Ναυτιλία

Βαγγέλης Μαρινάκης: Τα επόμενα σχέδια της Capital Product Partners

Μαρινάκης

Βαγγέλης Μαρινάκης,


Το ενδεχόμενο εξαγοράς περισσότερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξετάζει η ναυτιλιακή Capital Product Partners (CPLP), συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, στο πλαίσιο ενός γενικότερου σχεδίου περαιτέρω ανάπτυξης του στόλου της, που στην παρούσα φάση αριθμεί 10 boxships και ένα φορτηγό πλοίο.

Κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου της εταιρείας, ο CEO της Τζέρι Καλογηράτος επισήμανε ότι διαθέτει ισχυρό ισολογισμό που της επιτρέπει να αυξήσει τη βάση των περιουσιακών στοιχείων του ενεργητικού της, με απώτερο σκοπό την ενίσχυση των μακροπρόθεσμων διανεμητέων ταμειακών ροών.

Αν και στην αρχική του δήλωση ο κ. Καλογηράτος δεν διευκρίνισε σε ποια κατηγορία πλοίων θα εστιάσει η CPLP, κατά τη διάρκεια του conference call επισήμανε: «Νομίζω ότι θα ήταν πιο λογικό να επεκταθούμε στον κλάδο των containerships». Ωστόσο, επισήμανε ότι δεν θα παραμείνουν μόνο στην κατηγορία των boxships, κάνοντας αναφορά στα τρία μοντέρνα post-panamax χωρητικότητας 10,000 teu, της άλλης εταιρείας του κ. Μαρινάκη, της Capital Ship Management. Τα συγκεκριμένα πλοία βρίσκονται σε μακροχρόνιες ναυλώσεις μέχρι το 2024.

Μάλιστα, ο CEO της ναυτιλιακής, μιλώντας στους αναλυτές, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο εξέτασης αλλαγής τον ονόματος της εταιρείας, δεδομένου ότι ο στόλος της επικεντρώνεται πλέον στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων. Ωστόσο, εξήγησε ότι το θέμα του rebranding δεν αποτελεί προτεραιότητα και πιθανόν να τεθεί αφού ολοκληρωθούν τα άλλα, βασικά σχέδια της ναυτιλιακής.

Πάντως, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η CPLP θα προχωρήσει στην αγορά των τριών containerships της Capital Ship Management και πιθανόν στην πώληση του τελευταίου capsize που της έχει απομείνει, του χωρητικότητας 179,200-dwt Cape Agamemnon (κατασκευής 2010).

Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος Μαρτίου ολοκληρώθηκε η συμφωνία των 1,65 δισ. δολαρίων που έκλεισαν τον περασμένο Νοέμβριο η Capital Product Partners  (CPLP) και η Diamond S Shipping του Wilbur Ross, σύμφωνα με την οποία η CPLP μεταβίβασε τα τάνκερ μεταφοράς προϊόντων του στόλου της στην εταιρεία Athena SpinCo, η οποία με τη σειρά της συγχωνεύτηκε με την Diamond S Shipping.

Εξοπλισμός με scrubbers

Στο μεταξύ, η εταιρεία προχωρά στον εξοπλισμό των πλοίων της με scrubbers εν όψει του νέου κανονισμού ΙΜΟ που θα ισχύσει από το 2020. Σύμφωνα με τον κ. Καλογηράτο, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες για την εγκατάσταση scrubber στο πλοίο Agamemnon, το οποίο έχει συμφωνία μακροχρόνιας ναύλωσης μέχρι το 2024.

Τους επόμενους μήνες η εταιρεία έχει προγραμματίσει τον εξοπλισμό με scrubbers έξι επιπλέον πλοίων του στόλου της, ενέργεια που θα επηρεάσει για λίγο τα λειτουργικά της έσοδα, ωστόσο, μακροπρόθεσμα θα συμβάλει στη δημιουργία αυξημένων ταμειακών ροών.

Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2019 η CPLP κατέγραψε κέρδη 3,4 εκατ. δολαρίων και έσοδα 26,4 εκατ. δολ.