• Ναυτιλία

    Tsakos Energy Navigation: Η στρατηγική του μαραθωνίου κέρδισε την κρίση στην αγορά των tankers

    Νίκος Τσάκος: Παραγγελίες 4+2 τάνκερ διπλού καυσίμου από την TEN - MononewsTV

    O πρόεδρος της ΤΕΝ, Νίκος Τσάκος


    Άντεξε στη μεγάλη κρίση της αγοράς των δεξαμενόπλοιων, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, η Tsakos Energy Navigation.

    Σε μια περίοδο που τα δεξαμενόπλοια «έμπαιναν» μέσα ακόμα και 3.500 δολάρια την ημέρα, (τα VLCC), η TEN πέτυχε να παρουσιάσει έσοδα ύψους 140 εκατ. δολαρίων, με τις ζημιές να περιορίζονται στα 4,8 εκατ. δολάρια, και να βρίσκεται σε καλή θέση, προκειμένου να εκμεταλλευτεί την άνοδο της αγοράς από τον χειμώνα, όπως δείχνουν οι εκτιμήσεις των αναλυτών.

    Η διοίκηση της εταιρείας εκμεταλλεύτηκε την περίοδο χαμηλών ναύλων και προχώρησε σε μια σειρά dry docking για τα πλοία της, που αρχικά είχαν προγραμματιστεί για αργότερα, προκειμένου να έχει περισσότερα διαθέσιμα δεξαμενόπλοια, μόλις ανακάμψει η αγορά.

    Όπως σημειώνει η εταιρεία, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, τα έσοδα που προέκυψαν από τις χρονοναύλωσεις ήταν επαρκή για να καλύψουν τα έξοδα της (opex, γενικά έξοδα, δάνεια). Σημειώνεται ότι όπως έχει αναφέρει και ο πρόεδρος της ΤΕΝ Νίκος Τσάκος, η στρατηγική των χρονοναυλώσεων είναι η βασική επιλογή της εταιρείας.

    «Η ΤΕΝ έχει μία συντηρητική πολιτική όσο αναφορά τις ναυλώσεις και αυτό μας δίνει τη δυνατότητα όταν οι αγορές είναι χαμηλές ή μέτριες εμείς να είμαστε τρεις και τέσσερις και πέντε φορές πιο κερδοφόροι και αποτελεσματικοί. Όταν οι αγορές είναι σε πάρα πολύ υψηλό επίπεδο φυσικό είναι «να αφήνουμε κάποια χρήματα πάνω στο τραπέζι» όπως λένε. Όμως το προτιμάμε αυτό γιατί η ναυτιλία είναι Μαραθώνιος δεν είναι σπριντ, αγώνας ταχύτητας», έχει δηλώσει χαρακτηριστικά.

    Οι καθαρές ημέρες λειτουργίας του στόλου έφτασαν το 92% παρά τα drydockings, ενώ τα έσοδα από τα χρονοναυλοσύμφωνα διαμορφώθηκαν στα 18.121 δολάρια την ημέρα κατά μέσο όρο.

    Το προσαρμοσμένο EBITDA για το πρώτο τρίμηνο του 2021 ανήλθε σε 37,3 εκατομμύρια δολάρια. Τα μέσα ημερήσια λειτουργικά έξοδα του πλοίου μειώθηκαν κατά 6% στα 7.426 δολάρια από 7.886 δολάρια πέρσι, παρά τα αυξημένα έξοδα για τα dry docking και τα έξοδα που σχετίζονται με τις ταξιδιωτικές δυσκολίες για τα πληρώματα που προκλήθηκαν λόγω των περιορισμών που σχετίζονται με το Covid αλλά και την εξασθένιση του δολαρίου.

    Μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2021, το καθαρό χρέος της ΤΕΝ προς το κεφάλαιο ήταν στο 50%.

    Τα LNG

    Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, η ΤΕΝ ναύλωσε και τα τρία LNG carriers για περιόδους που κυμαίνονται από δώδεκα μήνες έως πέντε χρόνια. Οι νέες ναυλώσεις θα αποφέρουν επιπλέον ετήσια έσοδα 50 εκατομμυρίων δολαρίων. Τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2021, η εταιρεία πούλησε τρία από τα πλοία της, ένα δεξαμενόπλοιο Panamax που κατασκευάστηκε το 2003 και δύο suezmaxes του 2005, κινηση που της απέφερε καθαρά έσοδα, άνω των 20,5 εκατομμυρίων δολαρίων, μετά την αποπληρωμή του χρέους ύψους 32,3 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Παράλληλα συνεχίζεται και το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου, τα εμπόδια που επέβαλε η πανδημία, καθώς τόσο το LNG carrier “Tenergy” όσο και το δεξαμενόπλοιο τύπου DP2 “Porto”, θα παραδοθούν από τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας.

    Ο στόλος της TEN αποτελείται σήμερα από 67 πλοία, συμπεριλαμβανομένων και των δύο υπό ναυπήγηση, με την συνολική του χωρητικότητα να φτάνει τα 7,4 εκατ. dwt.

    Οι θετικές εκτιμήσεις

    Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (International Energy Agency –IEA) εκτιμά ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2021 καθώς και όλο το 2022 θα υπάρξει αύξηση της ζήτησης για αργό πετρέλαιο, καθώς η παγκόσμια οικονομία σταδιακά «επανεκινεί» καθώς η πανδημια θα αντιμετωπίζεται.

    Ο Οργανισμός προβλέπει ότι η παγκόσμια ζήτηση αργού πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 5,4 εκατ. βαρέλια την ημέρα για το υπόλοιπο 2021 και επιπλέον 3,1 εκατ βαρέλια την ημέρα το 2022.

    Διαβάστε επίσης

    Νίκος Τσάκος: Η μείωση της ταχύτητας θα δώσει χρόνο μέχρι να έχουμε το «πράσινο» πλοίο του μέλλοντος



    ΣΧΟΛΙΑ