• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    Capesize bulker

    Capesize bulker


    Ύφεση παρουσίασε η ναυλαγορά στα πλοία ξηρού φορτίου την εβδομάδα 8-12 Απριλίου 2019. 

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, θετική εικόνα παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE  την εβδομάδα που πέρασε με τον  δείκτη που αφορά τον  μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης, να ενισχύεται κατά 17,5% ισορροπώντας σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, στα $ 5,737 ημερησίως, με εβδομαδιαία κέρδη της τάξεως των $856.

    Συγκεκριμένα, παρά τους υποτονικούς ρυθμούς της αγοράς στο ξεκίνημα της εβδομάδας, οι ναύλοι στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία παρουσίασαν άνοδο καθώς ολοκληρώθηκε ένας αριθμός ναυλώσεων μέχρι και τα $5.10 ανά τόνο με αποτέλεσμα ο δείκτης στο κλείσιμο να ενισχυθεί κατά $0.491 ανά τόνο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $5.023 ανά τόνο.

    Παράλληλα, από την Βραζιλία η ναυλαγορά παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα ενώ στήριξη έδωσαν τα φορτία Δυτικής Αφρικής, αφού απορρόφησαν έναν αριθμό πλοίων που ταξίδεψε με έρμα προς την περιοχή.

    Ως εκ τούτου, ο δείκτης C3 από την Βραζιλία έκλεισε πτωτικά κατά $0.114 ανά τόνο σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκε στα $12.709 ανά τόνο. Από την άλλη, στον Βόρειο Ατλαντικό αρχικά παρατηρήθηκε ενίσχυση της κινητικότητας κυρίως λόγω της αύξησης των απαιτήσεων από την Κολομβία προς την Άπω Ανατολή με αποτέλεσμα κατά την διάρκεια της εβδομάδας ο δείκτης C9 να σκαρφαλώσει στα $ 19,418 ημερησίως. Ωστόσο, στη συνέχεια υποχώρησε καθώς οι περισσότερες απαιτήσεις καλύφθηκαν.

    Τέλος, ο δείκτης BCI   την Παρασκευή 12/4 διαμορφώθηκε στις 418 μονάδες με συνολικά εβδομαδιαία κέρδη της τάξεως των 142 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας.

    PANAMAXES/KAMSARMAXES 

    Στον Ατλαντικό, η αγορά γενικά το μεγαλύτερο διάστημα της εβδομάδας παρουσίασε σημάδια επιβράδυνσης. Βόρεια, σε μεγαλύτερης διάρκειας υπερατλαντικά ταξίδια παρατηρήθηκε έλλειψη απαιτήσεων με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να υποχωρήσουν.

    Παρόλα αυτά, ο αριθμός των απαιτήσεων σε fronthaul ταξίδια ήταν σταθερός ενώ αύξηση παρουσίασαν τα μικρότερης διάρκειας κυκλικά υπερατλαντικά ταξίδια με φορτία ορυκτών. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση ενός Kamsarmax με παράδοση στην Ευρώπη για ταξίδι μέσω Βαλτικής και επαναπαράδοση στην περιοχή του Skaw-Γιβραλτάρ στα $10,900 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στο μεταξύ, στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής η αγορά παρέμεινε δραστήρια, με την υπερπροσφορά του διαθέσιμου τονάζ να καλύπτεται χωρίς σημαντικές απώλειες στα επίπεδα των ναύλων. Ενδεικτικά μέχρι το τέλος της εβδομάδας οι ναυλώσεις σε kamsarmaxes  κυμάνθηκαν μέχρι και τα επίπεδα των $14.5Κ+$425Κ ενώ σε υψηλών προδιαγραφών πλοία πληροφορίες ανέφεραν ναύλους ακόμη και άνω των $15Κ+$500Κ(bb).

    Στον Ειρηνικό, γενικά οι ναύλοι παρουσίασαν περαιτέρω ύφεση με την κινητικότητα προς το τέλος της εβδομάδας να έχει εξασθενίσει. Συγκεκριμένα, η αγορά στηρίχθηκε κυρίως από τα φορτία άνθρακα από την Ανατολική Αυστραλία προς την Ινδία ενώ παράλληλα οι απαιτήσεις Βόρειου Ειρηνικού ήταν λίγες. Επίσης, στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας ο αριθμός των ναυλώσεων σε ταξίδια μέσω της Ινδονησίας προς την Ινδία αλλά και την Νοτιοανατολική Ασία ήταν αξιοπρεπής.

    Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου τύπου LME διαθέσιμο στο Βιετνάμ για ταξίδι προς την Ινδία στα $10Κ ημερησίως ενώ παράλληλα άλλο πλοίο τύπου kamsarmax διαθέσιμο στην νοτιοανατολική Ασία ναυλώθηκε σε παρόμοιο ταξίδι στα $8.5Κ ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 12/4/2019 έκλεισε ανοδικά στις 1073 μονάδες.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES 

    Στον Ειρηνικό, η αγορά υποχώρησε με τα φορτία να έχουν περιοριστεί, ενώ παράλληλα η διαθέσιμη χωρητικότητα σε σύντομο χρονικό διάστημα άρχισε να αυξάνεται. Επίσης, παρόλο  που τα φορτία Bόρειου Ειρηνικού αυξήθηκαν, οι ναύλοι παρέμειναν σχετικά αμετάβλητοι ενώ μερικά πλοία κατευθύνθηκαν με έρμα προς την Nοτιοανατολική Ασία με την ελπίδα ότι στο μεταξύ η αγορά θα ανακάμψει.

    Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε ταξίδια προς την περιοχή του Περσικού/Δυτικής Ινδίας κυμάνθηκαν περίπου στα $6Κ ημερησίως (βάσει aps). Παράλληλα, σε παρόμοια επίπεδα κινήθηκαν οι ναυλώσεις και στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας αφού σε supramaxes 56k dwt διαθέσιμα στη Νότια Κίνα σε ταξίδια μέσω της Ινδονησίας προς την Νοτιοανατολική Ασία, ολοκληρώθηκαν στα επίπεδα των $6Κ ημερησίως.

    Στο μεταξύ, στην Ευρώπη η διαθέσιμη χωρητικότητα μειώθηκε οριακά με τους ναύλους όμως να παραμένουν αμετάβλητοι σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Παράλληλα, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρέμεινε δραστήρια και με την μεγαλύτερη κινητικότητα να παρουσιάζουν τα υπερατλαντικά ταξίδια καθώς τα fronthaul ήταν πιο περιορισμένα. Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 57,800 dwt από την Αργεντινή προς την Αλγερία στα $17Κ ημερησίως.

    Επίσης, σημάδια ύφεσης παρουσίασε η αγορά του Κόλπου της Αμερικής κυρίως λόγω της μειωμένης κινητικότητας, ενώ παραδόξως η διαθέσιμη χωρητικότητα έδειχνε σχετικά ισορροπημένη σε σχέση με τα φορτία. Ενδεικτικά οι ναυλώσεις σε υπερατλαντικάταξίδια για παράδειγμα σε Ultramaxes με προορισμό την Ευρώπη με φορτίο σιτηρών κυμάνθηκαν περίπου στα $14Κ ημερησίως.

    Τέλος, ύφεση παρουσίασαν οι ναύλοι και στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας/Μεσογείου με τις απαιτήσεις σε fronthaul ταξίδια να παραμένουν περιορισμένες ενώ σε υπερατλαντικά ταξίδια ήταν αρκετά έτσι ώστε η αγορά να μην παρουσιάσει περαιτέρω πτώση.  Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 12/4/2019 έκλεισε πτωτικά στις 711  μονάδες. 

    HANDYSIZE

    Στον Ατλαντικό, η ναυλαγορά των Handysizes κινήθηκε πτωτικά με τους ναύλους να διαπραγματεύονται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με το προηγούμενο διάστημα. Συγκεκριμένα, η αγορά του Κόλπου της Αμερικής κινήθηκε υποτονικά με τις ναυλώσεις σε πλοία χωρητικότητας 34k dwt με κατεύθυνση είτε ανατολικά του Μεξικού είτε προς την Ευρώπη να ολοκληρώνονται στα επίπεδα των $6Κ ημερησίως.

    Επίσης, υποτονικά κινήθηκε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής με τους πλοιοκτήτες να δυσκολεύονται να ναυλώσουν τα πλοία τους καθώς ήταν λίγα τα διαθέσιμα φορτία. Παράλληλα, παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Ευρώπης με λίγα διαθέσιμα φορτία scrap και σιτηρών με προορισμό την Αλγερία όπου ενδεικτικά οι ναύλοι και στις δυο διαδρομές σε πλοία χωρητικότητας 33-34k dwt κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $8Κ ημερησίως (βάσει aps).

    Αντίθετα, βελτίωση στα επίπεδα των ναύλων παρουσίασε η αγορά της Μεσογείου/ Μαύρης Θάλασσας όμως μόνο στα εντός Μεσογείου ταξίδια. Στο μεταξύ, πτωτικά κινήθηκε και η ναυλαγορά του Ειρηνικού με αποτέλεσμα η spot διαθέσιμη χωρητικότητα να αυξηθεί αφού ακόμη και τα prompt φορτία ήταν περιορισμένα.

    Επίσης, ύφεση παρουσίασαν και οι χρονοναυλώσεις μακράς περιόδου, καθώς ενδεικτικά σε πλοία χωρητικότητας 35k dwt από περίπου $9.5Κ υποχώρησαν κοντά στα $8,250 ημερησίως.

    Τέλος, υποτονικά κινήθηκαν και οι αγορές του Περσικού Κόλπου/Ινδίας χωρίς όμως ιδιαίτερες μεταβολές στους ναύλους σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή  12/4/2019 έκλεισε πτωτικά στις 403 μονάδες.

    bulker ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Σημαντικά κέρδη για τη μετοχή της Diamond S των Μαρινάκη-Ross. Ποια είναι η τιμή στόχος

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Γ. Αγγελικούσης: Πούλησε τάνκερ 20ετίας σε συμφέρουσα τιμή

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Ν. Τσάκος: Η πρωτοποριακή κίνηση της Tsakos Columbia Shipmanagement



    ΣΧΟΛΙΑ