• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    Capesize bulker

    Capesize bulker


    Θετικό παρέμεινε το κλίμα της ναυλαγοράς για την πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 25 Φεβρουαρίου – 1 Μαρτίου 2019, με εξαίρεση στα Capes που εμφάνισε ύφεση. 

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, υποχώρησαν σε ακόμη πιο χαμηλά επίπεδα οι ναύλοι στα πλοία τύπου CAPESIZE, καθώς η γενικότερη εικόνα σε ότι αφορά τις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος μετά από τα γεγονότα της Βραζιλίας παρέμεινε αρκετά σκιώδης. Παράλληλα, οι εισαγωγές από την Κίνα, τη μεγαλύτερη καταναλώτρια στο κόσμο σε μεταλλεύματα, άρχισαν να μειώνονται καθώς τα χαλυβουργεία θεωρούν τις τιμές υψηλές.

    Συγκεκριμένα , η ναυλαγορά στον Ατλαντικό αλλά και τον Ειρηνικό  κινήθηκε υποτονικά με λίγες αναφορές σε ναυλώσεις ενώ παράλληλα η υπερπροσφορά του διαθέσιμου τονάζ που παρατηρήθηκε στις κύριες περιοχές φόρτωσης επιβάρυνε περισσότερο την ήδη αρνητική εικόνα της αγοράς. Ως εκ τούτου, ο δείκτης C5  από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα την Παρασκευή 1/3/2019  υποχώρησε στα $ 4.84 ανά τόνο και ο C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα από $ 12.78 ανά τόνο που είχε κλείσει την προηγούμενη εβδομάδα, υποχώρησε στα $ 12.44 ανά τόνο. Ο δείκτης BCI από 545 μονάδες που είχε διαμορφωθεί την προηγούμενη Παρασκευή, έκλεισε στις 383 μονάδες.

    PANAMAXES/KAMSARMAXES 

    Θετικό ήταν το κλίμα της ναυλαγοράς του Ειρηνικού των Panamax/Kamsarmax, καθώς η κινητικότητα ήταν αυξημένη κυρίως σε φορτία σιτηρών από τα βόρεια της περιοχής αλλά και ορυκτών από την Νοτιοανατολική Ασία, ενώ παράλληλα η διαθέσιμη χωρητικότητα άρχισε σταδιακά να περιορίζεται οδηγώντας έτσι και τους ναύλους σε βελτιωμένα επίπεδα.

    Ενδεικτικά, στο Βόρειο Ειρηνικό, στην αρχή της εβδομάδας ναυλώθηκε πλοίο τύπου kamasarmax διαθέσιμο στην Βόρειο Κίνα σε κυκλικό ταξίδι με φορτίο σιτηρών στα $8Κ ημερησίως, ενώ στο τέλος της εβδομάδας σε παρόμοιο ταξίδι άλλο ίδιου τύπου πλοίο διαθέσιμο στην μεσαία Κίνα συμφώνησε στα επίπεδα των $10Κ ημερησίως.

    Επίσης, θετική εικόνα παρουσίασε και η ναυλαγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας, καθώς ο αριθμός των απαιτήσεων σε φορτία από την Ινδονησία αυξήθηκε. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ενώ αρχικά μέσα στην εβδομάδα ναυλώθηκε πλοίο τύπου Panamax Κινέζικης κατασκευής διαθέσιμο στην Νότιο Κίνα σε ταξίδι προς την Μαλαισία στα χαμηλά επίπεδα των $6Κ ημερησίως, προς το τέλος της εβδομάδας άλλο παρόμοιου τύπου πλοίο συμφώνησε στα χαμηλά των $8Κ ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Την ίδια ώρα, η αγορά του Ατλαντικού κινήθηκε με δυο ταχύτητες καθώς η δυναμική της σε κύριες διαδρομές από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής καθώς επίσης και από τον Κόλπο ενισχύθηκε, ενώ από την άλλη στον Βόρειο Ατλαντικό η αγορά συνέχισε να κινείται σε ηπιότερους τόνους.

    Ειδικότερα, η αγορά από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής και από τη Νότιο Αφρική παρουσίασε σημαντική βελτίωση καθώς ο αριθμός των απαιτήσεων αυξήθηκε οδηγώντας τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα. Για παράδειγμα οι ναυλώσεις  σε fronthaul  ταξίδια στα kamsarmaxes κυμάνθηκαν μέχρι και $13.5Κ+$350Κ(bb) ενώ παράλληλα η διαθέσιμη χωρητικότητα για το πρώτο δεκαπενθήμερο Μαρτίου άρχισε να περιορίζεται.

    Από την άλλη, η ζήτηση της αγοράς του Βόρειου Ατλαντικού παρέμεινε ακόμη περιορισμένη και ενδεικτικά αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου LME σε ταξίδι από τις ανατολικές ακτές της Αμερικής προς την Τουρκία στα $12Κ.

    Αντίθετα, τα φορτία από τις βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής αυξήθηκαν ενώ οι ναύλοι αναμένεται να παρουσιάσουν περαιτέρω βελτίωση παρά τον περιορισμένο αριθμό απαιτήσεων σε κυκλικά ταξίδια. Ταυτόχρονα, η διαθέσιμη χωρητικότητα στην Βόρεια Ευρώπη άρχισε να στενεύει ενώ παρόμοια εικόνα παρουσίασε και στην περιοχή της Μεσογείου.

    Θετική εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Δυτικής Αφρικής με ενδεικτική αναφορά σε πλοίο τύπου LME με παράδοση στο Γιβραλτάρ (βάσει dop) σε ταξίδι μέσω του Kamsar προς την Ιρλανδία στα $5Κ ημερησίως. Τέλος, η αγορά της Μαύρης θάλασσας συνέχισε να στηρίζεται από τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας και με τους ναύλους για παράδειγμα σε fronthaul ταξίδια να κυμαίνονται περίπου στα $15Κ ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 1/3/2019 έκλεισε ανοδικά στις 863 μονάδες. 

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

    Σε ήπιους τόνους συνέχισε να κινείται η αγορά του Kόλπου της Αμερικής την εβδομάδα που πέρασε καθώς το διαθέσιμο τονάζ ήταν υψηλό αν και λόγω των διαφόρων καθυστερήσεων που παρατηρήθηκαν όπως για παράδειγμα λόγω ομίχλης σε κάποια λιμάνια, ένας αριθμός πλοίων δεν κατάφερε να παραδοθεί στις συμφωνημένες ημερομηνίες με αποτέλεσμα η ναύλωση να ακυρωθεί δίνοντας έτσι κάποια σημάδια αισιοδοξίας σε άλλα prompt διαθέσιμα πλοία.

    Παρόλα αυτά, ενδεικτικά σε υπερατλαντικά ταξίδια σε μεγαλύτερης χωρητικότητας supramaxes οι ναύλοι κυμάνθηκαν περίπου στα $10Κ ημερησίως και στα ultramaxes μεταξύ $10.5-11Κ. Σε ταξίδια fronthaul οι απαιτήσεις ήταν περιορισμένες.

    Στις περιοχές της Βαλτικής και της Ευρώπης η αγορά παρουσίασε κάποια σημάδια βελτίωσης με τους ναύλους στα supramaxes σε φορτία scrap προς την Μεσόγειο να κινούνται ανοδικά μεταξύ $14-15Κ ημερησίως. Παράλληλα στην Μαύρη Θάλασσα παρατηρήθηκε ενεργή κινητικότητα σε φορτία σιτηρών με τους ναύλους όμως σε fronthaul ταξίδια να παραμένουν σχετικά αμετάβλητοι σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα και ενδεικτικά σε supramaxes χωρητικότητας 57,000 dwt να κυμαίνονται περίπου στα μεσαία των $16Κ ημερησίως και σε ταξίδια από το Τσανακαλέ προς την Ευρώπη μεταξύ $7-8Κ ημερησίως.

    Επίσης, σε σχέση με την αγορά της Νοτίου Αφρικής, παρατηρήθηκε ενεργή κινητικότητα όμως οι ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν πολύ λίγες. Για παράδειγμα οι ναύλοι σε supramaxes χωρητικότητας 58,000 dwt διαθέσιμα για φόρτωση από το λιμάνι του Port Elizabeth σε ταξίδι προς την Κίνα κυμάνθηκαν στα $11,750 ημερησίως + $175Κ(bb).

    Στον Ειρηνικό, οι τάσεις της αγοράς κατά την διάρκεια της εβδομάδας ήταν μικτές. Σε κάποιες διαδρομές αρχικά οι ναύλοι κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα καθώς οι ναυλωτές βιαζόντουσαν να καλύψουν φορτία σε prompt ημερομηνίες όπως για παράδειγμα σε ταξίδια από την περιοχή του Βόρειου Ειρηνικού όπου σε supramaxes διαθέσιμα στην περιοχή της Κορέας-Ιαπωνίας σε κυκλικά ταξίδια οι ναύλοι πλησίασαν μέχρι και τα $9Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας όπου αρχικά σε σχεδόν όλες τις διαδρομές οι ναύλοι ενισχύθηκαν κατά μέσο όρο μεταξύ $1,000-1,500 ημερησίως. Ωστόσο, στη συνέχεια βρέθηκαν υπό πίεση και προς τέλος της εβδομάδας παρουσίασαν μικρή ύφεση δηλαδή σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας σε πλοία χωρητικότητας 58,000 dwt διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη από τα μεσαία με χαμηλά επίπεδα των $12Κ οι προσφορές των ναυλωτών με προορισμό την Κίνα υποχώρησαν στα επίπεδα των $11Κ ημερησίως. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 1/3/2019 έκλεισε ανοδικά στις 759  μονάδες .

    HANDYSIZE

    Η αγορά του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε, συνέχισε να κινείται ανοδικά και το κλίμα ήταν θετικό. Στην αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής οι ναύλοι ενισχύθηκαν με ενδεικτική αναφορά σε πλοίο μεγαλύτερης χωρητικότητας που ναυλώθηκε από την Βόρεια Βραζιλία προς την Μεσόγειο στα $9Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, αυξημένη σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες ήταν η κινητικότητα και στην περιοχή της Ευρώπης με τους ναύλους σε ταξίδια από τα βόρεια προς την ανατολική Μεσόγειο με φορτία scrap σε πλοία χωρητικότητας 38,000 dwt να κυμαίνονται περίπου στα μεσαία επίπεδα των $6Κ ημερησίως.

    Επίσης, ενισχυμένα ήταν και τα επίπεδα κινητικότητας στην αγορά της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας με ενδεικτική αναφορά σε πλοίο χωρητικότητας 35,000 dwt που ναυλώθηκε με παράδοση μέσα στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας για ταξίδι προς την Καραϊβική στα υψηλά επίπεδα των $5Κ ημερησίως.

    Στον Ειρηνικό, ο όγκος των φορτίων αυξήθηκε σημαντικά με αποτέλεσμα και το κλίμα σε όλες τις διαδρομές να παραμείνει θετικό. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή  1/3/2019 έκλεισε ανοδικά στις 393 μονάδες.

    bulker ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Ευ. Μυτιληναίος: Φέρνει νέο φορτίο αμερικανικού LNG στην Ελλάδα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:    Ποιες κατηγορίες πλοίων έστειλαν στα διαλυτήρια οι εφοπλιστές κατά το πρώτο δίμηνο του 2019

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Αλ. Προκοπάκης: Το φιλόδοξο project της Probunkers μπαίνει στο επόμενο στάδιο

     

     

     

     

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ