• Ναυτιλία

    Το όραμα του Πάνου Ξενοκώστα: Ναυπήγηση «πράσινων» επιβατηγών πλοίων για το Αιγαίο

    Πάνος Ξενοκώστας, επικεφαλής ONEX

    Πάνος Ξενοκώστας, επικεφαλής ONEX


    Η εκπόνηση μελέτης, με τη συμμετοχή των Ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου και Ελευσίνας, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, καθώς και όλων των φορέων που ασχολούνται με την επιβατηγό ναυτιλία για την ναυπήγηση επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων φιλικών προς το περιβάλλον που θα κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια αποτελεί τη μύχια σκέψη του Πάνου Ξενοκώστα, προέδρου και CEO της ONEX Shipyards & Technologies.

    Αυτό που εξομολογείται στους συνεργάτες του ο Πάνος Ξενοκώστας είναι να γεμίσει το Αιγαίο και το Ιόνιο σύγχρονα επιβατηγά πλοία που θα καίνε καύσιμα που δεν θα εκπέμπουν αέριους ρύπους.

    Η δήλωση του πρωθυπουργού από την Γλασκώβη στο τηλεοπτικό δίκτυο SkyNews ότι «…όταν μιλάμε, για παράδειγμα, για τη ναυτιλία και τα πλοία που καλύπτουν μικρές αποστάσεις, θα μπορούσε κανείς να φανταστεί ότι αυτά τα πλοία θα μπορούσαν να είναι στο μέλλον ηλεκτρικά…», άναψε το «πράσινο φως» για επενδύσεις στην «πράσινη ναυτιλία».

    Ο οραματιστής Πάνος Ξενοκώστας βιάζεται να υλοποιήσει τα μεγαλεπήβολα σχέδια του. Συχνά επαναλαμβάνει: «για κάθε πλοίο που επισκευάζεται στο Νεώριο Σύρου, δυσαρεστούμε άλλους επτά πλοιοκτήτες».

    Σαφώς και εννοεί ότι τα Ναυπηγεία στην Ελλάδα θα πρέπει να «αποτελούν κομμάτι της ελληνόκτητης ναυτιλίας και να εξυπηρετούν τις ανάγκες των πλοίων και των πλοιοκτητών άμεσα και δεν πρέπει να φεύγουν τα πλοία από την Ελλάδα και να αναζητούν αλλού ναυπηγεία για να επισκευαστούν».

    Για το Νεώριο Σύρου, ο Πάνος Ξενοκώστας τονίζει ότι «όχι μόνο έχουμε καλύψει το 100% των δυνατοτήτων, αλλά έχουμε πετύχει το 120%, ξεπερνώντας τις ανθρώπινες δυνατότητες των εργαζομένων και τις τεχνικές ικανότητες του Ναυπηγείου».

    Η αγωνία που διακατέχει τον Πάνο Ξενοκώστα και τους μετόχους της επενδυτικής ομάδας που διαχειρίζεται το Νεώριο και φιλοδοξεί να επανεκκινήσει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας είναι να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς και να εγκριθεί το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

    Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι οι συζητήσεις για το σχέδιο βρίσκονται στην τελική ευθεία, βρίσκει σύμφωνους τους εργαζόμενους και τους επενδυτές. Άλλωστε η συνεργασία με το ιταλικό κολοσσό Fincantieri προεξοφλεί ότι το Ναυπηγείο Ελευσίνας θα εξασφαλίσει και συμβόλαια με το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά και ότι θα ναυπηγήσει υψηλής τεχνολογίας διαφόρων τύπων πλοία.

    Αρκεί, τονίζουν κύκλοι των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Νεωρίου, η κρατική γραφειοκρατία να μην καθυστερήσει τις εγκρίσεις που απαιτούνται, αλλά και πρέπει «να απαγκιστρωθούμε από αγκυλώσεις δεκαετιών που έκλεισαν τα ναυπηγεία και να προχωρήσουμε στην δημιουργία πλαισίου που θα διασφαλίζει τον εργαζόμενο και το ιερό δικαίωμα της εργασίας, την δίκαιη ανταμοιβή, και την ανταγωνιστικότητα σε ένα κλάδο διεθνοποιημένο».

    Ο Πάνος Ξενοκώστας πιστεύει στον άνθρωπο. Στον εργαζόμενο και στις δυνατότητες του. Δήλωσε πρόσφατα στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων Ελευσίνας: «μαζί σας, δουλεύω, αγωνίζομαι και αγωνιώ και θα κάνω τα πάντα, γιατί γνωρίζω πως και εσείς θα κάνετε για εμένα τα πάντα».

    Το όραμα του Πάνου Ξενοκώστα, όπως αυτό το έχει περιγράψει κατά καιρούς, είναι: «η δημιουργία στην Ελλάδα ενός Ναυπηγικού και Τεχνολογικού κόμβου, πρωταγωνιστή στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο» και θέλει «ένα ναυπηγείο που θα χρησιμοποιεί καθαρή ενέργεια, θα επισκευάζει – αναβαθμίζει πλοία, θα κατασκευάζει δικά του πλοία, θα κάνει έρευνα και ανάπτυξη σε νέες τεχνολογίες και νέα υλικά τόσο σε εμπορικό όσο και αμυντικό τομέα. Επιπλέον, ήδη γίνονται αρκετές προσαρμογές στο τρόπο λειτουργίας αλλά και την χρήση ενέργειας που καταναλώνουμε. Από την άλλη, η ανακύκλωση, τα νέα υλικά, νέες τεχνολογίες είναι τομείς που μπορούν να αναπτυχθούν στα πλαίσια ενός Ναυπηγικού οικοσυστήματος».

    Η εκτίμηση του Πάνου Ξενοκώστα είναι ότι «με την υποβολή του φακέλου εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας στα αρμόδια δικαστήρια μέχρι τέλος του έτους, υπάρχει η δυνατότητα να φτιάξουμε όποιο πλοίο μας ζητηθεί, π.χ. κορβέτα, ξεκινώντας την κατασκευή τους μέσα σε έξι μήνες από την παραγγελία».

    Η ΟΝΕΧ, άλλωστε το έχει αποδείξει στο Ναυπηγείο Σύρου, όπου «σε πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού που αναλάβαμε στην Σύρο, το κόστος και ο χρόνος τηρήθηκαν απαρέγκλιτα, καθώς και η ποιότητα ήταν κορυφαία».

    Διαβάστε επίσης

    Ναυπηγεία Ελευσίνας: Έκλεισε το deal με τον ιταλικό όμιλο Fincantieri και την Οnex

    Η Fincantieri παρέδωσε την πρώτη κορβέτα στο Κατάρ



    ΣΧΟΛΙΑ