• Ναυτιλία

    Θαλάσσια Μέσα Αναψυχής: Μέριμνα και ορθή χρήση

    • Νίκος Ιω. Σπανός Ναύαρχος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (εα), Πρώην Δ/ντής Λιμένων -Λιμενικής Πολιτικής & Λιμενικής Αστυνομίας, Διεθνής Πραγματογνώμονας Επιστημών Ναυτιλίας
    Νίκος Ιω. Σπανός Ναύαρχος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (εα)

    Νίκος Ιω. Σπανός Ναύαρχος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (εα)


    Βρισκόμαστε στην καρδιά της θερινής περιόδου κατά την οποία παρατηρείται αύξηση της κίνησης στους λιμένες της χώρας, της επιβατικής κίνησης στα πλοία, αυξημένης ενασχόλησης επαγγελματιών σε οικονομικές και επαγγελματικές δραστηριότητες που αφορούν στη θαλάσσια αναψυχή κ.λπ.

    Λόγω της επιβεβλημένης ανάγκης για την ασφάλεια των λουομένων και των ταξιδιωτών εν γένει, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέσω των αρμόδιων Υπηρεσιών ενημερώνει σύμφωνα με τις Κείμενες Διατάξεις, αναφορικά με την εντατικοποίηση των ελέγχων σε επιχειρήσεις Θαλασσίων Μέσων Αναψυχής (Θ.Μ.Α.), όπως μηχανοκίνητα σκάφη/λέμβους, ταχύπλοα σκάφη και θαλάσσια μοτοποδήλατα, καθώς και για τη ναυαγοσωστική κάλυψη παραλιών, όπου προβλέπεται.

    Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με τις επιχειρήσεις Θαλάσσιων Μέσων Αναψυχής (Θ.Μ.Α.) οι έλεγχοι εστιάζουν στα εξής καίρια σημεία:

    · Στην ύπαρξη νόμιμης άδειας εκμίσθωσης σε ισχύ.

    · Στη νόμιμη απασχόληση υπαλλήλων στις υπόψη δραστηριότητες (υποβολή – έλεγχος ασφάλισης των εργαζομένων).

    · Στην ύπαρξη πόστου επί της παραλίας (παραχώρηση χώρου) ή τη δραστηριοποίηση – λειτουργία σε θαλάσσιο στίγμα.

    · Στη κατάληψη του προβλεπόμενου χώρου επί της παραλίας και τη μη εκτέλεση παράνομων έργων.

    · Στην παροχή από τους εκμισθωτές του προβλεπόμενου εξοπλισμού (σωσίβιο, κράνος, ιμάντες, κ.λπ.) στους μισθωτές, ανάλογα με το εκμισθούμενο μέσο και αντίστοιχα τη χρήση του από τους μισθωτές.

    · Στη νόμιμη χρήση πλωτών εξεδρών, εφόσον χρησιμοποιούνται.

    · Στη χρήση του νόμιμου/προβλεπόμενου εξοπλισμού και μέσων, σύμφωνα με τη χορηγηθείσα άδεια.

    · Στην εκμίσθωση μηχανοκίνητων μέσων αναψυχής, σε άτομα που κατέχουν άδεια χειριστή ταχυπλόου σκάφους, εφόσον απαιτείται για τη χρήση τους.

    · Στην κίνηση και κυκλοφορία των ταχυπλόων σκαφών, σε ασφαλή απόσταση από τους λουόμενους, σύμφωνα με τους σημαντήρες που έχουν τοποθετηθεί γι’ αυτό τον λόγο (τουλάχιστον 100 μέτρα από το εξωτερικό τους μέρος) ή εφόσον δεν υφίστανται, τουλάχιστον 200 μέτρα από το σύνηθες σημείο που κολυμπούν οι λουόμενοι.

    · Στη χρήση μηχανοκίνητων σκαφών από άτομα που δεν είναι σε κατάσταση μέθης ή δεν τελούν υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών.

    · Στη μη διενέργεια παράνομων μαθημάτων, παρά μόνο σύντομης επίδειξης των μέσων/εξοπλισμού στους μισθωτές, εφόσον κρίνεται απολύτως αναγκαίο, αναφορικά με την ασφάλεια του μισθωτή, καθώς και των ατόμων πλησίον του.

    · Στην ασφαλιστική κάλυψη των μηχανοκίνητων μέσων, καθώς και τον εφοδιασμό τους με τα απαραίτητα σωστικά – πυροσβεστικά μέσα.

    · Στην παρουσία δεύτερου ατόμου άνω των δεκαοκτώ (18) ετών το οποίο γνωρίζει κολύμβηση, εντός μηχανοκίνητου σκάφους που χρησιμοποιείται νομίμως για έλξη θαλασσίων μέσων αναψυχής (θαλάσσιο σκι, θαλάσσιο αλεξίπτωτο κ.λπ.).

    · Στη χρήση των ομαδικών θαλασσίων μέσων αναψυχής, σύμφωνα με τον αριθμό των ατόμων που προβλέπει ο κατασκευαστής και αναφέρεται στη χορηγηθείσα άδεια.

    · Στην ύπαρξη σε ισχύ Άδειας Εκτέλεσης Πλόων, όπου απαιτείται.

    · Στην εκκίνηση και χρήση των μηχανοκίνητων μέσων, από τον σχετικό δίαυλο και με χαμηλή ταχύτητα, εφόσον έχει προβλεφθεί/υφίσταται.

    · Στην κίνηση και κυκλοφορία των θαλάσσιων μοτοποδηλάτων (jet ski, κ.λπ.), σε ασφαλή απόσταση από τους λουόμενους, σύμφωνα με τους σημαντήρες που έχουν τοποθετηθεί γι’ αυτό τον λόγο (τουλάχιστον 200 μέτρα από το εξωτερικό τους μέρος) ή εφόσον δεν υφίστανται, τουλάχιστον 300 μέτρα από το σύνηθες σημείο που κολυμπούν οι λουόμενοι.

    Όσον αφορά τη χρήση, κίνηση και κυκλοφορία μηχανοκίνητων σκαφών/λέμβων, ταχυπλόων σκαφών και θαλάσσιων μοτοποδηλάτων στη θάλασσα, οι έλεγχοι επικεντρώνονται:

    · Στην ύπαρξη σε ισχύ, Άδειας Εκτέλεσης Πλόων, όπου απαιτείται.

    · Στην κίνηση και κυκλοφορία των ταχυπλόων σκαφών, σε ασφαλή απόσταση από τους λουόμενους, σύμφωνα με τους σημαντήρες που έχουν τοποθετηθεί γι’ αυτό τον λόγο (τουλάχιστον 100 μέτρα από το εξωτερικό τους μέρος) ή εφόσον δεν υφίστανται, τουλάχιστον 200 μέτρα από το σύνηθες σημείο που κολυμπούν οι λουόμενοι.

    · Στην απομάκρυνση των σκαφών από την ξηρά, σε απόσταση που προβλέπεται από την Άδεια Εκτέλεσης Πλόων και από τις ανάλογες διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Λιμένα υπ’ αριθμ. 20.

    · Στην κίνηση και κυκλοφορία των θαλάσσιων μοτοποδηλάτων (jet ski, κ.λπ.), σε ασφαλή απόσταση από τους λουόμενους, σύμφωνα με τους σημαντήρες που έχουν τοποθετηθεί γι’ αυτό τον λόγο (τουλάχιστον 200 μέτρα από το εξωτερικό τους μέρος) ή εφόσον δεν υφίστανται, τουλάχιστον 300 μέτρα από το σύνηθες σημείο που κολυμπούν οι λουόμενοι.

    Σχετικά με την ασφάλεια των λουομένων από το πρίσμα της ναυαγοσωστικής επάρκειας μεριμνούμε για τα ακόλουθα δύο σημεία:

    · Στη διαπίστωση του προβλεπόμενου εξοπλισμού και μέσων (σκάφη, θαλάσσια μοτοποδήλατα, εξοπλισμός ναυαγοσωστών, βάθρο, κ.λπ.).

    · Στην προβλεπόμενη ναυαγοσωστική κάλυψη (αριθμός ναυαγοσωστών, επόπτης όπου απαιτείται κ.λπ.).

    Πέρα από τις παραπάνω αναφερθείσες σαφείς συστάσεις και οδηγίες, είναι και στην ατομική και κοινωνική ευθύνη, ενσυναίσθηση και επαγγελματισμό των επιχειρήσεων Θαλασσίων Μέσων Αναψυχής να καταστούν αρωγοί στο σημαντικό αυτό έργο του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος έτσι, ώστε να εφαρμόζονται απρόσκοπτα και χωρίς δόλο προς χάριν εφήμερου κέρδους, οι οδηγίες και συστάσεις για την ασφάλεια των ανθρώπινων ζωών των λουομένων.

    Διαβάστε επίσης:

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Επιστρέφει εκτάκτως από τις Βρυξέλλες – Πηγαίνει απευθείας στην Πολιτική Προστασία

    MINOAN LINES: Νέα Καλοκαιρινή Προσφορά- 20% έκπτωση για τις Κυκλάδες

    Τουρισμός: Η Μύκονος «κατατροπώνει» Ίμπιζα και Σεν Τροπέ



    ΣΧΟΛΙΑ