• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships


    Υποτονική εικόνα συνέχισε να παρουσιάζει η ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα 10-14 Δεκεμβρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, υποτονικά συνέχισε να κινείται γι ‘άλλη μια εβδομάδα η ναυλαγορά των Containerships, καθώς η δραστηριότητα σε όλες τις περιοχές της υδρογείου ήταν σημαντικά μειωμένη.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes η ζήτηση γενικά κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα καθώς οι νέες απαιτήσεις μέχρι και το τέλος της χρονιάς έχουν περιοριστεί ενώ δεν υπήρξαν αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις.

    Παράλληλα, παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η κινητικότητα της αγοράς στην κατηγορία των Panamaxes που για άλλη μια εβδομάδα ήταν αρκετά περιορισμένη καθώς οι Operators φαίνεται να έχουν πλέον μέχρι και το τέλος της χρονιάς καλύψει τις απαιτήσεις τους.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Παρόλα αυτά, αναφέρθηκαν δυο ενδεικτικές συμφωνίες σε πλοία τύπου Panamax-max για ευέλικτες χρονικές περιόδους στα χαμηλά και μεσαία επίπεδα των $7Κ ημερησίως. Στο μεταξύ, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU η αγορά παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα και με λίγες σχετικές πληροφορίες.

    Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου B-178 στον Περσικό Κόλπο για περίοδο 2-4 μηνών στα $9,600 ημερησίως. Πάραυτα, καθώς μέσα στον Δεκέμβριο μερικά πλοία δεν έχουν ναυλωθεί, το ερώτημα παραμένει αν η κατηγορία αυτή θα συνεχίσει να κινείται σε παρόμοια επίπεδα. Παράλληλα, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά στην κατηγορία των 2800 TEU καθώς και εκείνη συνέχισε να κινείται υποτονικά ειδικά στην περιοχή της Ασίας με τον αριθμό των διαθέσιμων πλοίων τις τελευταίες εβδομάδες να έχει παρουσιάσει σημαντική αύξηση ενώ οι πιθανότητες να απορροφηθεί πριν το τέλος της χρονιάς είναι σχεδόν μηδαμινές αφού παρατηρείται έλλειψη νέων απαιτήσεων.

    Από την άλλη, στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU αναφέρθηκε ναύλωση από την Hapag-Lloyd σε πλοίο τύπου Sdari 2400 διαθέσιμο στην Ασία και παραδοτέο στον κόλπο της Αμερικής για περίοδο 12 μηνών στα $14Κ ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, οι ίδιες πληροφορίες ανέφεραν ότι το παραπάνω πλοίο ήταν το τρίτο σε σειρά της κατηγορίας αυτής που συμπεριλήφθηκε στον στόλο των εν λόγω Operators για απασχόληση στην περιοχή του Κόλπου της Αμερικής -βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής.

    Επίσης, υποτονικά συνέχισε να κινείται και η αγορά της κατηγορίας των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU, καθώς και εδώ οι απαιτήσεις ήταν πολύ λίγες με αποτέλεσμα και οι πλοιοκτήτες να πρέπει να μειώσουν τα επίπεδα των ναύλων στις προσφορές τους αλλά και τις προσδοκίες τους σε βραχυχρόνιο ορίζοντα.

    Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε πλοία τύπου Wenchong 1700 κινήθηκαν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $7Κ ημερησίως, ενώ η διαθέσιμη χωρητικότητα συνέχισε να αυξάνεται με μερικά πλοία στην Ασία αλλά και την Ευρώπη να βρίσκονται ήδη σε θέσεις spot.

    Τέλος, παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 1100-700 TEU χωρίς αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις ενώ η κινητικότητα φαίνεται να έχει σχεδόν παγώσει. Παρόλα αυτά, τα επίπεδα των ναύλων σε πλοία τύπου CV 1100 διαπραγματεύονταν στα χαμηλά των $6Κ ημερησίως, ενώ αντίθετα στην Ασία τα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU για μικρής διάρκειας ταξίδια κατάφεραν να παραμείνουν στα επίπεδα των $5Κ ημερησίως.

    Διώρυγα του Σουέζ

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: A. Φράγκου: Στη Navios Acquisition όλα τα τάνκερ της πλοιοκτήτριας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Ν. Μαρτίνος: Η επικερδής κίνηση της Thenamaris

    MH ΧΑΣΕΤΕ:  Έλληνες Εφοπλιστές: Ικανοποίηση για την απόφαση του IMO για τα ναυτιλιακά καύσιμα



    ΣΧΟΛΙΑ