F

Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


Μεικτή εικόνα παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 15-19 Οκτωβρίου 2018.  

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, μεικτή εικόνα παρουσίασε η αγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε καθώς η κινητικότητα εν μέρει και λόγω του συνεδρίου της Coaltrans στην Βαρκελώνη παρέμεινε υποτονική.

Στον Bόρειο Ατλαντικό, η διαθέσιμη χωρητικότητα αυξήθηκε ενώ η αγορά της Βραζιλίας παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη με πληροφορίες ότι οι Vale ναύλωσαν μερικά πλοία με ημερομηνίες για αρχές Δεκεμβρίου. Ως εκ τούτου, ο δείκτης C3 στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα έκλεισε με άνοδο $0.41 ανά τόνο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $21.47 ανά τόνο.

Στην αγορά του Ειρηνικού, η κινητικότητα κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα κυρίως λόγω της έλλειψης φορτίων άνθρακα από την ανατολική Αυστραλία αν και η διαθέσιμη χωρητικότητα στο προσεχές μέλλον δείχνει να παραμένει ισορροπημένη. Έτσι, ο δείκτης C5 στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα παρουσίασε πτώση της τάξεως των $0.48 ανά τόνο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $8.67 ανά τόνο.

Παράλληλα, ο δείκτης BCI την Παρασκευή 19/10/2018 διαμορφώθηκε 2,230 μονάδες με κέρδη συνολικής τάξεως των 61 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας  ενώ   παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές  χρονοναύλωσης  διαμορφώθηκε στα $ 18,932 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολικά κέρδη της τάξεως των $ 186.

PANAMAXES/KAMSARMAXES 

Στον Ατλαντικό αρχικά η κινητικότητα της αγοράς ήταν υποτονική κυρίως λόγω  του συνεδρίου της Coaltrans στην Βαρκελώνη. Παρόλα αυτά, στην συνέχεια και προς το τέλος της εβδομάδας ο συνδυασμός του υγιή όγκου φορτίων από τον κόλπο της Αμερικής και των άσχημων καιρικών συνθηκών, έδωσαν ώθηση στους ναύλους αν και η κινητικότητα από την αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρουσίασε επιβράδυνση με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να παρουσιάσουν οριακή ύφεση.

Η αγορά της Μαύρης Θάλασσας ήταν δραστήρια με φορτία προς την Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Άπω Ανατολή με αποτέλεσμα οι ναύλοι στα kamsarmaxes με παράδοση στο Τσανακαλέ σε ταξίδι fronthaul να κυμανθούν στα υψηλά επίπεδα των $20Κ ημερησίως και σε ταξίδια με φορτία σιτηρών προς την Ευρώπη κοντά στα μεσαία των $17Κ ημερησίως. Παράλληλα, ο όγκος των απαιτήσεων σε κυκλικά ταξίδια Βαλτικής ήταν πιο περιορισμένος σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα και οι ναύλοι στα kamsarmaxes με παράδοση στο Γιβραλτάρ κινήθηκαν κοντά στα $18Κ ημερησίως.

Από την άλλη, η αγορά του Ειρηνικού παρέμεινε σχετικά σταθερή σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, παρουσιάζοντας σημάδια επιβράδυνσης καθώς ο περιορισμένος αριθμός διαθέσιμων spot/prompt πλοίων σε συνδυασμό με τον υγιή όγκο νέων απαιτήσεων από τους ναυλωτές είχε ως αποτέλεσμα οι ναυλώσεις  σε γενικές γραμμές να κινηθούν σε παρόμοια επίπεδα με τις τελευταίες αντίστοιχες.

Παράλληλα, η αγορά νοτιότερα έδειχνε να κινείται σε καλύτερα επίπεδα σε σχέση με τα βόρεια λόγω του ικανοποιητικού αριθμού φορτίων Ινδονησιακού άνθρακα. Ως εκ τούτου στα kamsarmaxes διαθέσιμα στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας/Νοτίου Κίνας σε ταξίδια μέσω Ινδονησίας προς Κίνα οι ναύλοι κυμάνθηκαν κοντά στα $14,500 ημερησίως. Επίσης, ενεργή παρέμεινε και η αγορά της Αυστραλίας σε κυκλικά ταξίδια με τους ναύλους στα kamsarmaxes  διαθέσιμα στην περιοχή της Βόρειας Κίνας-Ιαπωνίας να κινούνται στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $14Κ ημερησίως.  Ο δείκτης BPI  την Παρασκευή 19/10/2018 διαμορφώθηκε  1,775 μονάδες.

SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

Στην  Βόρειο Ειρηνικό η αγορά παρουσίασε ύφεση λόγω της αυξημένης διαθέσιμης χωρητικότητας στην Άπω Ανατολή αλλά και της  Νοτιοανατολική Ασίας με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να κινηθούν σε χαμηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, στα supramaxes με παράδοση στο CJK σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού οι ναύλοι συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα όπου είχαν κυμανθεί στα υψηλά των $11Κ,  βρέθηκαν κοντά στα μεσαία επίπεδα των $10Κ ημερησίως ενώ σε backhaul ταξίδια προς Ευρώπη/Μεσόγειο από $7 ημερησίως κινήθηκαν κοντά στα $6Κ ημερησίως.

Επίσης, παρά την ικανοποιητική ροή φορτίων από την Ινδονησία η αυξημένη προσφορά διαθέσιμου τονάζ από την Άπω Ανατολή οδήγησε τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα ειδικά με φόρτωση από την περιοχή του ανατολικού Kalimantan ενώ από τα νότια της περιοχής ήταν λιγότερο επηρεασμένοι. Ενδεικτικά, στα ultramaxes με παράδοση στην Νοτιοανατολική Ασία για ταξίδια με φορτίο άνθρακα προς την Κίνα κυμάνθηκαν περίπου στα $12Κ ημερησίως.

Η αγορά της  Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας  παρέμεινε ενεργή και η κινητικότητα αυξημένη με  αποτέλεσμα και οι ναύλοι να ενισχυθούν. Από την άλλη όμως στην Ευρώπη γενικά διατηρήθηκαν υποτονική οδηγώντας αρκετά πλοία σε άλλες περιοχές προκειμένου να ναυλωθούν και ενδεικτικά σε πλοία τύπου Supramax σε ταξίδια προς την Ανατολική Μεσόγειο κυμάνθηκαν κοντά στα $12.5Κ ημερησίως.

Παράλληλα, η αγορά του κόλπου της Αμερικής παρέμεινε ήρεμη με αποτέλεσμα και τα διαθέσιμα spot πλοία να δυσκολευτούν να βρουν νέα απασχόληση. Ως εκ τούτου, οι ναύλοι σε υπερατλαντικά ταξίδια παρουσίασαν ύφεση με ενδεικτική αναφορά σε πλοίο τύπου ultramax που ναυλώθηκε στα $22.5Κ ημερησίως ενώ την ίδια ώρα περιορισμένες ήταν και οι απαιτήσεις σε fronthaul ταξίδια αν και πληροφορίες υποστηρίζουν ότι πλοίο τύπου Tess 58K dwt ναυλώθηκε με φορτίο petcoke προς την Ιαπωνία στα $28Κ ημερησίως.

Τέλος, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη με τα πλοία τύπου ultramax σε fronthaul ταξίδια να ναυλώνονται κοντά στα $16Κ+ $600Κ(ballast bonus) ενώ στα supramaxes τα φορτία ήταν πιο λίγα. Επίσης, καθώς στις αγορές των  άλλων περιοχών η χωρητικότητα με έρμα περιορίστηκε και παράλληλα ο όγκος των φορτίων έχει παρέμεινε ικανοποιητικός, η αγορά  αναμένεται το προσεχές διάστημα να διατηρήσει την θετική της εικόνα. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 19/10/2018  διαμορφώθηκε στις  1,170 μονάδες.

HANDYSIZE 

Στην Ευρώπη τα επίπεδα των ναύλων παρέμειναν σχετικά αμετάβλητα ενώ παράλληλα στην Μεσόγειο συνέχισαν να ενισχύονται. Στα υπερατλαντικά ταξίδια η εισροή των απαιτήσεων που είχε παρατηρηθεί την προηγούμενη εβδομάδα για ημερομηνίες Οκτωβρίου επιβράδυνε με τους ναύλους να παραμένουν σε μικρότερης χωρητικότητας πλοία στα επίπεδα των $9Κ ημερησίως και στα μεγαλύτερης προς τον Κόλπο της Αμερικής στα $10Κ ημερησίως.

Στην Μεσόγειο, ο αριθμός των απαιτήσεων σε εντός  της περιοχής ταξίδια συνέχισε να αυξάνεται με τα επίπεδα των ναύλων να κυμαίνονται κοντά στα $17Κ ημερησίως ενώ από την Μαύρη Θάλασσα προς την Ευρώπη κοντά στα $15Κ ημερησίως. Καθώς ο αριθμός των απαιτήσεων στην Μεσόγειο παραμένει αυξημένος αναμένεται για το προσεχές διάστημα η αγορά να διατηρήσει την δυναμική της ενώ για την Ευρώπη προβλέπεται να παραμείνει αμετάβλητη.

Οι ναύλοι των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής διατήρησαν την δυναμική τους αν και οι συμφωνίες που ολοκληρώθηκαν ήταν περιορισμένες. Στα υπερατλαντικά ταξίδια σε μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία παρέμειναν στα επίπεδα των $17Κ ημερησίως ενώ σε παράκτια ταξίδια μεταξύ $14/15Κ ημερησίως ενώ το προσεχές διάστημα η δεν αναμένεται ιδιαίτερη μεταβολή στην εικόνα της αγοράς.

Τέλος, η αγορά του κόλπου της Αμερικής παρουσίασε σημάδια επιβράδυνσης ειδικά σε απαιτήσεις με ημερομηνίες Οκτωβρίου ενώ παράλληλα το διαθέσιμο τονάζ δείχνει  να αυξάνεται. Παρόλα αυτά, οι ναύλοι διατήρησαν την δυναμική τους και κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $16Κ με προορισμό την Αίγυπτο και σε μεγαλύτερης χωρητικότητας  πλοία προς την Βραζιλία περίπου στα $14Κ ημερησίως αν και τις τελευταίες μέρες τα επίπεδα αυτά υποχώρησαν.

Το προσεχές διάστημα αναμένεται οριακή ύφεση των ναύλων λόγω της αυξημένης διαθέσιμης χωρητικότητας προς τα τέλη του τρέχοντος μήνα. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή 19/10/2018  διαμορφώθηκε στις  670 μονάδες.

ναυλαγορά ναυτιλία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης: Η Latsco παραγγέλνει νεότευκτο VLGC μετά από 4 χρόνια

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πώς ο Γ. Οικονόμου θα βάλει στην τσέπη 134 εκατ. δολάρια από το μεγάλο deal της Ocean Rig

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αtlantic Bulk Carries: H νέα κίνηση της οικογένειας Κουμάνταρου


ΣΧΟΛΙΑ