• Business

    Σούπερ μάρκετ: Έτοιμη να… «πατήσει το κουμπί» η Mere – Προς αναδιάταξη ο «χάρτης του λιανεμπορίου»

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    Ολοκλήρωσε τις προσλήψεις η ρωσική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Mere


    Πανέτοιμη να ξεκινήσει τη λειτουργία της στην Ελλάδα, μόλις αρθεί το lockdown και ομαλοποιηθούν οι συνθήκες στην αγορά εμφανίζεται η εταιρεία σούπερ μάρκετ Mere, σύμφωνα με πηγές που παρακολουθούν στενά την υπόθεση. Τα πρώτα καταστήματα της ρωσικής αλυσίδας επί ελληνικού εδάφους, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, είναι έτοιμα να ανοίξουν και να υποδεχθούν το καταναλωτικό κοινό ενώ έχουν καταλήξει σε μεγάλο βαθμό και οι συμφωνίες με τους βασικούς προμηθευτές.

    Οι Ρώσοι λιανέμποροι έχουν από καιρό ολοκληρώσει τις προσλήψεις προσωπικού, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση που ανάρτησαν στην ιστοσελίδα που δημιούργησαν στην Ελλάδα, με την οποία γνωστοποιούν πως δεν δέχονται άλλα email για αιτήσεις εργασίας. Πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται αναφέρουν πως τα πρώτα σημεία της Mere αναμένεται να λειτουργήσουν σε Λάρισα, Τρίπολη και στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής.

    Η αίσθηση που μεταφέρεται από αρμόδιες πηγές είναι πως η εταιρεία θα είχε εγκαινιάσει ήδη την παρουσία της στην ελληνική αγορά εάν δεν επιβάλλονταν το δεύτερο lockdown, το οποίο δυσχεραίνει τις επιχειρηματικές κινήσεις. Η χρονική στιγμή πάντως που οι διοικούντες την Mere θα αποφασίσουν να πατήσουν… το κουμπί θα εξαρτηθεί από την πορεία άρσης του απαγορευτικού και τις συνθήκες που θα διαμορφωθούν στο λιανεμπόριο τροφίμων, το οποίο εξελίσσεται στο «μεγάλο κερδισμένο» της πανδημίας.

    Αναδιάταξη δυνάμεων

    Σε κάθε περίπτωση, το «επίσημο ντεμπούτο» της μεγαλύτερης αλυσίδας discount της Ρωσίας, με δίκτυο 1.200 καταστημάτων αναμένεται να ρίξει και άλλο… λάδι στη φωτιά του ανταγωνισμού που πλέον μεταφέρεται και στον χώρο των ηλεκτρονικών πωλήσεων (μετά και την έναρξη του ηλεκτρονικού καταστήματος της Σκλαβενίτης). Σύμφωνα με στελέχη του λιανεμπορίου, ήδη υπάρχουν σε εξέλιξη εκτεταμένες προσφορές σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων, οι οποίες θα συνεχισθούν με αμείωτη ένταση τους επόμενους μήνες λόγω της συρρίκνωσης που έχουν υποστεί τα εισοδήματα από τις επιπτώσεις της πανδημίας.

    Ο ισχυρός ανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων δυνάμεων του χώρου έχει επηρεάσει και τα περιθώρια κέρδους, τα οποία εκτιμάται πως κινούνται σε χαμηλότερα από τα φυσιολογικά για τον κλάδο επίπεδα του 2,5% με 3%. Εκτιμάται πως μετά την λήξη της πανδημίας και την επιστροφή στην κανονικότητα  θα υπάρξουν ανακατατάξεις στα μερίδια αγοράς ενώ δεν αποκλείεται και αναδιάταξη του χάρτη, μέσα από έναν νέο ευρύ κύκλο συγκέντρωσης από μικρότερες και μεγαλύτερες εξαγορές.

    Οι βασικοί παίκτες του κλάδου όπως η Σκλαβενίτης, η ΑΒ Βασιλόπουλος, τα My Market (METRO),  η Lidl, η Μασούτης και η Γαλαξίας με το «βλέμμα στην επόμενη μέρα» δρομολογούν μια σειρά από επενδύσεις, προκειμένου να «πλασαριστούν» σε καλύτερη θέση όταν αρχίσει η ανάκαμψη.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ