«Από τα παραδείγματα των πωλήσεων πλοίων προκύπτει η έκταση της διόρθωσης της αγοράς. Κάθε τμήμα των δεξαμενόπλοιων σημείωσε σημαντική πτώση τιμών εκτός από τον τομέα των VLCC, όπου οι τιμές των περιουσιακών στοιχείων κινήθηκαν ελαφρώς υψηλότερα σε ετήσια βάση. Η καταγραφή αντανακλά τα ασθενέστερα θεμελιώδη μεγέθη και τη μειωμένη ψυχολογία των αγοραστών σε ολόκληρη την αγορά δεξαμενόπλοιων, όπως αποδεικνύεται από τις χαμηλότερες τιμές πώλησης για πλοία παρόμοιου μεγέθους, ηλικίας και τεχνολογίας σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν».

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xvlusiv, επισημαίνει στην εβδομαδιαία επισκόπηση του, ότι στον τομέα LR1, τον Ιούλιο του 2024 σημειώθηκαν συμφωνίες όπως ένα δεξαμενόπλοιο που ναυπηγήθηκε στη Dalian, χωρητικότητας 76.000 DWT, κατασκευής 2008, που πουλήθηκε στα 29,75 εκατομμύρια δολάρια, ενώ ένα χρόνο αργότερα ένα STX, χωρητικότητας 75.000 DWT, κατασκευής 2010, πουλήθηκε για 23,3 εκατομμύρια δολάρια.

1

Για τα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου, τον Ιούλιο του 2024 ένα δεξαμενόπλοιο που κατασκευάστηκε στη Hyundai, χωρητικότητας 105.000 DWT, κατασκευής 2007, πουλήθηκε για 38 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τον Ιούλιο του 2025 ένα Sumitomo, χωρητικότητας 105.000 DWT, κατασκευής 2009, πουλήθηκε για 32,5 εκατομμύρια δολάρια.

Στον τομέα των Suezmax, ένα πλοίο κατασκευής Daewoo, χωρητικότητας 159.000 DWT, κατασκευής 2005, πουλήθηκε για 34,5 εκατομμύρια δολάρια τον Ιούλιο του 2024 και ένα χρόνο αργότερα, το HHI, χωρητικότητας 151.000 DWT, κατασκευής 2003, πουλήθηκε για 19 εκατομμύρια δολάρια.

Τέλος, στον τομέα των VLCC, τον Ιούλιο του 2025, ένα πλοίο Universal, κατασκευής 2004, πουλήθηκε για 41,5 εκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας το VLCC το μόνο τμήμα που σημείωσε αύξηση τιμών σε ετήσια βάση, καθώς στα τέλη Ιουλίου 2024, ένα πλοίο Universal VLCC, κατασκευής 2006, πουλήθηκε για περίπου 40 εκατομμύρια δολάρια.

Όσον αφορά τους ναύλους, η Xclusiv, αναφέρει:

Τον μήνα Ιούλιο του τρέχοντος έτους, η αγορά δεξαμενόπλοιων διήνυσε μια μεταβατική περίοδο, με τα ισοδύναμα χρονοναύλωσης (TCEs) να αποκαλύπτουν τόσο ανθεκτικότητα όσο και θύλακες αδυναμίας σε όλα τα τμήματα των πλοίων.

Τα VLCC κερδίζουν σήμερα περίπου 28.078 δολάρια την ημέρα, σε σύγκριση με 28.204 δολάρια την ημέρα την ίδια περίοδο του 2024 – μείωση μόλις 0,4% σε ετήσια βάση.

Ο μέσος όρος TCE VLCC για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025 ανέρχεται σε 39.630 δολάρια την ημέρα, 4% χαμηλότερος από τα 41.233 δολάρια την ημέρα που καταγράφηκαν την ίδια περίοδο του 2024.

Τα δεξαμενόπλοια Suezmax έχουν επίσης παρουσιάσει μείωση στα κέρδη τους, αν και η πτώση ήταν πιο μέτρια. Μέχρι σήμερα, η τιμή του Suezmax TCE ανέρχεται στα 35.656 δολάρια την ημέρα, από 28.555 δολάρια την ημέρα που καταγράφηκε την 1η Αυγούστου 2024 – αύξηση 25%.

Ο μέσος όρος μέχρι στιγμής το 2025 είναι 38.845 δολάρια την ημέρα, σε σύγκριση με 44.347 δολάρια την ημέρα την ίδια περίοδο πέρυσι.

Στην κατηγορία Aframax/LR2, η τρέχουσα τιμή TCE είναι 33.295 δολάρια την ημέρα, σημειώνοντας αύξηση 15% σε σχέση με πέρυσι, ενώ ο μέσος όρος από την αρχή του έτους έως σήμερα ανέρχεται σε 31.725 δολάρια την ημέρα, σε σύγκριση με 46.812 δολάρια την ημέρα το 2024.

Στον τομέα των product tanker, η MR Atlantic Basket κερδίζει αυτήν τη στιγμή 26.573 δολάρια/ημέρα, από 35.455 δολάρια/ημέρα την 1η Αυγούστου 2024 (μείωση 25% σε ετήσια βάση).

Ο μέσος όρος για το 2025 μέχρι στιγμής είναι 23.239 δολάρια/ημέρα, σε σύγκριση με 34.110 δολάρια/ημέρα κατά την ίδια περίοδο το 2024. Αντίθετα, η MR Pacific Basket ήταν η εξαίρεση, με το TCE να αυξάνεται από 19.175 δολάρια/ημέρα σε 24.356 δολάρια/ημέρα σε ετήσια βάση – αύξηση 27%.

Ωστόσο, ο μέσος όρος για την MR Pacific Basket μέχρι στιγμής το 2025 είναι 21.637 δολάρια/ημέρα, σε σύγκριση με 38.863 δολάρια/ημέρα κατά την ίδια περίοδο πέρυσι.

 

Διαβάστε επίσης 

Performance Shipping: Ο Γιώργος Οικονόμου επιμένει στην εξαγορά – Η Αλίκη Παληού επεκτείνει τον στόλο της

Αυστραλία: Αγοράζει 11 φρεγάτες από την Ιαπωνία έναντι 6 δισ. δολαρίων

Κικίλιας: Στόχος η επιπλέον μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων