ και πλάτους τεσσάρων λωρίδων, που περιλαμβάνει δύο κόμβους (Ριζάρι , Έδεσσα) και κόμβους με την Παλαιά Εθνική οδό. Η αξία του έργου ανέρχεται 70 εκ. ευρώ.

    Η διάρκεια του έργου εκτιμάται για 27 έτη. Από αυτά η κατασκευάστική περίοδος  και η θέση σε λειτουργία ανέρχεται στα 4 έτη.

    Διαβάστε επίσης

    Οι μάχες των Big 5 για ΣΔΙΤ, παραχωρήσεις και δημόσια έργα 4,6 δισ. ευρώ

    Καραμανλής: Εντός 30 ημερών οι ανακοινώσεις για τα σιδηροδρομικά έργα – Τρέχουν ΣΔΙΤ αξίας 5 δισ. ευρώ

    Ισχυρό ενδιαφέρον στους 3 διαγωνισμούς για ΣΔΙΤ στη Διαχείριση Απορριμμάτων σε Αττική και Κεντρική Μακεδονία



    ΣΧΟΛΙΑ