Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

  • Έλλη Πατέρα
ναυτιλία ναυλαγορά


Δραστήρια παρέμεινε η ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα 15-19 Ιουλίου 2019.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, αν και διανύουμε το καλοκαίρι  η ναυλαγορά  των Containerships την εβδομάδα που πέρασε παρέμεινε δραστήρια ειδικά στα μεγάλης χωρητικότητας πλοία όπου η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ ήταν αρκετά περιορισμένη, οδηγώντας τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα παρασύροντας έτσι και τις μικρότερες κατηγορίες, με αποτέλεσμα ο αριθμός των αναύλωτων πλοίων συνεχώς να μειώνεται.

Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, οι ναύλοι παρουσίασαν περαιτέρω άνοδο ενώ παρατηρήθηκε έλλειψη της διαθέσιμης χωρητικότητας. Επίσης, στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία των 6500 TEU πληροφορίες ανέφεραν ναύλωση στα $21.5k ημερησίως, ναύλος ενισχυμένος κατά περίπου $1,000 ημερησίως σε σύγκριση με τις τελευταίες πρόσφατες συμφωνίες.

Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes, οι ναύλοι ειδικά στην Ασία επίσης κινήθηκαν ανοδικά και ενδεικτικά από $12-12.5k ημερησίως που είχαν βρεθεί στην αρχή της εβδομάδας ενισχύθηκαν κοντά στα $12.7k (άνευ προμήθειας). Επίσης, στον Ατλαντικό η αγορά παρέμεινε ισορροπημένη και έτσι αναμένεται να παρουσιάσει περαιτέρω άνοδο.

Η ανοδική πορεία των μεγαλύτερων πλοίων συνέχισε να επηρεάζει θετικά την  κατηγορία των 3500 TEU αφού ειδικά στην Ασία παρατηρήθηκε έλλειψη διαθέσιμης χωρητικότητας ενώ η ζήτηση ήταν ακόμη αυξημένη. Από την άλλη, στις περιοχές της Μεσογείου/Ευρώπης η κινητικότητα της αγοράς ήταν πιο περιορισμένη και συγχρόνως η διαθέσιμη χωρητικότητα υψηλότερη.

Από την άλλη, στην κατηγορία των 2800 TEU, οι ναύλοι παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες πρόσφατες συμφωνίες. Ενδεικτικά, οι ναυλώσεις ανάλογα με τις προδιαγραφές του πλοίου κυμάνθηκαν σε επίπεδα μεταξύ $8.5-9k ημερησίως.

Επίσης, στην κατηγορία των 2500 TEU, το κλίμα της αγοράς του Ατλαντικού παρέμεινε υποτονικό και από ότι φαίνεται θα χρειαστεί σημαντική αύξηση της ζήτησης προκειμένου η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να απορροφηθεί. Αντίθετα, στον Ειρηνικό, η κινητικότητα της αγοράς ενισχύθηκε οπότε οι πλοιοκτήτες ελπίζουν ότι και οι ναύλοι αντίστοιχα θα βελτιωθούν.

Στην κατηγορία των 1700 TEU, ύστερα από τις τελευταίες υποτονικές εβδομάδες η κινητικότητα της αγοράς ειδικά στην Ασία αυξήθηκε πάλι με αποτέλεσμα οι ναύλοι να ενισχυθούν.

Ενδεικτικά, οι ναυλώσεις σε πλοία τύπου Wenchong κυμάνθηκαν μεταξύ $8.25-8.5k ημερησίως ενώ πληροφορίες ανέφεραν την ανανέωση συμφωνίας σε πλοίο οικονομικής κατανάλωσης στα υψηλά επίπεδα των $8k ημερησίως. Αντίθετα, στον Ατλαντικό η κινητικότητα της αγοράς παρουσίασε σημαντική επιβράδυνση με αποτέλεσμα μερικά πλοία να παραμένουν αναύλωτα.

Τέλος, στην κατηγορία των 1100-700 TEU οι τόνοι ήταν υποτονικοί αφού η ζήτηση σε επιπλέον τονάζ ήταν σχεδόν ανύπαρκτη και η διαθέσιμη χωρητικότητα υψηλή.