• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


    Μικτές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 20-24 Αυγούστου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, πτωτικά κινήθηκαν οι ναύλοι της Ασίας στα πλοία τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε, καθώς η αργία της Σιγκαπούρης επιβράδυνε τα επίπεδα της κινητικότητας της αγοράς με αποτέλεσμα η διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao να υποχωρήσει στα $9.34 ανά τόνο.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ατλαντικού καθώς το κλίμα ήταν υποτονικό με αποτέλεσμα η διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα να υποχωρήσει στα $22.89 ανά τόνο. Παρόλα αυτά, η αγορά δείχνει αρκετά υγιής και οι προβλέψεις για το επόμενο τετράμηνο παραμένουν θετικές.

    Ο δείκτης BCI την Παρασκευή 24/8 διαμορφώθηκε 3,164 μονάδες με απώλειες της τάξεως των 290 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης, ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 23,555 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική πτώση της τάξεως των $ 1,818.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    PANAMAXES/KAMSARMAXES

    Ανοδικά κινήθηκαν σε γενικές γραμμές οι τιμές spot στην περιοχή του Ατλαντικού ειδικά από τα βόρεια και τον κόλπο της Αμερικής όπου η ροή των φορτίων ήταν σταθερή και η κινητικότητα ενισχυμένη με τα κυκλικά ταξίδια Βαλτικής σε πλοία τύπου Kamsarmax να κυμαίνονται κοντά στα $18Κ ημερησίως.

    Στον Ειρηνικό, οι επικείμενοι τυφώνες ενίσχυσαν την κινητικότητα της αγοράς ενώ παράλληλα στήριξη στα επίπεδα των ναύλων έδωσαν και οι καθυστερήσεις σε διάφορα λιμάνια. Παρόλα αυτά, σε γενικές γραμμές τα φορτία ήταν λιγότερα σε σύγκριση με το διαθέσιμο spot/prompt τονάζ οπότε και θα χρειαστούν περισσότερες νέες απαιτήσεις στην αγορά προκειμένου οι ναύλοι να οδηγηθούν σε υψηλότερα επίπεδα.

    Επίσης, στις χρονοναυλώσεις περιόδου το ενδιαφέρον βελτιώθηκε με ενδεικτική αναφορά σε ναύλωση eco τύπου πλοίο χωρητικότητας 82,000 dwt από την βόρεια Κίνα για 10-12 μήνες στα $14,100 ημερησίως.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

    Η αγορά του Ειρηνικού την εβδομάδα που πέρασε ενισχύθηκε σημαντικά ειδικά σε διαδρομές από την Ινδονησία όπου οι ναύλοι παρουσίασαν άνοδο. Επίσης, λόγω της κακοκαιρίας στα βόρεια του Ειρηνικού κάποια πλοία καθυστερούν την άφιξη τους στο λιμάνι παράδοσης με αποτέλεσμα οι ναυλωτές να προσπαθήσουν να τα αντικαταστήσουν προκειμένου να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους.

    Έτσι, λόγω του περιορισμένου prompt διαθέσιμου τονάζ και του στενού χρονοδιαγράμματος στις ημερομηνίες οι ναυλωτές αναγκάστηκαν να ναυλώσουν πλοία σε υψηλότερα επίπεδα όπως για παράδειγμα σε κυκλικό ταξίδι Ειρηνικού κοντά στα μεσαία των $12Κ ημερησίως με παράδοση από την Κορέα δηλαδή περίπου $1,500 ημερησίως παραπάνω σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

    Στον Ατλαντικό η αγορά ήταν αρκετά ενεργή και οι ναύλοι παρουσίασαν μικρή άνοδο. Παρόλα αυτά, στην Ευρώπη η κινητικότητα της αγοράς παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα με λίγα φορτία scrap ενώ αντίθετα, στην περιοχή της Μαύρης θάλασσας η αγορά ήταν ενεργή με απαιτήσεις σε χρονοναυλώσεις μικρής περιόδου. Από την άλλη, η αγορά του κόλπου της Αμερικής κατά την διάρκεια της εβδομάδας παρουσίασε σημάδια ύφεσης αν και πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου τύπου Ultramax σε fronthaul ταξίδι στα $27Κ ημερησίως. Επίσης στις χρονοναυλώσεις περιόδου ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 63,400 dwt /2016 διαθέσιμο στην ανατολική Μεσόγειο για περίοδο 4-6 μήνες και επαναπαράδοση στον Ατλαντικό στα $14,500 ημερησίως.

    HANDYSIZE

    Ανοδικές παρέμειναν οι τάσεις της αγοράς του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε ενώ ο κόλπος της Αμερικής παρουσίασε σημάδια ενεργοποίησης με περιορισμένη την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ και με περισσότερα νέα φορτία ενώ αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μαύρης Θάλασσας. Παράλληλα, στην Άπω Ανατολή οι εποχιακοί τυφώνες που προξένησαν καθυστερήσεις βοήθησαν την αγορά να παραμείνει σχετικά αμετάβλητη . Από την άλλη, η αγορά της νοτιοανατολικής Ασίας βελτιώθηκε με λιγότερα διαθέσιμα spot πλοία και υψηλότερη ζήτηση. Αντίθετα, σε πτωτική τροχιά κινήθηκε η αγορά του Ινδικού ωκεανού με τους πλοιοκτήτες να δυσκολεύονται να ναυλώσουν τα πλοία τους ενώ η κινητικότητα σε φορτία χάλυβα από την δυτική Ινδία ήταν περιορισμένη με αποτέλεσμα και οι ναυλωτές να προτείνουν χαμηλότερους ναύλους.

    ναυλαγορά ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  A. Φράγκου: Η φιλόδοξη μεταγραφή της Navios Maritime

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός: Η νέα παραγγελία της Enesel στα ναυπηγεία Daehan

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Γ. Οικονόμου: Νέος «πονοκέφαλος» για την Ocean Rig



    ΣΧΟΛΙΑ