• Business

    Στ. Τσαντάνης (Seanergy) στο Mononews: Η αγορά ξηρού φορτίου θα ανακάμψει στο β’ εξάμηνο του 2017

    Seanergy Σταμάτης Τσαντάνης ναυτιλία

    Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seanergy Maritime Holdings Corp., Σταμάτης Τσαντάνης


    Η περίοδος που διανύουμε είναι μια από τις χειρότερες για την αγορά του ξηρού φορτίου, όπου και δραστηριοποιείται η ναυτιλιακή εταιρεία Seanergy Maritime Holdings Corp., συμφερόντων της Κλώντια Ρέστη, η οποία δεν έμεινε εντελώς ανεπηρέαστη από τις συνθήκες που επικρατούν, όπως φάνηκε και στα αποτελέσματα που ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο και το πρώτο εξάμηνο του 2016.

    Είναι απόλυτα λογικό να συμβεί αυτό και ακόμα και μια εταιρεία του βεληνεκούς της Seanergy να εμφανίσει ζημίες, όμως, όπως δήλωσε στο mononews.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής, κ. Σταμάτης Τσαντάνης“καταφέραμε και κάναμε την καλύτερη δουλειά που μπορούσαμε να κάνουμε, καταφέραμε να έχουμε περισσότερα έσοδα και ταυτόχρονα χαμηλότερα έξοδα στην αγορά από ό,τι οι υπόλοιπες εταιρείες”.

    Και δεδομένων των συνθηκών στις μεταφορές του ξηρού φορτίου, όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε ο κ. Τσαντάνης, “δεν μπορούμε να κάνουμε θαύματα”, καθώς από ένα σημείο και έπειτα, η αγορά η ίδια είναι αυτή που διαμορφώνει τις εκάστοτε συνθήκες και οι επιλογές για τις εταιρείες – αναγκαστικά – θα είναι περιορισμένες, δεν μπορεί να γίνει κάτι περισσότερο.

    Παρόλα αυτά, η Seanergy το καλύτερο που μπορεί να κάνει “για να κερδίσει τη μάχη” είναι να διαθέτει μια ισχυρή κεφαλαιακή βάση και να πετυχαίνει – μέσα από τη σκληρή δουλειά όλων – να διατηρεί τις λειτουργικές δαπάνες και τα κόστη σε όσο το δυνατόν πιο χαμηλά επίπεδα.

    Ο κ. Τσαντάνης τόνισε: “για μας στη Seanergy είναι σημαντικό να καταφέρουμε να εξασφαλίσουμε τους καλύτερους δυνατούς ναύλους που μπορούμε να πετύχουμε και παράλληλα να έχουμε εξαιρετικές σχέσεις με τους ναυλωτές μας”, κάτι που, όπως επισημαίνει και ο ίδιος, η εταιρεία το έχει καταφέρει με το παραπάνω.

    Επιπλέον, υποστήριξε ότι “σε δεύτερη φάση το σημαντικό είναι να πετύχουμε χαμηλές δαπάνες και μάλιστα τις χαμηλότερες ίσως που μπορούμε να έχουμε στις παρούσες συνθήκες”, όπως συμβαίνει αντίστοιχα και με τις υπόλοιπες ναυτιλιακές που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές ξηρού φορτίου.

    seanergy
    Το φορτηγό πλοίο τύπου supramax “Guardianship”

    Μάλιστα, ο πρόεδρος της Seanergy εξήγησε στο mononews.gr ότι υπάρχει σταθερή και έντονη αύξηση της ζήτησης – γεγονός που εκλαμβάνεται ως σημάδι ανάκαμψης για την αγορά – για σιδηρομετάλλευμα, έναν προϊόν που πρωτοστατεί στις μεταφορές της εταιρείας και για το οποίο η Αυστραλία είναι ιδιαίτερα γνωστή ως παραγωγός χώρα.

    Όμως, τελευταία, η ναυτιλιακή παρατηρεί μια μετακίνηση προς τις εξαγωγές της Βραζιλίας, μιας χώρας η οποία, κατά τον κ. Τσαντάνη, προσφέρει ανώτερη ποιότητα σιδηρομεταλλεύματος από την Αυστραλία, ενώ την ίδια στιγμή, μπορεί να πετύχει και καλύτερες τιμές.

    Η Βραζιλία διαθέτει πολύ μεγάλη παραγωγή σαν χώρα, ειδικά σε σιδηρομεταλλεύματα, των οποίων η παραγωγή αυξάνεται σημαντικά. Αξίζει να σημειωθεί πως ό,τι εμπόρευμα παράγει, σε οποιαδήποτε ποσότητα, αυτό εξάγεται αμέσως, τίποτα δεν μένει εντός.

    Όσον αφορά την γενικότερη πορεία της αγοράς του ξηρού φορτίου, η εκτίμηση του κ. Τσαντάνη είναι ιδιαίτερα θετική, παρά το γεγονός ότι παραμένει δύσκολη η κατάσταση. Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της Seanergy δηλώνει ότι η αγορά στην τρέχουσα φάση “έχει βελτιωθεί αρκετά σε σχέση με τα χαμηλά επίπεδα που κινούνταν κατά τη διάρκεια της περιόδου Φεβρουαρίου-Μαρτίου του 2016”, ωστόσο, σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, ειδικά από το 2017 και έπειτα, ο ίδιος είναι αισιόδοξος και πιστεύει ότι η αγορά θα είναι καλύτερη, τόσο από την πλευρά της ζήτησης όσο και από την πλευρά της προσφοράς.

    Όπως εκτιμά ο κ. Τσαντάνης, οι τιμές των ναύλων – οι οποίες έχουν σταθεροποιηθεί στα 11.000-12.000 δολάρια ημερησίως – κινούνται μεν σε υγιή για την αγορά επίπεδα (καθώς είναι δέκα φορές πιο πάνω από ό,τι ήταν μέχρι πρόσφατα), ωστόσο, παραμένουν μακριά από εκείνα που προβλέπουν οι δείκτες αλλά και από τα επίπεδα που καταγράφονταν τα προηγούμενα έτη.

    seanergy
    Το φορτηγό πλοίο τύπου capesize “Geniuship”

    Η Seanergy προβλέπει ότι θα παρατηρηθεί σημαντική ανάκαμψη στην αγορά του ξηρού φορτίου, την οποία τοποθετεί χρονικά στο δεύτερο εξάμηνο του 2017 – σύμφωνα πάντα με τους δείκτες. Ο κ. Τσαντάνης, παρότι δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ποιος θα είναι ο καταλυτικός παράγοντας που θα συντελέσει στο να έρθει η ανάκαμψη, πιστεύει ότι “τα πράγματα οδεύουν προς τα εκεί”. Άλλωστε έτσι λειτουργεί η ναυτιλία. Χαρακτηριστικά, δήλωσε ότι “It’s not a matter of if, it’s a matter of when”, δηλαδή, το θέμα δεν είναι το “αν” αλλά το “πότε” θα έρθει η ανάκαμψη.

    Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η ναυτιλιακή ακολουθεί μια φθίνουσα πορεία όσον αφορά το τονάζ που εισάγει στο στόλο της. Αυτό το γεγονός έχει λειτουργήσει θετικά.

    Μέχρι σήμερα, διαθέτει στόλο στο νερό που αποτελείται από οκτώ φορτηγά πλοία, τα περισσότερα από τα οποία είναι τύπου capesize – για την ακρίβεια, τα έξι είναι τύπου capesize και τα υπόλοιπα δύο είναι τύπου supramax. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία αναμένεται να παραλάβει ακόμα δύο φορτηγά πλοία τύπου capesize μέσα στο έτος, τα οποία ανήκαν στη γερμανικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία ER Schiffahrt.

    Πρόκειται για τα ER Bavaria (χωρητικότητας 178.838-dwt) και ER Bayern (χωρητικότητας 178.978-dwt), αμφότερα κατασκευασμένα το 2010. Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο mononews.gr, ο κ. Τσαντάνης εκτιμά ότι τα πλοία αυτά θα παραδοθούν στη ναυτιλιακή το διάστημα μεταξύ 15 Νοεμβρίου του 2016 και αρχές Ιανουαρίου του 2017.

    Βέβαια, αν όλα πάνε καλά, θεωρεί ότι είναι πιθανό η παραλαβή να ολοκληρωθεί και νωρίτερα και να έχουν μπει στο στόλο μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/seanergy-dievrinsi-tou-stolou-afxise-ta-esoda-sto-v-trimino-tou-etous/78372

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ