• Ναυτιλία

    Τιμήθηκαν από την ΑΕΚ οι εφοπλιστές Παππάς, Χατζηιωάννου και Σαραντίτης για τη συνεισφορά τους στην κατασκευή της Opap Arena

    Πέτρος Παππάς, Γιάννης Σαραντίτης, Δημήτρης Μελισσανίδης και Πόλυς Χατζηιωάννου

    Πέτρος Παππάς, Γιάννης Σαραντίτης, Δημήτρης Μελισσανίδης και Πόλυς Χατζηιωάννου


    Μέσα σε μια πανηγυρική ατμόσφαιρα η ΑΕΚ τίμησε τρεις εφοπλιστές που συνεισέφεραν οικονομικά στην κατασκευή του γηπέδου Αγία Σοφία-Opap Arena στη Νέα Φιλαδέλφεια.

    Ο Δημήτρης Μελισσανίδης τους απένειμε το Μετάλλιο Τιμής «Χρυσός Δικέφαλος Αετός».

    Οι βραβευθέντες είναι οι Πόλυς Β. Χατζηιωάννου, Πέτρος Παππάς και Γιάννης Β. Σαραντίτης.

    Όπως ανακοίνωσε η ΠΑΕ ΑΕΚ, οι τρεις εφοπλιστές βραβεύτηκαν «για την πολύτιμη βοήθεια τους στο έργο της κατασκευής του νέου μας γηπέδου!».

    Οι τρεις άνδρες έλαβαν το Μετάλλιο της τιμής – Ο Χρυσός Δικέφαλος Αετός. Ένας θεσμός που καθιερώθηκε από τον Δημήτρη Μελισσανίδη και θα απονέμεται σε όσους προσφέρουν σημαντικό έργο στην ΑΕΚ.

    Αλλά, ας δούμε ποιοι είναι οι τρεις Έλληνες εφοπλιστές:

    Ο Γιάννης Σαραντίτης, ίδρυσε το 2003 την ναυτιλιακή εταιρεία W MARINE Inc., η οποία σήμερα διαχειρίζεται δεκατρία πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και αποτελείται από έξι Post Panamax, 4 Kamsarmax και 3 Panamax.

    Από την ίδρυσή της, η εταιρεία ασχολείται με τη διαχείριση πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, ξεκινώντας τις δραστηριότητές της το 2004 με το πλοίο M/V W-ONE, το οποίο ήταν ένα συμβατικό πλοίο Panamax.

    Με το πέρασμα των χρόνων ο στόλος διευρύνθηκε, κυρίως με τη ναυπήγηση νέων πλοίων, την απόκτηση νεότευκτων από ναυπηγεία, καθώς και με την απόκτηση πλοίων στην αγορά μεταχειρισμένων. Στόχος της εταιρείας είναι να εξυπηρετεί τους πελάτες της με αποτελεσματικό, αξιόπιστο και συνετό τρόπο, ενώ ασκεί τη δέουσα προσοχή για να διασφαλίζει την ασφάλεια του πληρώματος, των πλοίων και των μεταφερόμενων φορτίων.

    Σήμερα η εταιρεία διαχειρίζεται έναν ομοιογενή στόλο πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, που κυμαίνονται σε μεγέθη από Panamax έως Post Panamax.

    Ο Γιάννης Σαραντίτης, είναι γιος του μεγαλοδικηγόρου Βασίλη Σαραντίτη, ο οποίος διετέλεσε υπουργός, το 1988 -1989 και γενικός γραμματέας (1981 -1985) στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με πρωθυπουργό τον Ανδρέα Παπανδρέου, υπουργός Εμπορίου, το 1986 -1987 και υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, το 1986 και αναπληρωτής υπουργός αναπληρωτής Μεταφορών και Επικοινωνιών, το 1987-88.

    Ο Γιάννης Σαραντίτης, εκτός από την ναυτιλία, ασχολείται με την δικηγορία και διαθέτει τρία γραφεία σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη. Είναι επίσης από το 2009 Πρόξενος της Νορβηγίας στην Ελλάδα.

    Ήταν ο πρώτος χορηγός για την κατασκευή του γηπέδου της “Αγίας Σοφίας”, ο οποίος έδωσε το ποσό των 500.000 ευρώ για την ανέγερση του στη Νέα Φιλαδέλφεια.

    Η καταγωγή του Γιάννη Σαραντίτη είναι από τη Νεάπολη της Λακωνίας και γεννήθηκε στις 4 Φεβρουαρίου 1972 ενώ είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά. Μιλάει αγγλικά, γαλλικά και ιταλικά ενώ είναι δεινός παίκτης του τένις και ασχολείται με την ιστιοπλοΐα.

    Από το 1995 κατείχε διευθυντικές θέσεις ή ήταν αντιπρόεδρος ή διευθύνων σύμβουλος σε μεγάλες εταιρείες όπως η European Telecom Luxembourg και η Cosmote Mobile Telecommunications,αλλά και η First Business Bank.

    Κατά τη διάρκεια εκδήλωσης, όπου τιμήθηκε ο Γιάννης Σαραντίτης, με τον τίτλο του Ιππότη του Τάγματος Τιμής, Πρώτου Βαθμού, ο Νορβηγός πρέσβης είχε επισημάνει: «Είμαι πολύ περήφανος που βρίσκομαι σε αυτή την τελετή, ανάμεσα σε εκλεκτούς προσκεκλημένους. Στις 20 Αυγούστου του 2018, η Αυτού Μεγαλειότης, βασιλιάς Χάραλντ της Νορβηγίας υπέγραψε την απόφαση σύμφωνα με την οποία θα αποδοθεί στον Γιάννη Σαραντίτη αυτή η ιδιαίτερη τιμή για την πατρίδα μου, θέλοντας να τον ευχαριστήσουμε για την προσφορά του αυτά τα δέκα χρόνια στη χώρα αλλά και στους πολίτες της Νορβηγίας. Το έκανε με αφοσίωση και εργατικότητα. Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, που χαίρει της αγάπης και της εκτίμησης τόσων Νορβηγών, είναι σημαντικό να έχουμε συναδέλφους διπλωμάτες που να μπορούν γρήγορα να ανταποκριθούν σε προκλήσεις και έκτακτες καταστάσεις. Ως πρέσβης διαπιστώνω το άριστο έργο που επιτελούν οι οκτώ πρόξενοί μας ανά την Ελλάδα. Ξέρουμε ότι μπορούμε να στηριχθούμε στον Γιάννη Σαραντίτη που έχει χειριστεί με επιτυχία πολύ λεπτά και δύσκολα ζητήματα».

    Ο Έλληνας εφοπλιστής, Γιάννης Σαραντίτης, είχε δηλώσει:

    «Θέλω να αφιερώσω αυτή την εξαιρετική τιμή που μου έκανε ο βασιλιάς Χάραλντ δια του πρέσβη της Νορβηγίας στην Αθήνα σε όλους τους Έλληνες και τους Νορβηγούς που έχουν δουλέψει για να οικοδομήσουν αυτές τις ειλικρινείς και διαρκείς σχέσεις ανάμεσα στις δύο χώρες. Από το 2009 έχω διαπιστώσει ότι τα κράτη μας έχουν πολλά κοινά, τον σεβασμό, τον πολιτισμό, την αγάπη για την εξερεύνηση μέσα από τη θάλασσα. Οι δύο εφοπλιστικές κοινότητες έχουν στενούς δεσμούς. Σε ό,τι αφορά τον τουρισμό τουλάχιστον χιλιάδες Νορβηγοί έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα, σε ποσοστό που φτάνει το 10% του πληθυσμού. Θα σας έλεγα, λ.χ., για την Αντίπαρο ότι κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού οι Νορβηγοί καμιά φορά είναι περισσότεροι από τους Έλληνες».

    Ποιος είναι ο Γιάννης Σαραντίτης

    Γεννήθηκε στις 4 Φεβρουαρίου 1972 στην Αθήνα. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Μπάκιγχαμ και συνέχισε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι νυμφευμένος με την Μαλβίνα Σαραντίτη και έχει δύο παιδιά. Επαγγελματικά, εκτός από τον εφοπλισμό και την δικηγορία δραστηριοποιήθηκε στις τηλεπικοινωνίες με την Telenor μέσω μιας κοινοπραξίας στα Βαλκάνια και κυρίως στο Μαυροβούνιο.

    Διετέλεσε μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Promonte GSM στη δεκαετία του 1990 και από το 2000 – 2008, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Cosmote Mobile Telecommunications.

    Ασχολήθηκε με την κρουαζιέρα και ήταν μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Festival Cruises την περίοδο το 2000-2004, ενώ συμμετείχε μετοχικά στον Τραπεζικό τομέα και ήταν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της First Business Bank από το 2001 έως το 2007.

    Το 2003 ίδρυσε την Ναυτιλιακή Εταιρεία W MARINE INC, ενώ την περίοδο 2004-2017 ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της «Σαραντίτης Εταιρία Δικηγόρων» και το 2005 ίδρυσε την εταιρεία W Real Estate Investments S.A.

    Ο Πέτρος Παππάς

    Ο εφοπλιστής Πέτρος Παππάς, σήμερα με την εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Star Bulk διαχειρίζεται 128 φορτηγά πλοία που η συνολική τους χωρητικότητα ανέρχεται σε 14 εκατομμύρια dwt.

    Ο Πέτρος Παππάς, γεννήθηκε το 1953 στην Κωνσταντινούπολη, μεγάλωσε στην Αθήνα και σπούδασε στις ΗΠΑ. Από τα παιδικά του χρόνια ασχολήθηκε με τον σκοποβολή. Η αγάπη του για την σκοποβολή δεν τον εμπόδισε να γίνει ένας επιτυχημένος εφοπλιστής. Μέσα από το αγαπημένο του άθλημα έμαθε να βάζει στόχους και να τους εκπληρώνει. Τέσσερα χρόνια μετά τη συμμετοχή του στους Ολυμπιακούς αγώνες της Μόσχας στο αγώνισμα του “σκητ” ξεκίνησε την αυτόνομη σταδιοδρομία του στη ναυτιλία.

    Φανατικός οπαδός της ΑΕΚ, συμμετείχε ενεργά για αρκετά χρόνια στο διοικητικό συμβούλιο της ΠΑΕ ΑΕΚ και είναι ιδρυτικό μέλος της ”Δικέφαλος 1924 Α.Ε.

    Ο Πέτρος Παππάς, με αφορμή πρόσφατα τη δημοσίευση της έκθεσης για την Περιβαλλοντική Κοινωνική Ευθύνη και Διακυβέρνηση, δήλωσε: «Η 4η ετήσια έκθεση ESG καταδεικνύει τη δέσμευσή μας στη διαφάνεια, στη λογοδοσία, στην προστασία του πλανήτη μας και στην ευημερία των ανθρώπων. Παρά τις προκλήσεις και τις αβεβαιότητες του σημερινού κόσμου, παραμένουμε πιστοί στις αξίες μας και εργαζόμαστε σκληρά προς την κατεύθυνση του οράματός μας να πρωτοστατήσουμε στη βιώσιμη μεταφορά του ξηρού χύδην φορτίου».

    Ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου

    Ο Πόλυς B. Χατζηϊωάννου, είναι γιος του Βάσου Χατζηϊωάννου. Η οικογένεια Χατζηϊωάννου έχει 60 χρόνια παρουσία στη ναυτιλία. Τη ναυτιλιακή δραστηριότητα την ξεκίνησε ο πατέρας του Πόλυ, Βάσος Χατζηιωάννου μαζί με τον αδελφό του Λουκά. Το 1964 ο Βάσσος δημιούργησε τη δική του αυτόνομη εταιρεία και το 1987, ο Πόλυς ακολούθησε δική του ρότα, ενώ το 2008 δημιούργησε την Safe Bulkers και εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

    Η κεφαλαιοποίηση σήμερα της εισηγμένης εταιρείας ανέρχεται σε 427 εκατ. δολάρια. Επίσης να αναφερθεί ότι στις 31 Δεκεμβρίου 2020 τα δάνεια της εταιρείας έφταναν τα 611, 7 εκατ. δολάρια, ενώ στις 30.9.2021 περιορίστηκαν σε 413,8 εκατ. δολάρια.

    Τα έσοδα της εταιρείας στο 9μηνο του περασμένου έτους ανήλθαν στα 431 εκατ. δολάρια.

    Το 40% των μετοχών της εταιρείας ανήκει στην οικογένεια Χατζηϊωάννου και όπως έχει διευκρινίσει ο Πόλυς Χατζηιωάννου ανήκει σε επενδυτικά σχήματα που το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτά κατέχει το 4% του μετοχικού κεφαλαίου.

    Πρόσθεσε δε ότι “στόχος μας είναι η απομόχλευση των δανείων μας και είναι επιτυχία που μειώσαμε τα δάνεια μας κατά 200 εκατ. δολάρια και σήμερα το χρέος μας είναι στις τιμές σκραπ των πλοίων”. Ο Πόλυς Β. Χατζηϊωάννου, έχει επενδύσει και σε φωτοβολταϊκά πάρκα και ειδικότερα λειτουργεί φωτοβολταϊκό πάρκο συνολικής ισχύος 1,473 MW στη θέση «Απάθεια – Βραχάκι» του Δήμου Τροιζηνίας – Μεθάνων.

    Οι επενδύσεις στην Ενέργεια γίνονται μέσω της “Αλάσια Αναπτυξιακή” και πρόσφατα εξασφάλισε από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας δύο άδειες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με χρήση συσσωρευτών αποθήκευσης ισχύος 50 MW η καθεμιά και συνολικής ισχύος 100 MW στην περιοχή της Κρωπίας (Κορωπί Αττικής). Μέτοχοι στην εταιρεία αυτή είναι Ο Πόλυς Χατζηϊωάννου, η Χρυστάλλα Χατζηϊωάννου, η Ελένη Χατζηιωάννου, η Μαρία Χατζηιωάννου, ο Νικόλαος Χατζηιωάννου και ο Στέλιος Χατζηιωάννου.

    Το 1994 άρχισε να ασχολείται και ο Πόλυς Χατζηιωάννου με τη διαχείριση των πλοίων και τη διεύθυνση της οικογενειακής εταιρείας. Για πρώτη φορά, η εταιρεία του Βάσου Χατζηιωάννου παρήγγειλε τρία νεότευκτα πλοία, με την παρότρυνση του Πόλυ. Το 1995 δημιουργήθηκε η εταιρεία Safety Management Overseas, η οποία μετέφερε, με προτροπή του Πόλυ, το σύνολο των δραστηριοτήτων της, από το Λονδίνο στον Πειραιά.

    Αμέσως, ο Πόλυς, που στο μεταξύ, ανέλαβε σχεδόν τον απόλυτο έλεγχο της εταιρείας, έκανε στροφή στα νέα πλοία. Εκπόνησε ένα φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο, που περιελάμβανε τη ναυπήγηση 12 φορτηγών panamax στα ναυπηγεία της Ιαπωνίας Tsuneishi. Μέχρι τον θάνατο του πατριάρχη της οικογένειας Βάσου, το 2002, η εταιρεία είχε παραλάβει τα μισά πλοία.

    Αργότερα, αποχώρησε ο αδελφός του Νίκος Χατζηιωάννου και παρέμεινε μόνος διαχειριστής από την οικογένεια. Η εταιρεία μπήκε στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τον Ιούνιο του 2008, εκδίδοντας συνολικά 10 εκατομμύρια μετοχές, που αντιπροσώπευαν το 18,3% των κοινών μετοχών.

    Η οικογένεια Χατζηϊωάννου κατάγεται από το χωριό Πεδουλά της Κύπρου. Πατέρας των εφοπλιστών Λουκά, Βάσου και Μιχάλη Χατζηιωάννου ήταν ο Πελοπίδας Χατζηιωάννου και μητέρα τους η Μαρίτσα Χατζηιωάννου, ο οποίοι είχαν δώδεκα παιδιά.
    Ο Λουκάς γεννήθηκε το 1928 και ήταν ο μεγάλος γιος της οικογένειας και ο οποίος πρώτος ασχολήθηκε με την ναυτιλία και ίδρυσε την εταιρεία Troodos Shipping. Όπως έχει αποκαλύψει ο ίδιος ξεκίνησε τη ναυτιλιακή σταδιοδρομία μεταφέροντας με ένα καΐκι τρόφιμα και λάστιχα.

    Ο άλλος αδελφός Μιχάλης, ο οποίος πέθανε στις 11 Αυγούστου του 2021, είχε ιδρύσει την ναυτιλιακή εταιρεία Ledra Maritime, ωστόσο εγκατέλειψε τον εφοπλισμό, ίδρυσε το Ορθόδοξο Ίδρυμα “Απόστολος Βαρνάβας” και έγινε μοναχός.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ