• Ναυτιλία

    Τρεις προτάσεις του ΕΒΕ Πειραιά για Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

    Ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης

    Ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης


    Το Επαγγελματικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, ύστερα και από σχετική εισήγηση του Προέδρου, Βασίλη Κορκίδη, απέστειλε στους υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης & Επενδύσεων και Επικρατείας, κ.κ. Χρ. Σταϊκούρα, Αδ. Γεωργιάδη, Γ. Γεραπετρίτη και Χρ. Σκέρτσο, επιστολή-παρέμβαση, που επισυνάπτεται, με την οποία το Επιμελητήριο κατέθεσε τρεις προτάσεις καθώς και τρεις παρατηρήσεις του επί του νομοσχεδίου στο πλαίσιο της διαβούλευσης.

    Στη συνεδρίαση, τονίστηκε χαρακτηριστικά ότι στόχος της παρέμβασης είναι να μην θιγούν τα επιχειρηματικά και επενδυτικά συμφέροντα επιχειρήσεων – μελών του Ε.Β.Ε.Π., που διαθέτουν ιδιοκτησίες στην ευρύτερη περιοχή των Ναυπηγείων, ώστε να τύχουν οι επενδύσεις τους στα ανωτέρω ακίνητα, αναλογικά των ευνοϊκών ρυθμίσεων του Νομοσχεδίου, αλλά και να διασφαλιστεί στον επενδυτή η άμεση και απρόσκοπτη, στο εξής, λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που αποτελεί μείζον ζήτημα για την Εθνική Οικονομία και τη ναυτιλία μας.

    Αναλυτικά, οι προτάσεις του ΕΒΕΠ για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά:

    Θέμα: Νομοθετικές ρυθμίσεις για την λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί, Με βάση το Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, τροποποιήσεις του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων και του Οργανισμού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, επείγουσες φορολογικές ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών» που δόθηκε στην δημοσιότητα κατά την φάση της διαβούλευσής του, θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε τις κάτωθι προτάσεις μας:

    α) Το πρώτο μέρος του Σ/Ν, που αφορά στην εκ νέου ανάπτυξη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα πρέπει να τύχει νέας επεξεργασίας σε κρίσιμα σημεία που σχετίζονται με την ανατροπή στοιχείων της διαδικασίας που ακολουθήθηκε από την ειδική Διαχείριση, το καθεστώς των κρατικών ενισχύσεων και το δίκαιο του ανταγωνισμού.

    β) Η βιώσιμη ανάπτυξη και η εκ νέου λειτουργία του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά (Άρθρο 1§1) είναι στόχος μείζονος σημασίας για τη χώρα. Όμως δεν μπορεί να γίνει χωρίς την τήρηση της διαδικασίας, που κατέστησε δυνατή την εκ νέου ανάπτυξη του Ναυπηγείου και σε όλους εκείνους, που συνέβαλαν στην ολοκλήρωση της. Η τμηματική πώληση των ενεργητικών του πάλαι ποτέ ενιαίου Ναυπηγείου, είναι αποτέλεσμα συμφωνίας του Ελληνικού Δημοσίου με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, προκειμένου να επιλυθεί το μείζον θέμα των κρατικών ενισχύσεων.

    Δια του παρόντος όμως Σ/Ν, ευνοείται ο ιδιώτης που πλειοδότησε στους δύο από τους τρεις συνολικά διαγωνισμούς που έγιναν, ενώ όσοι απέκτησαν τμήματα της πρώην ενιαίας έκτασης μέσω του τρίτου διαγωνισμού, όχι μόνον δεν ευνοούνται αναλογικά, αλλά αντιμετωπίζουν και τον σαφή κίνδυνο να υποστούν αναγκαστική απαλλοτρίωση υπέρ ενός ευνοούμενου, που εν προκειμένω, πρέπει επίσης να προστατευτεί στο κρίσιμο ζήτημα της προβολής αρχών και ασφάλειας δικαίου.

    Συγκεκριμένα, δεν πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα απαλλοτρίωσης ακινήτων από επενδυτές υπέρ άλλου επενδυτή, όταν μάλιστα το κράτος πούλησε τα προς επένδυση ακίνητα στους πρώτους μόλις προ διετίας για τον ίδιο σκοπό. Πόσο μάλλον όταν με το ίδιο νομοσχέδιο δημιουργούνται οι προϋποθέσεις, ώστε η απαλλοτρίωση να βασίζεται στις αντικειμενικές αξίες και να συνεπάγεται απώλεια χρημάτων για τους αρχικούς επενδυτές. Το γεγονός αυτό μπορεί να έχει απρόβλεπτες επιπτώσεις στο μέλλον και να προκαλέσει επενδυτική ανασφάλεια. γ) Το εύρος των παρεχομένων προνομιακών ρυθμίσεων δημιουργεί εύλογα ζητήματα για το κύρος της διαγωνιστικής διαδικασίας διότι, το συνολικό καθεστώς που οι ρυθμίσεις αυτές δημιουργούν, προσδίδουν πολύ διαφορετική και σαφώς μεγαλύτερη αξία στα περιουσιακά στοιχεία που εκποιήθηκαν μέσω των διαγωνισμών του ειδικού Διαχειριστή και της ΕΤΑΔ. Και, βεβαίως, ενέχουν τον κίνδυνο να ανοίξουν και πάλι ένα νέο κεφάλαιο κρατικών ενισχύσεων, που επιβάλλεται να αποφύγουμε. Παρακαλούμε πολύ να ληφθούν υπόψη τα παραπάνω σημεία για να διαμορφωθεί ανάλογα το Σ/Ν, ώστε:

    1. Να διασφαλιστεί η άμεση και απρόσκοπτη στο εξής λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, μείζον ζήτημα για την Εθνική Οικονομία και τη ναυτιλία μας.

    2. Να μη θιγούν τα επιχειρηματικά και επενδυτικά συμφέροντα επιχειρήσεων – μελών του Ε.Β.Ε.Π., που διαθέτουν ιδιοκτησίες στην ευρύτερη περιοχή των Ναυπηγείων, ώστε να τύχουν οι επενδύσεις τους στα ανωτέρω ακίνητα, αναλογικά των ευνοϊκών ρυθμίσεων του Νομοσχεδίου.

    3. Να εξαιρεθούν από τις διατάξεις του νόμου 2882/2001 περί απαλλοτριώσεων, των ακινήτων, που προέκυψαν από κατάτμηση της αρχικής έκτασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, δημοπρατήθηκαν και αγοράστηκαν το 2020. Η ρητή εξαίρεση μπορεί να συντελεστεί με κατάλληλη προσθήκη στην παράγραφο 3 του άρθρου 7 του Σ/Ν. Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί, Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς έχει ταχθεί εξ αρχής υπέρ των προσπαθειών της Κυβέρνησης στη προοπτική αξιοποίησης, βιώσιμης ανάπτυξης και εκ νέου λειτουργίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς και την προώθηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας.

    Μοναδικός σκοπός της παρέμβασής μας είναι, να αποφευχθούν σημεία της νομοθετικής ρύθμισης, που θα δημιουργήσουν συνθήκες νομικών αντιπαραθέσεων και δικαστικών διαδικασιών μεταξύ ιδιωτών και θα έχουν ως αποτέλεσμα, νέες μακροχρόνιες καθυστερήσεις στην επίτευξη αυτού του μεγάλου εθνικού στόχου, που επιθυμούμε όλοι.

    Διαβάστε επίσης:

    Με πέντε Έλληνες το διοικητικό συμβούλιο της Safe Bulkers

    Κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά το πλοίο «Daleela» – Θα συνδέσει ακτοπλοϊκώς την Κύπρο με την Ελλάδα

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ