• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    • Έλλη Πατέρα
    Capesize bulker

    Capesize bulker


    Με αρνητικό πρόσημο κινήθηκε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 22-26 Ιουλίου.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, έντονες διακυμάνσεις παρουσίασαν τα παράγωγα (FFs) στην  ναυλαγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε, με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε όλες τις διαδρομές να παρουσιάσουν ύφεση.

    Ειδικότερα, στην διαδρομή C5  από την δυτική Αυστραλία προς την Κίνα οι ναύλοι βρέθηκαν υπό σημαντική πτωτική πίεση με αποτέλεσμα οι ναυλώσεις από $11.15 ανά τόνο που είχαν κυμανθεί στο ξεκίνημα της εβδομάδας μέχρι το τέλος να ολοκληρώνονται στα $9.40 ανά τόνο.

    Ως εκ τούτου, ο δείκτης την Παρασκευή διαμορφώθηκε με απώλειες  της τάξεως των $1.688 ανά τόνο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $9.677 ανά τόνο.

    Παρόμοια εικόνα παρουσίασε η αγορά και σε διαδρομές από την Βραζιλία αφού δεν κατάφερε να διατηρηθεί στις συχνότητες της προηγούμενης εβδομάδας, με αποτέλεσμα ο δείκτης C3  στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα την Παρασκευή να διαμορφωθεί με απώλειες της τάξεως των $4.373 ανά τόνο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $23.145 ανά τόνο.

    Επίσης, υποτονικά κινήθηκε και η αγορά του βόρειου Ατλαντικού αφού οι νέες απαιτήσεις ήταν λίγες καθώς επίσης και οι  σχετικές αναφορές.

    Ως εκ τούτου ο δείκτης C9  στην διαδρομή από την Ευρώπη/Μεσόγειο προς την Άπω Ανατολή να ακολουθήσει τις πτωτικές τάσεις των άλλων περιοχών και να διαμορφωθεί στα $49,182 ημερησίως με απώλειες της τάξεως των $8,613 σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

    Τέλος, ο δείκτης BCI την Παρασκευή διαμορφώθηκε  στις 3647 μονάδες με εβδομαδιαίες απώλειες της τάξεως των 732 μονάδων  σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να παρουσιάζει εβδομαδιαία πτώση της τάξεως των $ 5620 αφού έκλεισε στα $ 27,145 ημερησίως.

    PANAMAXES/KAMSARMAXES

    Ακολουθώντας, εν μέρει, τις τάσεις των capesizes, οι ναύλοι γενικά στα panamaxes/kamsarmaxes στον Ατλαντικό όπως επίσης και τον Ειρηνικό παρουσίασαν σταδιακά και κατά την διάρκεια της εβδομάδας σημάδια ύφεσης.

    Ειδικότερα, στον Ατλαντικό, παρόλο που η διαθέσιμη χωρητικότητα στα βόρεια της ευρύτερης περιοχής ήταν στενή, τα επίπεδα της κινητικότητας περιορίστηκαν αφού τα νέα φορτία ήταν λίγα μαζί με μερικά εναπομείναντα από την προηγούμενη εβδομάδα.

    Ως εκ τούτου οι πλοιοκτήτες προσπάθησαν να αποφύγουν τα μικρής διάρκειας ναυλώσεις και επικεντρώθηκαν περισσότερο σε μεγαλύτερης διάρκειας υπερατλαντικά ταξίδια.

    Επίσης, η αγορά της νοτίου Αμερικής λόγω της πτώσης των παραγώγων (FFs) στα μέσα της εβδομάδας, παρουσίασε μικρή ύφεση με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε υπερατλαντικά ταξίδια να υποχωρήσουν από τα επίπεδα μεταξύ $26.5-27k ημερησίως στα $22k ημερησίως ενώ σε ταξίδια προς την Άπω Αμερική παρατηρήθηκε στασιμότητα της κινητικότητας όμως οι ναύλοι παρόλο που ο όγκος των διαπραγματεύσεων μειώθηκε δεν παρουσίασαν πτώση.

    Ενδεικτικά, σε οικονομικής κατανάλωσης πλοία τύπου kamsarmax οι ναυλώσεις σε ημερομηνίες μέσα Αυγούστου ολοκληρώθηκαν στα επίπεδα των $17,750 ημερησίως + $750k (ballast bonus).

    Στον Ειρηνικό τώρα, η ναυλαγορά αρχικά κινήθηκε σε παρόμοια τροχιά με εκείνη της προηγούμενης εβδομάδας αφού υπήρξε εισροή νέων φορτίων με αποτέλεσμα να δείχνει και πιο ισορροπημένη.

    Παρόλα αυτά, σταδιακά κατά την διάρκεια της εβδομάδας  άλλαξε πορεία και κινήθηκε πτωτικά με αποτέλεσμα και οι πλοιοκτήτες να μειώσουν τις οικονομικές απαιτήσεις τους ενώ προς το τέλος της εβδομάδας η κινητικότητα σε ναυλώσεις υποχώρησε.

    Επίσης, παρατηρήθηκε μειωμένος αριθμός νέων φορτίων Ινδονησίας με αποτέλεσμα και οι ναυλώσεις σε κάποιες περιπτώσεις να ολοκληρωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με προηγούμενες αντίστοιχες συμφωνίες.

    Ενδεικτικά, σε πλοία τύπου kamsarmax σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας κυμάνθηκαν μεταξύ $13.5-14k ημερησίως ενώ σε παρόμοια επίπεδα κινήθηκαν τα κυκλικά ταξίδια βόρειου Ειρηνικού αλλά και της Αυστραλίας με προορισμό την Ινδία η την Κίνα.

    Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 26/7/2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 2109 μονάδες.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

    Ύφεση παρουσίασε η ναυλαγορά του Ειρηνικού ύστερα από το ανοδικό ράλι των τελευταίων δυο εβδομάδων με τους ναύλους σε πλοία διαθέσιμα σε ημερομηνίες Ιουλίου σταδιακά να υποχωρούν.

    Ειδικότερα, η κινητικότητα της αγοράς του βόρειου Ειρηνικού μειώθηκε με αποτέλεσμα για παράδειγμα οι ναυλώσεις σε ultramaxes με παράδοση στην Κίνα από τα επίπεδα των $11.5k ημερησίως της προηγούμενης εβδομάδας να υποχωρήσουν κοντά στα $11k ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, στην νοτιοανατολική Ασία, τα φορτία άνθρακα σε ημερομηνίες Ιουλίου-Αυγούστου περιορίστηκαν με αποτέλεσμα σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα οι ναύλοι να παρουσιάσουν μικρή πτώση.

    Ενδεικτικά, οι ναυλώσεις σε καλών προδιαγραφών supramaxes με παράδοση στις Φιλιππίνες σε ταξίδι προς την νοτιοανατολική Ασία κυμάνθηκαν περίπου στα $11k και προς την Κίνα στα $12k ημερησίως.

    Παράλληλα, πτωτικές τάσεις παρουσίασαν τα ταξίδια από κομβικές περιοχές του Ατλαντικού όπως για παράδειγμα  του κόλπου της Αμερικής, την περιοχή της ανατολικής Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας καθώς επίσης και της αγοράς της νοτίου Αμερικής αφού τα φορτία περιορίστηκαν με αποτέλεσμα και το διαθέσιμο prompt τονάζ  να μεγαλώνει.

    Ενδεικτικά, οι ναυλώσεις για παράδειγμα σε ultramaxes διαθέσιμα στην Μαύρη Θάλασσα σε ταξίδια  προς την Άπω Ανατολή από περίπου $26k ημερησίως που είχαν κυμανθεί την προηγούμενη εβδομάδα, υποχώρησαν στα επίπεδα των $23k ημερησίως.

    Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 26/7/2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 1005  μονάδες.

    HANDYSIZE

    Αντίθετα από την αρνητική εικόνα που παρουσίασαν οι άλλες κατηγορίες του χύδην φορτίου την εβδομάδα που πέρασε, ο δείκτης της ναυλαγοράς των Handysizes γενικά παρουσίασε κέρδη παρά τις ηπιότερες τάσεις που παρατηρήθηκαν στις περισσότερες διαδρομές του Ατλαντικού.

    Ειδικότερα, στον Ατλαντικό αν και η  κινητικότητα  της αγοράς είχε  περιοριστεί γενικά κινήθηκε σε σχετικά σταθερά επίπεδα.

    Παρόλα αυτά, στην  νότιο Αμερική και συγκεκριμένα βόρεια διατήρησε την δυναμική της ενώ αντίθετα νοτιότερα η αγορά λόγω συμφόρησης των φορτίων στον ποταμό του Αμαζονίου παρουσίασε οριακή πτώση.

    Παράλληλα, πτωτικές τάσεις παρουσίασε και η αγορά της  Μεσογείου με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες προκειμένου να ναυλώσουν τα πλοία τους να αναθεωρήσουν  σε οριακά χαμηλότερα επίπεδα τις οικονομικές απαιτήσεις τους.

    Αντίθετα, στον Ειρηνικό η ναυλαγορά παρέμεινε ενεργή και σε σταθερά επίπεδα. Η κινητικότητα σε ναυλώσεις ειδικά στα βόρεια αυξήθηκε και σταδιακά τα επίπεδα των ναύλων ενισχύθηκαν ενώ αντίθετα, νοτιότερα ήταν πιο περιορισμένη.

    Ενδεικτικά, οι ναυλώσεις για παράδειγμα σε κυκλικά ταξίδια Αυστραλίας σε πλοία διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη κυμάνθηκαν μεταξύ $6.5-7k ημερησίως.

    Επίσης, συγκριτικά με τις προηγούμενες εβδομάδες η αγορά του Ινδικού ωκεανού κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα ειδικά στις περιοχές τις δυτικής Ινδίας και του Περσικού κόλπου αφού για παράδειγμα οι ναυλώσεις σε πλοία χωρητικότητας 28k dwt με φορτίο λιπασμάτων σε ταξίδια από τον Περσικό κόλπο με προορισμό την δυτική Ινδία κυμάνθηκαν μέχρι και τα επίπεδα των $9k ημερησίως.

    Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή 26/7/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 515 μονάδες.

    ναυλαγορά ναυτιλία



    ΣΧΟΛΙΑ