Ναυτιλία

Νίκος Τσάκος: Η μείωση της ταχύτητας θα δώσει χρόνο μέχρι να έχουμε το «πράσινο» πλοίο του μέλλοντος

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Nικόλαoς Τσάκος


Το πράσινο πλοίο του μέλλοντος, αυτό που θα δώσει μηδενικούς ρύπους από τη ναυτιλία, δεν είναι ακόμα εδώ. Ωστόσο, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation Νίκος Τσάκος στο πλαίσιο του 22nd Annual Capital Link Invest in Greece Forum “Greece – Looking ahead with Confidence”., που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη προς το παρόν θα λειτουργούμε σύμφωνα με τη λύση που προτείνεται από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό με ισχύ από τον Ιανουάριο του 2023.  Δηλαδή τη μείωση της ταχύτητας στα υπάρχοντα πλοία.

«Η ελάττωση της  ταχύτητας θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές και θα δώσει χρόνο στους επιστήμονες, τους μηχανικούς και τα ναυπηγεία να εργαστούν επάνω στις λύσεις, είτε αυτό λέγεται υδρογόνο, είτε αμμωνία, είτε φυσικό αέριο, που είναι άλλη μια καλή επιλογή, για την κατασκευή του «σωστού» πλοίου . Έτσι, η μείωση της ταχύτητας αποτελεί τη μεσοπρόθεσμη λύση», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσάκος.

Όσον αφορά την πράσινη ναυτιλία, ο κ. Τσάκος είπε ότι η ναυτιλία είναι το πιο αποτελεσματικό, οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον είδος μεταφοράς τεράστιων ποσοτήτων αγαθών, με πολύ μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα το  οποίο η ναυτιλία προσπαθεί πάντα να διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 90% του παγκόσμιου εμπορίου έχει επιτευχθεί με αρνητικό αποτύπωμα στο  περιβάλλον της τάξεως του 2,8%, σημαντικό μεν αλλά κατά πολύ μικρότερο συγκριτικά με εκείνο των αεροπορικών μεταφορών του 10% ή το 20% των οδικών μεταφορών.

Ο κ. Τσάκος διευκρίνισε ότι παρόλο που η ναυτιλία δεν είναι η κύρια αιτία πρόκλησης ρύπανσης του περιβάλλοντος, θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να επιτύχει τους στόχους που έχουν τεθεί για το 2030 και το 2050. Η ναυτιλία εξαρτάται τόσο πολύ από το περιβάλλον που δεν θα γίνουν αποδεκτές «παρακάμψεις» για την επίτευξη του στόχου.

Ως τον μεγαλύτερο κίνδυνο που διατρέχει ο κλάδος, ο κ. Τσάκος χαρακτήρισε την απομάκρυνση των νέων από τη ναυτιλία. «Ο μεγαλύτερος κίνδυνος που αντιμετωπίζουμε είναι η  απομάκρυνση των νέων από τη ναυτιλία», υποστήριξε.

«Πρέπει να παρέχουμε τα κατάλληλα κίνητρα για την προσέλκυση και εκπαίδευση των νέων», σημείωσε χαρακτηριστικά ενώ έκανε και εκτενή αναφορά στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το Ίδρυμα Μαρία Τσάκος  για την ναυτική εκπαίδευση, και την προσέλκυση νέων στη ναυτιλία. Μεταξύ άλλων και το TEENS  ΠΟΥ Ίδρυσε το 2018 στη Χίο η οικογένεια Τσάκου και είναι το πρώτο ιδιωτικό, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ναυτικό λύκειο στην Ευρώπη.

Η ελληνική ναυτιλία

Σημείωσε επίσης ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ναυτιλίας από την αρχαιότητα. «Είναι μια χώρα που περιβάλλεται από θάλασσα και ο στόλος της αποτελεί το 55% του εμπορικού θαλάσσιου στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και περισσότερο από το 20% του παγκόσμιου στόλου. Αυτό λοιπόν είναι ένα καταπληκτικό επίτευγμα για μια χώρα περίπου 10 εκατομμυρίων ανθρώπων», ανέφερε χαρακτηριστικά  ο κ. Τσάκος και προσέθεσε ότι: «Το μέγεθος της Ελλάδας είναι περίπου ίσο με αυτό ενός μικρού χωριού στην Κίνα, όμως παρόλα αυτά εξακολουθεί να ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου. Παραδοσιακά, από τα  αρχαία χρόνια και τη μυθολογία, είναι προφανές πόσο σημαντική ήταν η θάλασσα για την Ελλάδα, όλα αυτά τα χρόνια, μέχρι σήμερα και για τόσες γενιές.»

Τέλος σε ότι αφορά την πανδημία του κορονοιού  ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation είπε ότι η πανδημία δημιούργησε ένα πολύ άνισο πεδίο.

«Βιώνουμε λειτουργικές και εμπορικές συνθήκες που δεν έχουμε ξαναδεί. Ωστόσο, ο ανθρώπινος παράγοντας, δεδομένου ότι η ναυτιλία είναι ανθρωποκεντρική, είναι ο πιο σημαντικός. Σε καθημερινή βάση λαμβάνονται τα δέοντα μέτρα για τη διασφάλιση της ψυχικής και σωματικής υγείας του πληρώματος μας. Πολλές χώρες έχουν αναλάβει μονομερείς ενέργειες για να μην επιτρέψουν στους ναυτικούς να αποβιβαστούν από πλοία. Έχουμε ανθρώπους που δεν έχουν δει τις οικογένειές τους για περισσότερο από ένα χρόνο. Αυτός δεν είναι ο σωστός τρόπος και μέσω του ΙΜΟ – του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας προσπαθούμε να συντονίσουμε και να κάνουμε αυτή τη διαδικασία να λειτουργεί ομαλά. Αλλά η κατάσταση παραμένει δύσκολη».

Διαβάστε επίσης:

12 Έλληνες εφοπλιστές στις πιο ισχυρές προσωπικότητες της ναυτιλίας το 2020

«Τυφλές» επενδύσεις 1 τρισ. δολαρίων πρέπει να κάνει η ναυτιλία για το περιβάλλον

Νίκος Τσάκος: Κέρδη στο τρίτο τρίμηνο και διανομή μερίσματος από την ΤΕΝ – Εκτίναξη της τιμής της μετοχής

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ