• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    • Έλλη Πατέρα
    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου


    Πτωτικές τάσεις παρουσίασε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των διαδρομών σε πλοία ξηρού φορτίου την εβδομάδα  30 Σεπτεμβρίου – 4 Οκτωβρίου 2019.  

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, αδύναμη παρέμεινε, την εβδομάδα που πέρασε, η ζήτηση στις περισσότερες διαδρομές της ναυλαγοράς των πλοίων τύπου CAPESIZE. Ειδικότερα, στον Ειρηνικό παρόλο που στο ξεκίνημα της εβδομάδας η αγορά κινήθηκε υποτονικά κυρίως λόγω των αργιών στην Κίνα αλλά και της κακοκαιρίας που έπληξε την περιοχή, μέχρι το κλείσιμο κατάφερε να  ανακτήσει μέρος των χαμένων κερδών των προηγουμένων εβδομάδων και έτσι ο δείκτης C5 στην διαδρομή Δυτική Αυστραλία-Κίνα την Παρασκευή διαμορφώθηκε στα $9.17 ανά τόνο με κέρδη σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα της τάξεως των $0.66 ανά τόνο.

    Από την άλλη, η ναυλαγορά του Ατλαντικού, σε σύγκριση με εκείνη του Ειρηνικού ήταν πιο υποτονική αφού τα επίπεδα της κινητικότητας ήταν χαμηλά με αποτέλεσμα οι ναύλοι να υποχωρήσουν. Παρόλα αυτά, λόγω της μικρής αύξησης των απαιτήσεων μέχρι το τέλος της εβδομάδας οι απώλειες περιορίστηκαν με τον δείκτη C3 στην διαδρομή Βραζιλία-Κίνα να διαμορφώνεται στα $22.02 ανά τόνο με πτώση, σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, της τάξεως των $0.80 ανά τόνο.

    Τέλος, ο δείκτης BCI έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 3,021 μονάδες με εβδομαδιαίες απώλειες της τάξεως των 317 μονάδων και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να παρουσιάζει εβδομαδιαία πτώση της τάξεως των $ 1,241 αφού διαμορφώθηκε στα $ 23,675 ημερησίως.

     

    PANAMAXES/KAMSARMAXES

    Οριακή πτώση  παρουσίασε η ναυλαγορά του Ατλαντικού κατά την διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε με τον όγκο των φορτίων όμως να παραμένει σταθερός,  ενώ το διαθέσιμο τονάζ άρχισε σταδιακά να αυξάνεται.

    Ειδικότερα, οι ναυλώσεις σε ταξίδια από τον Κόλπο της Αμερικής κινήθηκαν σε βελτιωμένα επίπεδα κυρίως λόγω των φημών σχετικά με νέες αγορές σιτηρών από την Κίνα. Παράλληλα, η αγορά της Νοτίου Αμερικής παρέμεινε δραστήρια όμως οι ναύλοι σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα διατηρήθηκαν αμετάβλητοι.

    Ενδεικτικά, σε kamsarmaxes με ημερομηνίες άφιξης στα τέλη Οκτωβρίου οι ναυλώσεις σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή ολοκληρώθηκαν στα επίπεδα των $17.2k+$720k (ballast bonus) και σε υπερατλαντικά ταξίδια κοντά στα $18kημερησίως.

    Από την άλλη, στον Ειρηνικό το κλίμα της ναυλαγοράς γενικά ήταν θετικό αφού από ότι φάνηκε οι ναύλοι έφτασαν στα κατώτερα τους επίπεδα ενώ κατά την διάρκεια της εβδομάδας οι τάσεις της αγοράς λόγω του υγιούς αριθμού απαιτήσεων από τα βόρεια κινήθηκαν ανοδικά. Επιπροσθέτως, λόγω της δυναμικής αυτής, επηρεάστηκαν και τα κυκλικά ταξίδια Ανατολικής Αυστραλίας και Ινδονησίας οδηγώντας τις προσφορές των ναυλωτών σε υψηλότερα επίπεδα ενώ λόγω των αργιών της Κίνας οι περισσότερες ναυλώσεις αφορούσαν σε ταξίδια Ινδονησίας-Ινδίας/Νοτιοανατολικής Ασίας.

    Πάραυτα,, η επιβράδυνση της αγοράς της Νοτίου Αμερικής οδήγησε μερικούς πλοιοκτήτες στην απόφαση να στείλουν να πλοία τους με έρμα προς την περιοχή της Νοτίου Αμερικής αντί να παραμείνουν στον Ειρηνικό με την ελπίδα ότι θα πετύχουν καλύτερους ναύλους. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 4/10/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 1731 μονάδες.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES 

    Υποτονικά κινήθηκε η ναυλαγορά της Άπω Ανατολής την εβδομάδα που πέρασε καθώς λόγω των αργιών η κινητικότητα βόρεια ήταν περιορισμένη όπως επίσης και οι ναυλώσεις. Παράλληλα, η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας αρχικά ήταν υποτονική όμως κατά την διάρκεια της εβδομάδας ο υγιής αριθμός φορτίων σε ταξίδια Ινδονησίας-Νοτιοανατολικής Ασίας/ Ινδίας οδήγησαν τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα επιβραβεύοντας τους πλοιοκτήτες που αντιστάθηκαν τις προηγούμενες μέρες στις χαμηλότερες προσφορές των ναυλωτών.

    Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 56k dwt με παράδοση στις Φιλιππίνες σε ταξίδι μέσω της Ινδονησίας προς την Ινδία στα $12,800 ημερησίως. Από την άλλη, οι τάσεις της ναυλαγοράς του Ατλαντικού ήταν πτωτικές καθώς τα επίπεδα των ναύλων σε ταξίδια από τον Κόλπο της Αμερικής υποχώρησαν λόγω της σταδιακής αύξησης του διαθέσιμου τονάζ και της έλλειψης νέων απαιτήσεων.

    Επίσης, η αγορά της Νοτίου Αμερικής κινήθηκε υποτονικά καθώς ο όγκος των απαιτήσεων παρέμεινε περιορισμένος. Ενδεικτικά, σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή οι ναυλώσεις στα ultramaxes ολοκληρώθηκαν στα επίπεδα των $16k+$600k (ballast bonus). Τέλος, οριακή πτώση παρουσίασε και η αγορά της Μαύρης Θάλασσας παρόλα οι διαδρομές σε φορτία clinker έδωσαν σημαντική στήριξη στα επίπεδα των ναύλων. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 4/10/2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 1199 μονάδες.

    HANDYSIZE 

    Στον Ατλαντικό η γενικότερη αίσθηση της ναυλαγοράς ήταν θετική. Ειδικότερα, στην Ευρώπη η διαθέσιμη χωρητικότητα στένεψε με αποτέλεσμα οι ναύλοι να ενισχυθούν. Επίσης, οριακή άνοδο παρουσίασε και η αγορά του Κόλπου της Αμερικής. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 38.9k dwt με παράδοση στον Κόλπο της Αμερικής σε ταξίδι προς την Ευρώπη στα $16.5k ημερησίως.

    Παράλληλα, ενεργή παρέμεινε και η αγορά της Νοτίου Αμερικής με αποτέλεσμα οι ναύλοι να διατηρήσουν την δυναμική τους. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 37k dwt σε ταξίδι προς την Ευρώπη με φορτίο σιτηρών στα $19k ημερησίως.

    Αντίθετα, η αγορά του Ειρηνικού παρουσίασε ύφεση καθώς οι ναύλοι σε όλες τις διαδρομές υποχώρησαν. Επίσης, οι αγορές του Βόρειου Ειρηνικού και της Αυστραλίας συνεισέφεραν στο αρνητικό κλίμα καθώς παρέμειναν ιδιαίτερα υποτονικές. Ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 4/10/2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 670 μονάδες.



    ΣΧΟΛΙΑ