• Ναυτιλία

    Tι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    Capesize bulker

    Capesize bulker


    Πτωτικές παρέμειναν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 12-16 Νοεμβρίου 2018, κυρίως λόγω των νέων περιορισμών της Κίνας σε εισαγωγές άνθρακα.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, πτωτικά συνέχισε να κινείται η αγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε αν και από ότι φάνηκε στο κλείσιμο η αγορά του Ειρηνικού είχε φτάσει στα χαμηλότερα όρια με αποτέλεσμα και στο δεύτερο μισό της εβδομάδας οι ναύλοι να ανακάμψουν και οι ναυλώσεις στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα να ολοκληρωθούν στα επίπεδα των $6.00 ανά τόνο σε σχέση με τα $5.30-5.50 ανά τόνο που είχαν βρεθεί στο ξεκίνημα της εβδομάδας.

    Από την άλλη, η αγορά της Βραζιλίας κατά τα μέσα της εβδομάδας παρουσίασε μεγαλύτερη δραστηριότητα με αρκετές ναυλώσεις σε ημερομηνίες στα τέλη Νοεμβρίου να έχουν ολοκληρωθεί στα μεσαία επίπεδα των $14.00 ανά τόνο, ενώ οι προσφορές των ναυλωτών για το πρώτο δεκαπενθήμερο Δεκεμβρίου κινήθηκαν γενικά στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $14.00 ανά τόνο, με τους πλοιοκτήτες να παραμένουν σε αναμονή.

    Παράλληλα, η διαθέσιμη χωρητικότητα στο Βόρειο Ατλαντικό ήταν αρκετά αυξημένη,  ενώ ο όγκος των διαπραγματεύσεων ήταν μειωμένος. Παρόλα αυτά, ανάκαμψη παρουσίασαν τα FFAs  μετά τις σημαντικές απώλειες που παρουσίασαν το προηγούμενο διάστημα βοηθώντας έτσι κυρίως τους ναύλους της αγοράς του Ειρηνικού να βρουν κάποια στεγανά.

    Ως εκ τούτου, ο δείκτης  C5 την Παρασκευή έκλεισε πτωτικά στα $6.35 ανά τόνο, ο C3 στα $14.97 ανά τόνο και ο BCI στις  1057 μονάδες με απώλειες συνολικής τάξεως των 404 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας. Ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές  χρονοναύλωσης διαμορφώθηκε στα $ 8,804 ημερησίως με εβδομαδιαίες συνολικές απώλειες της τάξεως των $ 2,446.

    PANAMAXES/KAMSARMAXES

    Η ναυλαγορά των Panamaxes παρουσίασε σε γενικές γραμμές ύφεση την εβδομάδα που πέρασε με αυξημένη την διαθέσιμη χωρητικότητα και συγχρόνως έλλειψη νέων απαιτήσεων ενώ οι ναυλωτές κράτησαν στάση αναμονής και οι πλοιοκτήτες αναθεώρησαν τις προσφορές τους σε χαμηλότερα επίπεδα.

    Παρόλα αυτά, η εικόνα της αγοράς του Ατλαντικού ήταν πιο θετική σε σχέση με εκείνη της Άπω Ανατολής, καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν στενότερη, ενώ σε υπερατλαντικά ταξίδια με φορτία άνθρακα από τον κόλπο της Αμερικής η ροή των φορτίων ήταν σταθερή. Επίσης, η αγορά του Βόρειου Ατλαντικού παρουσίασε θετικές τάσεις παρά το αρνητικό γενικότερο κλίμα της αγοράς κι παρόλο που οι ναύλοι κατά την διάρκεια της εβδομάδας παρουσίασαν ύφεση τα επίπεδα σε σύγκριση με εκείνα της Άπω Ανατολής ήταν υψηλότερα.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Από την άλλη, στην αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής, ο όγκος των διαπραγματεύσεων ήταν μειωμένος με σταθερή την ροή πλοίων με έρμα προς την περιοχή ενώ προς τα μέσα της εβδομάδας οι ναύλοι παρουσίασαν σημαντική πτώση με αναφορά σε δυο ναυλώσεις πλοίων τύπου kamasarmax που σε ταξίδι fronthaul με ημερομηνίες Δεκεμβρίου συμφώνησαν στα $14.5Κ+$450Κ (ballast bonus). Ως εκ τούτου, αρκετοί πλοιοκτήτες επικεντρώθηκαν στα υπερατλαντικά ταξίδια όπου οι ναύλοι κινήθηκαν βάσει aps μεταξύ $18-22Κ ημερησίως ανάλογα με τις προδιαγραφές του πλοίου.

    Στην αγορά του Βόρειου Ειρηνικού λόγω της μεγάλης προσφοράς του διαθέσιμου τονάζ και συγχρόνως του περιορισμένου όγκου των φορτίων οι ναύλοι παρουσίασαν ύφεση και κινήθηκαν κάτω από τα επίπεδα των προηγούμενων αντίστοιχων συμφωνιών.

    Ενδεικτικά, στα kamsarmaxes  αναφέρθηκε ναύλωση σε πλοίο ιαπωνικής κατασκευής διαθέσιμο στην Ιαπωνία σε κυκλικό ταξίδι με φορτίο σιτηρών στα $12Κ ημερησίως, ενώ άλλο κινεζικής κατασκευής διαθέσιμο στην μεσαία Κίνα για παρόμοιο ταξίδι ναυλώθηκε στα μεσαία επίπεδα των $9Κ ημερησίως.

    Νοτιότερα, η αγορά παρουσίασε σημαντική πτώση κυρίως λόγω των πληροφοριών σχετικά με τους περιορισμούς των εισαγωγών άνθρακα στην Κίνα ενώ παράλληλα παρατηρήθηκε μείωση του όγκου των φορτίων από την Αυστραλία αλλά και την Ινδονησία με την πλειονότητα για την ώρα να παραμένει με κατεύθυνση προς την νοτιοανατολική Ασία και Ινδία.

    Ενδεικτικά, τα επίπεδα των ναύλων σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας ή Αυστραλίας κυμάνθηκαν μεταξύ $9-10Κ ημερησίως ανάλογα με τις προδιαγραφές του πλοίου.  Ο δείκτης BPI  την Παρασκευή 16/11/2018 έκλεισε πτωτικά στις 1,453 μονάδες.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

    Η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής κινήθηκε σε σχετικά ηπιότερους τόνους την εβδομάδα που πέρασε με τους ναύλους στα ultramaxes όμως να παραμένουν περίπου στα  $15,250+$525Κ (ballast bonus), ενώ σε υπερατλαντικά ταξίδια οι συμφωνίες που ολοκληρώθηκαν ήταν λίγες.

    Στην αγορά του Κόλπου της Αμερικής η κινητικότητα ήταν πιο αυξημένη όμως οι ναύλοι σε γενικές γραμμές δεν βελτιώθηκαν με εξαίρεση σε ταξίδια fronthaul όπου και παρουσίασαν οριακή άνοδο κυρίως λόγω της αποφυγής αρκετών πλοιοκτητών να ναυλώσουν τα πλοία τους προς την Άπω Ανατολή λόγω της πτωτικής αγοράς.

    Επίσης, αμετάβλητα παρέμειναν τα επίπεδα σε υπερατλαντικά ταξίδια με αναφορά σε ultramax που ναυλώθηκε προς την Αίγυπτο με φορτίο petcoke στα $20.5Κ ημερησίως. Από την άλλη, η αγορά της Μαύρης Θάλασσας ήταν πιο ενεργή ειδικά σε ταξίδια fronthaul παρά σε υπερατλαντικά. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου supramax σε ταξίδι προς την Νοτιοανατολική Ασία στα $27.5Κ(aps basis), ενώ στα υπερατλαντικά ταξίδια οι ναύλοι παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες αντίστοιχες ναυλώσεις δηλαδή στα supramaxes κοντά στα $16Κ προς την Ευρώπη και στα ultramaxes περίπου $1Κ παραπάνω.

    Αντίθετα, στην Ευρώπη η κινητικότητα ήταν περιορισμένη με πληροφορίες σε supramax που ναυλώθηκε με φορτίο scrap προς την Μεσόγειο στα $11.5Κ ημερησίως. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι για τις  προσεχείς εβδομάδες υπάρχει σκεπτικισμός σε σχέση με την εικόνα της αγοράς καθώς υπάρχουν αρκετές απαιτήσεις με κατεύθυνση την Ευρώπη και υπάρχει ανησυχία στο αν όλη αυτή η διαθέσιμη χωρητικότητα θα μπορέσει να απορροφηθεί.

    Στην αγορά του Ειρηνικού η κινητικότητα της αγοράς ήταν περιορισμένη ενώ παράλληλα η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν αυξημένη με συγχρόνως έλλειψη νέων απαιτήσεων με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να υποχωρήσουν. Στο Βόρειο Ειρηνικό, η κινητικότητα ενισχύθηκε οριακά καθώς ο αριθμός των απαιτήσεων για φόρτωση το πρώτο δεκαπενθήμερο Δεκεμβρίου αυξήθηκε.

    Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου supramax παραδοτέο στην Ανατολική Ιαπωνία με φορτίο σιτηρών προς την περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας, στα υψηλά επίπεδα των $10Κ ημερησίως. Αντίθετα, μεγάλη ζήτηση είχαν τα φορτία σε backhaul ταξίδια προς Μεσόγειο/Ατλαντικό με τα επίπεδα των ναύλων σε ταξίδια προς την δυτική Αφρική η Μεσόγειο/Ευρώπη να κυμαίνονται περίπου στα $4Κ ημερησίως (aps basis) και  προς τον Κόλπο της Αμερικής για τις πρώτες 65 ημέρες μεταξύ $2.5-3Κ ημερησίως.

    Στη Νοτιοανατολική Ασία, η αγορά δεν κατάφερε να αντισταθεί την πίεση που υπέστη από τα άλλα μέτωπα με αποτέλεσμα οι ναύλοι να υποχωρήσουν και με τις προσφορές σε γενικές γραμμές σε πλοία χωρητικότητας 58,000 dwt σε κυκλικά ταξίδια Αυστραλίας να κινούνται περίπου στα επίπεδα των $8Κ ημερησίως και σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας, ειδικά με κατεύθυνση την Ινδία σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 16/11/2018 με οριακή πτώση στις 969 μονάδες.

    HANDYSIZE

    Στον Ατλαντικό η αγορά γενικά παρέμεινε με αρνητικό πρόσημο με τις περισσότερες ναυλώσεις να προέρχονται από τις περιοχές της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας, ενώ πληροφορίες ανέφεραν ότι τα επίπεδα των ναύλων στην Ευρώπη υποχώρησαν.

    Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου από την Μαύρη Θάλασσα για ταξίδι προς τις ακτές της Βρετανίας στα $12.5Κ ημερησίως δηλαδή σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας.

    Από την άλλη, η αίσθηση της αγοράς του Κόλπου της Αμερικής ήταν οριακά πτωτική με αναφορά σε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 32,000 dwt για ταξίδι προς την Βαλτική στα $17Κ ημερησίως, επίπεδα οριακά χαμηλότερα σε σχέση με αντίστοιχες τελευταίες ναυλώσεις. Εντωμεταξύ,

    Στο μεταξύ, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρέμεινε δραστήρια και παρόλο που υπήρξε σταθερή ροή νέων διαθέσιμων πλοίων οι απαιτήσεις ήταν αντίστοιχες διατηρώντας την ισορροπημένη.

    Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε παράκτια ταξίδια κινήθηκαν μεταξύ μεσαίων επιπέδων των $15Κ ημερησίως και υψηλών των $16Κ ημερησίως ανάλογα με την περιοχή επαναπαράδοσης του πλοίου και τις προδιαγραφές.

    Στην  Άπω Ανατολή, η αγορά διατήρησε τις πτωτικές τάσεις των τελευταίων εβδομάδων με τους πλοιοκτήτες να ελπίζουν ότι οι ναύλοι έχουν πλέον φτάσει στα χαμηλότερα επίπεδα. Στην αγορά του Βόρειου Ειρηνικού, παρόλο που υπήρξε ένας αριθμός νέων φορτίων οι ναύλοι δεν παρουσίασαν ανάλογη βελτίωση, με τα επίπεδα των ναύλων σε μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία διαθέσιμα στην Ιαπωνία σε κυκλικά ταξίδια να παραμένουν στα χαμηλά των $9Κ ημερησίως. Επίσης, αναφέρθηκε ακόμη και ναύλωση σε ταξίδι μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας και με επαναπαράδοση στην Νοτιοανατολική Ασία κάτω των $9Κ.

    Επίσης, ύφεση παρουσίασαν οι ναύλοι και σε ταξίδια νοτιότερα με αναφορά σε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 37,000 dwt  διαθέσιμο στην μεσαία Κίνα με φορτίο χάλυβα  προς την Ταϋλάνδη, στα υψηλά επίπεδα των $7Κ ημερησίως. Παράλληλα, περαιτέρω πτώση παρουσίασαν οι ναύλοι και στη Νοτιοανατολική Ασία, καθώς ο όγκος των φορτίων παρέμεινε χαμηλός.

    Αντίθετα, στήριξη στην κατ’άλλα πτωτική αγορά των Handy παρουσίασε η αυξημένη κινητικότητα σε κυκλικά ταξίδια Αυστραλίας, καθώς ένας αριθμός ναυλωτών αναζήτησε κατάλληλο τονάζ προκειμένου να καλύψεις τις απαιτήσεις του.

    Τέλος, στον Ινδικό Ωκεανό η εικόνα της αγοράς ήταν καλύτερη αφού υπήρξε κινητικότητα σε παράκτια ταξίδια και με προορισμό προς τη Νοτιοανατολική Ασία όπως επίσης και τον Περσικό κόλπο με φορτία χάλυβα. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή 16/11/2018  έκλεισε με οριακές απώλειες στις  646 μονάδες.

    ναυλαγορά ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: A. Φράγκου: Γιατί η Μoody’s αναβάθμισε τη μετοχή της Navios Maritime Partners

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Δ. Διαμαντίδης: Η ηχηρή κίνηση της Delta Tankers που τη βάζει για τα καλά στον χάρτη των VLCCs

    MH ΧΑΣΕΤΕ: Κ. Κωνσταντακόπουλος: Πέντε containerships για το στόλο της Costamare



    ΣΧΟΛΙΑ