• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Οριακά πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα 19-23 Νοεμβρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, οριακή πτώση παρουσίασε η αγορά των containerships την εβδομάδα που πέρασε με την κινητικότητα να κυμαίνεται σε λογικά για την εποχή επίπεδα και με το 60% των ναυλώσεων να αφορά νέες απαιτήσεις. Επίσης, όπως ήταν αναμενόμενο και οι τέσσερις κατηγορίες των post-panamaxes κινήθηκαν ανοδικά σε αντίθεση με τα μικρότερης χωρητικότητας πλοία κάτω των 3500 TEU (συμπεριλαμβανομένων και των 5100 TEU) που παρουσίασαν απώλειες. Παρόλα αυτά, οι πτωτικές τάσεις της αγοράς τις τελευταίες εβδομάδες έχουν περιοριστεί αφού η διαθέσιμη χωρητικότητα σε πλοία άνω των 700 TEU σε ορίζοντα δυο μηνών μειώθηκε.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, και ειδικότερα σε πλοία χωρητικότητας μεταξύ 6000-8500 TEU η αγορά φαίνεται να έχει περισσότερο ισορροπήσει, καθώς ο αριθμός του διαθέσιμου τονάζ μέχρι το τέλος του έτους παραμένει περιορισμένος. Επιπροσθέτως, ο αριθμός των ναυλώσεων της περασμένης εβδομάδας αν και τα επίπεδα των ναύλων παρέμειναν εμπιστευτικά φαίνεται να παρουσίασε μικρή αύξηση. Επίσης, στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία των 8500 TEU αναφέρθηκε ναύλωση από την Maersk για μικρή χρονική περίοδο περίπου στα μεσαία επίπεδα των $15Κ ημερησίως, ναύλος υψηλότερος σε σύγκριση με την τελευταία αντίστοιχη συμφωνία. Αναμένεται το προσεχές διάστημα οι ναύλοι να παρουσιάσουν περαιτέρω άνοδο εφόσον η ζήτηση συνεχίσει να κινείται στα τρέχοντα επίπεδα.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στο μεταξύ, στην κατηγορία των Panamaxes, η αγορά παρουσίασε διαφορετική εικόνα καθώς το διαθέσιμο spot τονάζ παρέμεινε υψηλό με παράλληλα την ζήτηση να κινείται σε χαμηλά επίπεδα. Επίσης, δεν υπήρξαν αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις, καθώς οι απαιτήσεις ήταν λίγες.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, η κινητικότητα σε ναυλώσεις παρέμεινε σταθερή με τα επίπεδα των ναύλων να κυμαίνονται περίπου στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $9Κ ημερησίως, ενώ αντίθετα στην κατηγορία των 2800 TEU, η έλλειψη ζήτησης συνέχισε να αυξάνει την διαθέσιμη χωρητικότητα με τις λίγες προοπτικές απασχόλησης να αφορούν μόνο σύντομα και ευέλικτα ταξίδια. Επίσης, την μεγαλύτερη κινητικότητα παρουσίασε η αγορά της Άπω Ανατολής, καθώς στον Ατλαντικό ύστερα από τις ναυλώσεις που ολοκλήρωσε σε μερικά πλοία πριν λίγες εβδομάδες η Hapag Lloyd η δραστηριότητα έμεινε περιορισμένη.

    Επίσης, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, καθώς η κινητικότητα της αγοράς παρέμεινε περιορισμένη με εξαίρεση ενός πλοίου τύπου CV 2500 που ναυλώθηκε στην Ασία για περίοδο 3-5 μηνών στα μεσαία επίπεδα των $9Κ ημερησίως, ναύλος που κινήθηκε σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενη αντίστοιχη συμφωνία.

    Παράλληλα, πτωτικά κινήθηκαν οι ναύλοι και στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU, καθώς η δραστηριότητα της αγοράς στην Ασία δεν ήταν επαρκής έτσι ώστε να απορροφηθεί η έξτρα διαθέσιμη spot χωρητικότητα.

    Τέλος, παρόμοια εικόνα παρουσίασαν και τα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 1100-700TEU καθώς το διαθέσιμο σε σύντομο χρονικό διάστημα τονάζ συνέχισε να αυξάνεται με παράλληλα τις προοπτικές απασχόλησης να έχουν μειωθεί. Ενδεικτικά, τα επίπεδα των ναύλων σε πλοία τύπου CV 1100 στην Ασία για σύντομη περίοδο κινήθηκαν στα χαμηλά με μεσαία των $6Κ ημερησίως, ενώ τα πλοία τύπου Mawei 700 TEU πλέον διαπραγματεύονται κάτω από τα επίπεδα των $5Κ ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σε δημοπρασία πλοίο ναυτιλιακής ελληνικών συμφερόντων

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Χ. Βαφειάς: Χαμόγελα στην StealthGas για τις προοπτικές στην αγορά του LPG

    MH ΧΑΣΕΤΕ: Κ. Κωνσταντακόπουλος: Πέντε containerships για το στόλο της Costamare

     



    ΣΧΟΛΙΑ