• Ναυτιλία

    Τεράστια κέρδη από τις πωλήσεις πλοίων, αλλά και την εκμετάλλευση του στόλου για τις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες

    Βαγγέλης Μαρινάκης (Capital Product Partners) - Κωστής Κωνσταντακόπουλος (Costamare Inc.) - Πόλυς Β. Χατζηιωάννου (Safe Bulkers) - Ανδρέας Μιχαλόπουλος (Performance Shipping Inc) - Σεμίραμις Παληού (Diana Shipping Inc.) - Σταμάτης Τσαντάνης (Seanergy Maritime Holdings Corp.) - Αριστείδης Πίττας (Euroseas) - Χάρης Βαφειάς (Imperial Petroleum) - Γιάννης Κούστας (Danaos Corporation)

    Βαγγέλης Μαρινάκης (Capital Product Partners) – Κωστής Κωνσταντακόπουλος (Costamare Inc.) – Πόλυς Β. Χατζηιωάννου (Safe Bulkers) – Ανδρέας Μιχαλόπουλος (Performance Shipping Inc) – Σεμίραμις Παληού (Diana Shipping Inc.) – Σταμάτης Τσαντάνης (Seanergy Maritime Holdings Corp.) – Αριστείδης Πίττας (Euroseas) – Χάρης Βαφειάς (Imperial Petroleum) – Γιάννης Κούστας (Danaos Corporation)


    Οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες συμφερόντων των Βαγγέλη Μαρινάκη, Κωστή Κωνσταντακόπουλου, Γιώργου Γιουρούκου, Χάρη Βαφειά, Αριστείδη Πίττα, Τζον Χατζηπατέρα, Σταμάτη Τσαντάνη, Σεμίραμις Παληού, Αλίκης Παληού, Πέτρου Παππά, Γιάννη Αλαφούζου, συνεχίζουν να έχουν κέρδη, παρά την πτώση των ναύλων σε διάφορες κατηγορίες πλοίων, ωστόσο καταγράφουν σημαντικά κέρδη από πωλήσεις γερασμένων και παλαιάς τεχνολογίας πλοίων.

    Το σημαντικότερο όμως είναι ότι ασταμάτητα υπογράφουν συμβόλαια για τη ναυπήγηση νεότευκτων πλοίων σε ναυπηγεία της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας, καταδεικνύοντας την διάθεση τους να ανανεώσουν και να εκσυγχρονίσουν τους στόλους τους και αυτό οφείλεται στην υψηλή ρευστότητα τους.

    Η Capital Product Partners, του Βαγγέλη Μαρινάκη είχε έσοδα που ανήλθαν στα 88,5 εκατ. δολάρια από 74 εκατ. δολάρια το β’ τρίμηνο του 2022, αυξημένα δηλαδή κατά 20%. Έξοδα συντήρησης 50,6 εκατ. δολάρια από 40,9 εκατ. δολάρια, αυξημένα κατά 24%. Κέρδη (χωρίς τα κόστη για επισκευές πλοίων) 15,4 εκατ. δολάρια από 20,4 εκατ. δολάρια μειωμένα δηλαδή κατά 25% Καθαρά κέρδη 7,4 εκατ. δολάρια από 20,4 εκατ. δολάρια (μείωση 64%). Κέρδη ανά μετοχή 0,36 δολάρια από 1 δολάριο ανά μετοχή. Τέλος η εταιρεία έχει στόλο αποτελούμενο από 22,1 πλοία από 21 την αντίστοιχη περσινή περίοδο

    Επιπλέον μέσα στο τρίμηνο η εταιρεία παρέλαβε το πλοίο «Buenaventura Express» για το οποίο εξασφάλισε μακροχρόνια χρονοναύλωση, ενώ συμφώνησε να πουλήσει το πλοίο «Cape Agamemnon», μεταφορικής ικανότητας 179,221 DWT.

    Η Costamare Inc., του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, είχε κέρδη, που διαμορφώθηκαν σε 63,2 εκατ. δολάρια (0,52 δολάρια ανά μετοχή) το β’ τρίμηνο του 2023, έναντι των 114,13 εκατ. εκατ. δολαρίων, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα για το 2022. Σε εξαμηνιαία βάση, τα κέρδη της διαμορφώθηκαν σε 204,8 εκατ. δολάρια, έναντι 229,6 εκατ. δολαρίων το 2022. Ωστόσο, παρά τη μείωση των κερδών, η εταιρεία διατηρεί μεγάλη ρευστότητα, η οποία το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ανήλθε σε 1.059 εκατ. δολάρια

    Επίσης, η ναυτιλιακή Performance Shipping Inc, συμφερόντων της Αλίκης Παληού και του Ανδρέα Μιχαλόπουλου, γνωστοποίησε τα οικονομικά της μεγέθη για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, σημειώνοντας πολύ αυξημένα νούμερα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

    Αναλυτικά τα αποτελέσματα έχουν ως εξής: κέρδη-ρεκόρ 18,4 εκατ. δολάρια από 3,9 εκατ. δολάρια το β’ τρίμηνο του 2022 και καθαρά κέρδη που αναλογούν στους κοινούς μετόχους ύψους 17,9 εκατ. δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αναλογεί στους κοινούς μετόχους 3,7 εκατ. δολάρια. Αντίστοιχα τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 1,53 δολάρια. Τα έσοδα ήταν 31,5 εκατ. δολάρια από 16,7 εκατ. δολάρια το β’ τρίμηνο του 2022

    Η αύξηση αυτή οφείλεται στις αυξήσεις των ναύλων μέσα στο τρίμηνο. Στο σύνολο του στόλου της εταιρείας το μέσο ισοδύναμο χρονοναύλωσης ήταν στο τρίμηνο 41,868 δολάρια συγκριτικά με τα 24,921 δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

    Επιπλέον τα κέρδη για το α’ εξάμηνο ανήλθαν σε 34,1 εκατ. δολάρια από 1,8 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ τα κέρδη που αποδίδονται σε κοινούς μετόχους έφτασαν τα 22,5 εκατ. δολάρια και τα κέρδη ανά μετοχή έφτασαν τα 2,43 δολάρια και 1 δολάριο αντίστοιχα.

    Κερδοφορία εμφανίζει και η Safe Bulkers, του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου και στο πρώτο εξάμηνο του 2023, παρά το γεγονός ότι η ναυλαγορά έχει υποστεί πιέσεις σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του

    Η εισηγμένη εταιρεία του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, στο εξάμηνο του 2023, είχε έσοδα 137,5 εκατ. δολαρίων και κέρδη 34,7 εκατ. δολαρίων. Το αντίστοιχο περσινό διάστημα τα έσοδα είχαν φτάσει τα 169,3 εκατ. δολάρια και τα κέρδη στα 86,7 εκατ.

    Σε επίπεδο δευτέρου τριμήνου 2023 τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 70,6 εκατ. δολάρια και τα κέρδη στα 15,4 εκατ. δολάρια, από 91,6 εκατ. δολάρια και 50,3 εκατ. δολάρια αντίστοιχα το β΄τρίμηνο του 2022.

    Η εταιρεία στις 21 Ιουλίου 2023 διαχειριζόταν έναν στόλο από 44 φορτηγά πλοία εκ των οποίων 11 panamaxes, επτά kamsarmax, 18 post – panamax και οκτώ capes, με συνολική χωρητικότητα 4,5 εκατ. dwt.

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Diana Shipping Inc., της Σεμίραμις Παληού, είχε καθαρό εισόδημα 10,4 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδόθηκε στους κοινούς μετόχους 8,9 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

    Αυτό συγκρίνεται με καθαρό εισόδημα 35,6 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδίδεται σε κοινούς μετόχους 34,2 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2022.

    Τα κέρδη ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ήταν 0,09 δολάρια μειωμένα, σε σύγκριση με τα κέρδη ανά μετοχή 0,44 δολάρια και 0,42 δολάρια στο το ίδιο τρίμηνο του 2022.

    Τα έσοδα από την ναύλωση των πλοίων ήταν 67,4 εκατομμύρια δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, σε σύγκριση με 74,5 εκατομμύρια δολάρια για το ίδιο τρίμηνο του 2022.

    Η μείωση των εσόδων από τις ναυλώσεις, σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, οφείλεται στη μειωμένη μέση τιμή ναύλωσης. Αυτή η μείωση αντισταθμίστηκε εν μέρει από τις αυξημένες ημέρες ιδιοκτησίας που προέκυψαν από τις εξαγορές πλοίων.

    Τα καθαρά έσοδα για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ανήλθαν σε 33,1 εκατομμύρια δολάρια και τα καθαρά έσοδα που αποδίδονται σε κοινούς μετόχους ανήλθαν σε 30,2 εκατομμύρια δολάρια.

    Αυτό συγκρίνεται με καθαρό εισόδημα 61,6 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδίδεται σε κοινούς μετόχους 58,8 εκατομμυρίων δολαρίων, για την ίδια περίοδο του 2022.

    Τα έσοδα από τις ναυλώσεις για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, ήταν 140 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με 140,5 εκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο του 2022.

    Τα κέρδη ανά μετοχή ήταν 0,31 δολάρια βασικά και 0,30 δολάρια, ήταν μειωμένα, σε σύγκριση με τα κέρδη ανά μετοχή 0,76 δολάρια και 0,73 δολάρια, που ήταν στο εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022.

    Η εταιρεία έχει δηλώσει μέρισμα επί των κοινών μετοχών της με βάση τα αποτελέσματα εργασιών της εταιρείας κατά το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, στο ποσό των 0,15 δολαρίων ανά μετοχή.

    Το μέρισμα θα είναι πληρωτέο στις 8 Σεπτεμβρίου 2023 σε όλους τους κατόχους μετόχους στις 14 Αυγούστου 2023. Η εταιρεία έχει σε κυκλοφορία 107.402.276 κοινές μετοχές

    Η Seanergy Maritime Holdings Corp. του Σταμάτη Τσαντάνη γνωστοποίησε τη διανομή τριμηνιαίου μερίσματος ύψους 0,025 δολαρίων ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

    Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε στα 28,3 εκατ. δολάρια έναντι 32,8 εκατ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθε σε 15,7 εκατ. δολάρια έναντι 17,3 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2022. Τα καθαρά κέρδη και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο ήταν 0,7 εκατ. και 3,4 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 5,9 εκατ. δολαρίων και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 7,1 εκατ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2022. To ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης TCE του στόλου για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ήταν 18.708 δολάρια, σε σύγκριση με τα 23.251 δολάρια την ίδια περίοδο του 2022.

    Για το πρώτο εξάμηνο του 2023, η eταιρεία πραγματοποίησε καθαρά έσοδα ύψους 46,4 εκατ. δολαρίων σε σύγκριση με τα 62,5 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2022. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το εξάμηνο ήταν 19,6 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με τα 34,2 εκατ. δολάρια για την ίδια περίοδο του 2022. Οι καθαρές ζημίες και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το εξάμηνο ήταν 3,5 εκατ. δολάρια και 3,1 εκατ. δολάρια αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 9,6 εκατ. δολαρίων και προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 14,8 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Το ημερήσιο TCE του στόλου για το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν 14.756 δολάρια, σε σύγκριση με τα 21.207 δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Ο μέσος όρος ημερήσιων λειτουργικών εξόδων OPEX ανήλθε σε 6.921 δολάρια σε σύγκριση με τα 6.510 δολάρια της αντίστοιχης περιόδου του 2022.

    Τα ταμειακά διαθέσιμα, στις 30 Ιουνίου 2023, ανέρχονταν σε 22,5 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του δεύτερου τριμήνου ήταν 220,9 εκατ. δολάρια. Οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 231,4 εκατ. δολάρια στις 30 Ιουνίου 2023, ενώ η λογιστική αξία του στόλου ήταν 422,6 εκατ. δολάρια.

    Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, δήλωσε:

    «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ένα κερδοφόρο τρίμηνο για την Seanergy παρά τις δύσκολες συνθήκες και την αυξημένη αστάθεια της dry bulk αγοράς. Τηρώντας τη δέσμευσή μας να παρέχουμε σταθερές αποδόσεις στους μετόχους μας, το ΔΣ ενέκρινε τριμηνιαίο μέρισμα ύψους 0,025 δολαρίων ανά μετοχή. Επίσης ολοκληρώσαμε επαναγορές κοινών μετοχών ύψους 1,6 εκατ. δολαρίων με μέση τιμή περίπου τα 4,35 δολάρια ανά μετοχή, η οποία είναι 22% χαμηλότερη από την τρέχουσα τιμή διαπραγμάτευσης. Παραμένουμε αισιόδοξοι ότι οι ευνοϊκές προοπτικές της Capesize αγοράς και η δυναμική θέση της Seanergy στον κλάδο, θα μας επιτρέψουν να συνεχίσουμε να ανταμείβουμε τους μετόχους μας.

    Όσον αφορά τις εμπορικές επιδόσεις του στόλου κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, πετύχαμε ημερήσιο TCE στα 18.708 δολάρια. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει μια αξιοσημείωτη υπεραπόδοση 20% σε σύγκριση με τον μέσο όρο του δείκτη BCI κατά την ίδια περίοδο που ήταν στα 15.600 δολάρια την ημέρα. Η στρατηγική μας απόφαση να κλείσουμε περίπου το 30% των ημερών του στόλου μας σε επίπεδα άνω των 20.000 δολαρίων, αποδείχτηκε καθοριστική για την εξασφάλιση της κερδοφορίας μας. Επιπλέον, πιστεύω ότι η ποιότητα του στόλου μας θα επιτρέψει στη Seanergy να επιτυγχάνει σταθερά ένα premium πάνω από τον δείκτη BCI. Οι δύο πρόσφατες συμφωνίες χρονοναύλωσης με κυμαινόμενο ημερήσιο ναύλο, συνδεδεμένο με τον δείκτη BCI, αποδεικνύουν την ανταγωνιστικότητα των πλοίων μας, αφού και οι δύο εξασφαλίστηκαν με υπεραπόδοση του δείκτη BCI.

    Πιστεύουμε ότι η Seanergy είναι σε ιδανική θέση για να επωφεληθεί από τα ισχυρότερα θεμελιώδη στοιχεία της Capesize αγοράς των τελευταίων τριών δεκαετιών. Θα συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε σε μέτρα ανταποδοτικότητας προς τους μετόχους μας και στην βελτίωση της αποδοτικότητας του στόλου μας».

    Η Dorian LPG Ltd., του Τζον Χατζηπατέρα, είχε στο δεύτερο τρίμηνο έσοδα, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 111,6 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το ισοδύναμο ναύλωσης, τιμή ανά ημέρα λειτουργίας για τον στόλο, ήταν 51.156 δολάρια.

    Το καθαρό εισόδημα ήταν 51,7 εκατομμύρια δολάρια ή 1,28 δολάρια κέρδη ανά μετοχή και προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα 48,9 εκατ. δολάρια ή 1,21 δολάρια προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή. Το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε στα 74,8 εκατομμύρια δολάρια.

    Ο Τζον Κ. Χατζηπατέρας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, σχολίασε: «Τα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου αντικατοπτρίζουν μια σταθερή αγορά, καθώς η ισχυρή ζήτηση συνεχίζει να απορροφά τις παραδόσεις νέων κτιρίων. Το διοικητικό μας συμβούλιο ανακοίνωσε μέρισμα, υπογραμμίζοντας για άλλη μια φορά τη δέσμευσή μας για την πειθαρχημένη κατανομή κεφαλαίων σύμφωνα με έναν ισχυρό ισολογισμό. Η προσθήκη του πλοίου “Cristobal”, ενός από τα τέσσερα πλοία διπλού καυσίμου που θα ενταχθούν στον στόλο μας, αντανακλά μια επιμελή προσέγγιση για την ανανέωση του στόλου. Είναι σκόπιμο να αναγνωρίσουμε ότι τα καλά αποτελέσματά μας δεν θα ήταν δυνατά χωρίς τους αφοσιωμένους ναυτικούς μας και το προσωπικό μας στην στεριά που προσπαθούν να παρέχουν στους πελάτες μας την καλύτερη, ασφαλή, αξιόπιστη, καθαρή και χωρίς προβλήματα υπηρεσία μεταφοράς.»

    Σύνοψη αποτελεσμάτων πρώτου τριμήνου οικονομικού έτους 2024:

    Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 51,7 εκατομμύρια δολάρια, ή 1,28 δολάρια ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, σε σύγκριση με 24,8 εκατομμύρια δολάρια ή 0,62 δολάρια ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022.

    Τα λειτουργικά έξοδα του πλοίου ανά ημέρα αυξήθηκαν σε 10.383 δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 σε σύγκριση με 9.378 δολάρια την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

    Τα κέρδη για την United Maritime, του Σταμάτη Τσαντάνη ανήλθαν 48 εκατ. δολαρίων μόνο από τις πωλήσεις δεξαμενοπλοίων.

    “Το δεύτερο τρίμηνο του 2023, συμφωνήσαμε να πουλήσουμε το εναπομείναν δεξαμενόπλοιο του στόλου μας, το M/T Epanastasea, ολοκληρώνοντας τον πρώτο μας, εξαιρετικά κερδοφόρο, επενδυτικό κύκλο. Η τιμή πώλησης των 37,5 εκατ. δολαρίων απέφερε κέρδος 88% επί της τιμής αγοράς και απόδοση περίπου 400% επί των ιδίων κεφαλαίων που χρησιμοποιήθηκαν για την απόκτηση του M/T Epanastasea. Το λογιστικό κέρδος, που ανέρχεται περίπου στα 12 εκατ. δολάρια, θα καταγραφεί το τρίτο τρίμηνο του 2023. Η πώληση του M/T Epanastasea σηματοδοτεί το τέλος μιας σειράς επιτυχημένων συναλλαγών αγοραπωλησίας δεξαμενόπλοιων, επιτυγχάνοντας συνολικά κέρδη ύψους 48 εκατ. δολαρίων, μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο από την απόκτηση του πρώτου πλοίου”.

    Αυτά επισημαίνει ο Σταμάτης Τσαντάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ο οποίος προσθέτει ότι τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις των δεξαμενοπλοίων επανεπενδύθηκαν για την ενίσχυση του στόλου με την απόκτηση μεγαλύτερων πλοίων dry bulk.

    Για τις αγορές πλοίων, ο Σταμάτης Τσαντάνης, δήλωσε: “Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2023, αποφασίσαμε να προσθέσουμε στο στόλο μας άλλα δύο dry bulk πλοία τύπου Panamax ιαπωνικής κατασκευής, τα οποία αναμένονται να παραδοθούν εντός του τρίτου τριμήνου. Το πρώτο πλοίο, που κατασκευάστηκε το 2015, θα αποκτηθεί αρχικά στη βάση 12-μηνης bareboat ναύλωσης με δικαίωμα αγοράς, ενώ το δεύτερο πλοίο, που κατασκευάστηκε το 2011, θα αγοραστεί άμεσα. Η χρηματοδότησή του θα επιτευχθεί με συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων και τραπεζικού δανεισμού με ευνοϊκούς όρους. Με την παράδοση αυτών των δύο πλοίων, το μέγεθος του στόλου μας θα αυξηθεί σε οκτώ πλοία ξηρού χύδην φορτίου. Η συνολική επένδυση ύψους 143,6 εκατ. δολαρίων, σε δύο πλοία Capesize, τρία πλοία Panamax και δύο πλοία Kamsarmax, έχει μέχρι σήμερα χρηματοδοτηθεί μέσω των εσόδων από τον πρώτο επενδυτικό μας κύκλο, χωρίς αραίωση των μετόχων μας, διατηρώντας παράλληλα τo τραπεζικό μας δανεισμό σε συντηρητικά επίπεδα.

    Διατηρούμε την δέσμευσή μας να εξισορροπήσουμε τις υψηλές κεφαλαιακές αποδόσεις και τις διανομές προς τους μετόχους μας και είμαστε βέβαιοι ότι η χρονική συγκυρία των επενδύσεών μας σε πλοία ξηρού φορτίου θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε και τα δύο”.

    Η United Maritime Corporation είναι μια ναυτιλιακή εταιρεία που ειδικεύεται στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές. Η εταιρεία αποτελείται από 1 LR2 δεξαμενόπλοιο, 3 Capesize, 2 Kamsarmax και 2 Panamax πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου.

    Μετά την ολοκλήρωση των επικείμενων συναλλαγών, ο στόλος της εταιρείας θα αποτελείται από 8 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (3 Capesize, 2 Kamsarmax, 3 Panamax), με συνολική μεταφορική ικανότητα 922.054 dwt τόνων περίπου.

    Η United Maritime Corporation έχει κεντρικά γραφεία στην Γλυφάδα Αττικής και έδρα τα Marshall Islands. Οι μετοχές της εταιρείας διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο του Nasdaq Capital Market με τον κωδικό «USEA».

    Η United Maritime Corporation επίσης, γνωστοποίησε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο και πρώτο εξάμηνο του 2023. Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης τη διανομή τριμηνιαίου μερίσματος ύψους 0,075 δολαρίων ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

    Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 10,0 εκατ. δολάρια. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθε σε 2,0 εκατ. δολάρια. Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το τρίμηνο ήταν 3,0 εκατ. δολάρια και 2,1 εκατ. δολάρια αντίστοιχα. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ήταν 16.072 δολάρια ανά ημέρα.

    Για το πρώτο εξάμηνο του 2023, η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρά έσοδα ύψους 12,8 εκατ. δολαρίων και κατέγραψε προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 0,5 εκατ. δολαρίων. Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν 7,9 εκατ. δολάρια και 5,7 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα. Το TCE του στόλου για το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν 14.335 δολάρια ανά ημέρα.

    Τα ταμειακά διαθέσιμα, στις 30 Ιουνίου 2023, ανέρχονταν σε 7,3 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του δεύτερου τριμήνου ήταν 59,2 εκατ. δολάρια, ενώ οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 78,2 εκατ. δολάρια στις 30 Ιουνίου 2023. Η λογιστική αξία του στόλου μας στις 30 Ιουνίου 2023 ανερχόταν σε 138,4 εκατ. δολάρια.

    Κύρια στοιχεία των 12 μηνών λειτουργείας:

    Αγορές 12 Πλοίων ύψους 240,3 εκατ. δολαρίων

    Πωλήσεις 4 Πλοίων ύψους 139,0 εκατ. δολαρίων

    Κέρδη 48 εκατ. δολαρίων ή απόδοση 300% επί Ιδίων Κεφαλαίων

    Μερίσματα 1,225 δολάρια ανά μετοχή (απόδοση 47%) ή 9,4 εκατ. δολάρια από το Νοέμβριο του 2022

    Επαναγορές Ιδίων Μετοχών αξίας 6,2 εκατ. δολαρίων

    Στοιχεία 2ου Τριμήνου και Α’ Εξαμήνου 2023:

    Πώληση του εναπομείναντος LR2 δεξαμενόπλοιου έναντι 37,5 εκατ. δολαρίων με απόδοση ιδίων κεφαλαίων περίπου 400%

    Συνολική επένδυση 143,6 εκατ. δολαρίων για δύο Capesize, δύο Kamsarmax και τρία Panamax χωρίς αραίωση των υφιστάμενων μετόχων

    Τριμηνιαίο μέρισμα ύψους 0,075 δολαρίων ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2023

    Επαναγορές μετοχών ύψους περίπου 0,2 εκατ. δολαρίων μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2023

    Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 10 εκατ. δολάρια. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθε σε 2,0 εκατ. δολάρια. Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το τρίμηνο ήταν 3,0 εκατ. δολάρια και 2,1 εκατ. δολάρια αντίστοιχα. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ήταν 16.072 δολάρια ανά ημέρα.

    Για το πρώτο εξάμηνο του 2023, η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρά έσοδα ύψους 12,8 εκατ. δολαρίων και κατέγραψε προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 0,5 εκατ. δολαρίων. Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν 7,9 εκατ. δολάρια και 5,7 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα. Το TCE του στόλου για το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν 14.335 δολάρια ανά ημέρα.

    Τα ταμειακά διαθέσιμα, στις 30 Ιουνίου 2023, ανέρχονταν σε 7,3 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του δεύτερου τριμήνου ήταν 59,2 εκατ. δολάρια, ενώ οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 78,2 εκατ. δολάρια στις 30 Ιουνίου 2023. Η λογιστική αξία του στόλου μας στις 30 Ιουνίου 2023 ανερχόταν σε 138,4 εκατ. δολάρια.

    “Η Star Bulk κατέγραψε καθαρό εισόδημα 44,3 εκατομμυρίων δολαρίων και ημερήσιο TCE 15.835 δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Δεδομένης της ρευστότητάς μας και τη μερισματική πολιτική μας, το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε μέρισμα 0,40 δολάρια ανά μετοχή”, δήλωσε ο εφοπλιστής Πέτρος Παππάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Star Bulk και πρόσθεσε:

    “Η εταιρεία έχει επιστρέψει πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια στους μετόχους από το 2021. Συνεχίζουμε να ανανεώνουμε ευκαιριακά τον στόλο μας έχοντας συμφωνήσει να πουλήσουμε πέντε πλοία Supramax που κατασκευάστηκαν το 2012, εκμεταλλευόμενοι τις αυξημένες τιμές. Συνολικά, από την αρχή του έτους, πουλήσαμε επτά πλοία και εισπράξαμε έσοδα από ασφάλιση για ένα σκάφος χωρίς αποπληρωμή χρέους 153,1 εκατομμύρια δολάρια. Αυτή η πρόσθετη ανάγκη σε μετρητά δεν χρησιμοποιείται για μερίσματα, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί για γενικούς εταιρικούς σκοπούς, συμπεριλαμβανομένης της ανανέωσης στόλου, της προπληρωμής χρέους”.

    Ο Πέτρος Παππάς, τόνισε επίσης ότι η παγκόσμια ζήτηση για εμπορεύματα χύδην ξηρού φορτίου συνεχίζει να είναι ισχυρή και πρόσθεσε ότι στη δυναμική της προσφοράς, αναμένουμε ότι οι ναύλοι θα βελτιωθούν κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, όταν το εμπόριο ενισχύεται εποχιακά.

    Ωστόσο, τα κέρδη της Star Bulk μειώθηκαν σημαντικά λόγω της ασθενέστερης αγοράς. Όμως, η εταιρεία είχε σημείωσε έσοδα 44,3 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο.

    Το δεύτερο τρίμηνο της εταιρείας ήταν 238.686 εκατ. δολάρια, έναντι 417.334 της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Επίσης, στο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, τα έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 462.721 εκατ. δολάρια, έναντι 778.217 εκατ. δολαρίων που είχε το εξάμηνο του 2022.

    Ο εφοπλιστής Γιώργος Γιουρούκος, εκτελεστικός πρόεδρος της Global Ship Lease, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του εξαμήνου του τρέχοντος έτους, όπου η εταιρεία του με 68 containerships, κατέγραψε έσοδα ύψους 321,4 εκατ. δολαρίων, έναντι 308,1 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο, είπε:

    «Το δεύτερο τρίμηνο, η GSL συνέχισε να επωφελείται από την ισχυρή κάλυψη των συμβολαίων σε ελκυστικές τιμές. Τα μεσαίου και μικρότερα πλοία, όπως αυτά που απαρτίζουν τον στόλο της GSL, αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των παγκόσμιων δικτύων των εταιρειών τακτικών γραμμών και παραμένουμε σε συζητήσεις για πρόσθετες ευκαιρίες να επεκτείνουμε την τρέχουσα κάλυψη ναύλωσης ύψους 1,97 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με περιορισμένο μόνο αριθμό ανοιχτών ημερών έως το τέλος του 2024. Σκοπεύουμε να διατηρήσουμε την πειθαρχημένη και απρόσκοπτη προσέγγιση των εξαγορών που ωφέλησε την GSL, εστιάζοντας σε μεταχειρισμένα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο ισχυρός ισολογισμός μας και οι συνεχείς ταμειακές ροές μας παρέχουν μια ισχυρή πλατφόρμα από την οποία μπορούμε να επιδιώξουμε επιλεκτικά ευκαιρίες ανάπτυξης που αυξάνουν την αξία της εταιρείας, ενώ υποστηρίζουν επίσης το ελκυστικό μας μέρισμα και το ενεργό πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών”.

    Τα κυριότερα οικονομικά μεγέθη κατά το δεύτερο τρίμηνο 2023 είναι τα εξής:

    Τα λειτουργικά έσοδα ήταν 162,1 εκατομμύρια δολάρια δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, αυξημένα κατά 4,9% από 154,5 εκατομμύρια δολάρια για την περίοδο του προηγούμενου έτους.

    Για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, τα λειτουργικά έσοδα ήταν 321,4 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 4,3% από 308,1 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2022.

    Τα καθαρά έσοδα για τους κοινούς μετόχους ανήλθαν σε 75,4 εκατομμύρια δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, σημειώνοντας αύξηση 41,2% επί των καθαρών εσόδων ύψους 53,4 εκατομμυρίων δολαρίων για την περίοδο του προηγούμενου έτους.

    Το καθαρό εισόδημα για την ίδια περίοδο ήταν 74 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 11,8% σε σχέση με τα καθαρά έσοδα 66,2 εκατομμυρίων δολαρίων για την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

    Για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, το καθαρό εισόδημα που ήταν διαθέσιμο στους κοινούς μετόχους ήταν 147,6 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 21,8% επί των καθαρών εσόδων 121,2 εκατομμυρίων δολαρίων για την περίοδο του προηγούμενου έτους.

    Τα καθαρά έσοδα για την ίδια περίοδο ήταν 149,5 εκατ. δολάρια, αυξημένα κατά 12% σε σχέση με τα καθαρά έσοδα για την περίοδο του προηγούμενου έτους ύψους 133,5 εκατ. δολάρια.

    Η GasLog, συμφερόντων Γιώργου Π. Λιβανού, ολοκλήρωσε τη συγχώνευση με τη θυγατρική της, την GasLog Partners, δημιουργώντας μια ναυτιλιακή οντότητα που κατέχει και διαχειρίζεται 33 πλοία μεταφοράς LNG, ενώ ναυπηγεί τέσσερα νεότευκτα πλοία που θα παραδοθούν από τη Νότια Κορέα το 2024 και το 2025. Τα τέσσερα πλοία έχουν ήδη εξασφαλίσει έσοδα με μακροπρόθεσμα συμβόλαια.

    Η εταιρεία, επίσης, είχε καθαρά κέρδη 73,4 εκατομμύρια δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο με έσοδα 227,7 εκ. δολάρια. Στο εξάμηνο, η ναυτιλιακή σημείωσε είχε έσοδα 459 εκατ. δολαρίων από 429,8 εκατ. δολάρια το ίδιο διάστημα του 2022.

    Σημαντική αύξηση είχαν τα κέρδη της GasLog, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 73,4 εκατ. δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο από 48,3 εκατ. δολάρια πέρυσι, ενώ στο εξάμηνο η κερδοφορία διαμορφώθηκε στα 118,4 εκατ. δολάρια φέτος, έναντι 119,4 εκατ. δολάρια το 2022.

    Επίσης, ο Πήτερ Γ. Λιβανός της GasLog υπέγραψε συμφωνία πολύμηνης ναύλωσης το δεύτερο τρίμηνο του 2023 με την Pioneer Shipping Limited, μια εξ ολοκλήρου θυγατρική της Centrica, για το πλοίο GasLog Sydney, έναν ηλεκτρικό μεταφορέα LNG ντίζελ τριών καυσίμων.

    Στην γνωστοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων του δεύτερου τριμήνου, η εταιρεία διευκρίνισε ότι έχει επίσης συμφωνήσει, η χρονοναύλωση του GasLog Gibraltar , με μια εταιρεία μεταφοράς LNG TFDE, να παραταθεί κατά πέντε χρόνια, μετά την άσκηση της επέκτασης του, με το συμβόλαιο να λήγει πλέον το 2028.

    Η GasLog, δήλωσε ότι είχε συμφωνήσει μια πολυετή συμφωνία ναύλωσης με την KE Fuel International (Kansai) για το ηλεκτρικό ντίζελ τριών καυσίμων (TFDE) LNG μεταφορέα Solaris .

    Επιπλέον, ο ιδιοκτήτης αποκάλυψε μια επέκταση ναύλωσης ενός έτους με την ανεξάρτητη κινεζική CNTIC VPower Energy για έναν μεταφορέα ατμού LNG Methane Alison Victoria , με το συμβόλαιο να λήγει το 2024.

    Ο Έλληνας πλοιοκτήτης, κάτοχος και διαχειριστής πλοίων μεταφοράς LNG επιβεβαίωσε επίσης την πώληση στις 17 Ιουλίου του πλοίου GasLog Athens , ενός ατμοτουρμπίνας 145.000 κυβικών μέτρων μεταφοράς LNG, σε άσχετο τρίτο μέρος.

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Euroseas Ltd., του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα γνωστοποίησε μια συμφωνία για τον τερματισμό των υφιστάμενων ναυλώσεων για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων M/ V Rena P και M/V Emmanuel P, ενώ ταυτόχρονα προχώρησε σε νέες ναυλώσεις με 21.000 δολάρια ανά πλοίο την ημέρα.

    Αναλυτικότερα, η εταιρεία συμφώνησε να τερματίσει την τρέχουσα ναύλωση του M/V Rena P, ενός πλοίου 4.250 TEU που ναυπηγήθηκε το 2007, η οποία έληγε αρχικά τον Φεβρουάριο του 2025 κερδίζοντας ναύλο 20.250 δολάρια την ημέρα έως τον Απρίλιο του 2024 και, στη συνέχεια, ναύλο με βάση τον δείκτη CONTEX με κατώτατο όριο 13.000 δολάρια και ανώτατο όριο 21.000 δολάρια την ημέρα.

    Ταυτόχρονα με τον τερματισμό, η εταιρεία έχει συνάψει σύμβαση χρονοναύλωσης για ελάχιστη περίοδο έως ανώτατη περίοδο είκοσι τεσσάρων μηνών κατ’ επιλογή του ναυλωτή, με μεικτό ημερήσιο επιτόκιο 21.000 δολάρια.

    Ομοίως, η εταιρεία συμφώνησε να τερματίσει την τρέχουσα ναύλωση του πλοίου M/V Emmanuel P, ενός πλοίου χωρητικότητας 4.250 TEU που ναυπηγήθηκε το 2005, στο οποίο αρχικά η συμφωνία έληγε τον Μάρτιο του 2025 με τιμή 19.000 δολάρια την ημέρα.

    Ταυτόχρονα με τον τερματισμό της συμφωνίας, η εταιρεία έχει συνάψει νέο συμβόλαιο χρονοναύλωσης για ελάχιστη περίοδο έως ανώτατη περίοδο είκοσι τεσσάρων μηνών κατ’ επιλογή του ναυλωτή, με μεικτό ημερήσιο επιτόκιο 21.000 δολάρια.

    Ο Αριστείδης Πίττας, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas σχολίασε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι καταλήξαμε σε μια αμοιβαία συμφωνία με τον υπάρχοντα ναυλωτή μας για τον τερματισμό των ναυλώσεων των δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μας που κατασκευάστηκαν το 2007 και το 2005 αντίστοιχα, ενώ έχουμε αντικαταστήσει επιτυχώς αυτές τις ναυλώσεις στα 21.000 δολάρια την ημέρα, μετά τον συμφωνημένο τερματισμό των υφιστάμενων ναυλώσεων τους τον Αύγουστο του 2023. Αυτές οι ναυλώσεις αναμένεται να συνεισφέρουν μεταξύ 2-4 εκατομμυρίων δολάρια σε επιπλέον έσοδα για την ίδια περίοδο. Διατηρώντας μια πολύ υγιή κάλυψη απασχόλησης του στόλου περίπου 95% για το υπόλοιπο του 2023 και περίπου 66% για το 2024 σε πολύ υψηλά επίπεδα, μπορούμε να συνεχίσουμε με ασφάλεια να καταβάλλουμε το τριμηνιαίο μέρισμά μας, να συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε το πρόγραμμα επαναγοράς μας και να έχουμε ακόμα σημαντικά κεφάλαια για επενδύσεις σε άλλα ευκαιρίες που θα προκύψουν».

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Danaos Corporation, του Γιάννη Κούστα, γνωστοποίησε τα μη ελεγμένα αποτελέσματα για την περίοδο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.

    Τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 143,4 εκατομμύρια δολάρια, ή 7,14 δολάρια ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 σε σύγκριση με 157,1 εκατομμύρια δολάρια ή 7,59 δολάρια ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022. Τα προσαρμοσμένα έσοδα παρουσιάζουν μείωση κατά 13,7 εκατομμύρια δολάρια ή 0,45 δολάρια ανά μετοχή.

    Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022 περιελάμβαναν ένα μη επαναλαμβανόμενο μέρισμα 13,9 εκατομμυρίων δολαρίων από τη ZIM που αντιστοιχούσε σε 0,67 δολάρια ανά μετοχή.

    Εξάλλου, το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα στο εξάμηνο διαμορφώθηκε στα 288,7 εκατομμυρίων δολάρια, ή 14,28 δολάρια ανά μετοχή, σε σύγκριση με 392,4 εκατομμύρια δολάρια ή 18,95 δολάρια ανά μετοχή, για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022.

    Με άλλα λόγια η μείωση των εσόδων ήταν 103,7 εκατομμύρια δολάρια ή 4,67 δολάρια ανά μετοχή. Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022 περιελάμβανε ένα μη επαναλαμβανόμενο μέρισμα 123,9 εκατομμυρίων δολαρίων από τη ZIM που αντιστοιχούσε σε 5,98 δολάρια ανά μετοχή.

    Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 147 εκατομμύρια δολάρια ή 7,32 δολάρια ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, σε σύγκριση με 8,2 εκατομμύρια δολάρια ή 0,40 δολάρια ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022.

    Τα καθαρά κέρδη στο εξάμηνο ήταν 293,2 εκατομμύρια δολάρια, ή 14,51 δολάρια ανά μετοχή, σε σύγκριση με 339,7 εκατομμύρια δολάρια ή 16,40 δολάρια ανά μετοχή για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022. Η μείωση ήταν 46,5 εκατομμύρια δολάρια ή 1,89 δολάρια ανά μετοχή.

    Τα μετρητά και τα ισοδύναμα μετρητών ήταν 293,3 εκατομμύρια δολάρια στις 30 Ιουνίου 2023.

    Ωστόσο, η συνολική ρευστότητα ανέρχεται σε 653,3 εκατομμύρια δολάρια στις 30 Ιουνίου 2023, συμπεριλαμβανομένων των μη αναληφθέντων διαθέσιμων υποχρεώσεων στο πλαίσιο της Ανακυκλούμενης Πιστωτικής Διευκόλυνσης.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Danaos Dr. Γιάννης Κούστας σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, είπε: «Οι παγκόσμιες οικονομίες παρέμειναν στάσιμες το δεύτερο τρίμηνο του 2023, με αποτέλεσμα τη σταδιακή χαλάρωση της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η ενεργή στρατηγική της Danaos στις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς καθίσταται δυνατή χάρη στη συνετή προσέγγιση που ακολουθήσαμε για τη διαχείριση του ισολογισμού μας σε συντηρητικά επίπεδα καθώς και με την επιτυχημένη στρατηγική ναύλωσης. Το τελευταίο αντικατοπτρίζεται στα λειτουργικά μας έσοδα ύψους 241 εκατομμυρίων δολαρίων, τα οποία πλησιάζουν τα προηγούμενα ρεκόρ παρά την πτώση της αγοράς ναυλωμένων πλοίων που είναι περισσότερο από 50% χαμηλότερη από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Συνεχίζουμε να δραστηριοποιούμαστε στην αγορά τσάρτερ, αναδεικνύοντας την ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μας μοντέλου και εξασφαλίσαμε σχεδόν 500 εκατομμύρια δολάρια σε νέα συμβόλαια ναύλωσης κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Το συνολικό μας ανεκτέλεστο ναύλωσης αυξήθηκε στα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια στο τέλος του τριμήνου και η κάλυψη με συμβάσεις ναύλωσης ανέρχεται επί του παρόντος στο 99% για το 2023 και στο 86% για το 2024”.

    Τα συνολικά καθαρά έσοδα της Eurodry, του Αριστείδη Πίττα, διαμορφώθηκαν στα 10,3 εκατομμύρια δολάρια, κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

    Τα προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθαν στα 2,5 εκατομμύρια δολάρια. Κατά μέσο όρο, η εταιρεία, διαχειρίστηκε 10 πλοία, κερδίζοντας μια μέση ισοδύναμη τιμή χρονοναύλωσης 12.179 δολάρια την ημέρα.

    Το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 10 εκατομμυρίων δολαρίων εγκρίθηκε το Διοικητικό Συμβούλιο τον Αύγουστο. Το 2022 παρατάθηκε για έναν ακόμη χρόνο. Μέχρι σήμερα, έχουν χρησιμοποιηθεί περίπου 3,25 εκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά 216.551 μετοχών της εταιρείας.

    Επίσης, τα κυριότερα σημεία του πρώτου εξαμήνου 2023, διαμορφώθηκαν ως εξής:
    • Συνολικά καθαρά έσοδα 21,7 εκατ. δολάρια.
    • Η καθαρή ζημία ήταν 2,7 εκατ. δολάρια ή 0,98 δολάρια ζημιά.
    • Η προσαρμοσμένη καθαρή ζημιά για την περίοδο ήταν 0,92 εκατ. δολάρια ή 0,33 δολάρια.
    • Προσαρμοσμένο EBITDA 4,8 εκατ. δολάρια.
    • Κατά μέσο όρο 10 πλοία λειτούργησαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 κερδίζοντας μια μέση ισοδύναμη τιμή χρονοναύλωσης 11.393 δολάρια ανά ημέρα.

    Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EuroDry σχολίασε τα οικονομικά αποτελέσματα:
    «Μετά την ανάκαμψη στις αρχές του δεύτερου τριμήνου, οι αγορές ξηρού χύδην υποχώρησαν και πάλι φτάνοντας προς τα κάτω τον Ιούλιο του 2023 στα πολύ χαμηλά επίπεδα που παρατηρήθηκαν τελευταία φορά τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους. Αυτή η πτώση στους ναύλους της αγοράς επηρέασε τα αποτελέσματά μας για το δεύτερο τρίμηνο καθώς η πλειοψηφία των σκαφών μας ήταν εκτεθειμένη σε διακυμάνσεις των αγορών. Ωστόσο, κάποια κάλυψη FFA που είχαμε λάβει στις αρχές του έτους μετρίασε σημαντικά την επίδραση των αδύναμων αγορών. Ενώ οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες παραμένουν, η μακροοικονομική εικόνα βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια του τριμήνου, με τον πληθωρισμό να υποχωρεί σε πολλές χώρες και διάφορους αναλυτές να αναθεωρούν θετικά τις προβλέψεις τους για τις οικονομικές προοπτικές. Οι όγκοι του εμπορίου χύδην ξηρού φορτίου αυξήθηκαν, ιδίως για το σιδηρομετάλλευμα και το κάρβουνο. Δεδομένου αυτού του θετικού κλίματος οικονομικής και ναυτιλιακής ζήτησης σε συνδυασμό με μέτρια προγραμματισμένη ανάπτυξη του στόλου, η διαφορετική εξέλιξη των τιμών των πλοίων και των τιμών της αγοράς γίνονται εντυπωσιακά. Ο στόλος παρέχει μια ισχυρή βάση για να αυξηθούν τελικά τα ποσοστά, υπό την προϋπόθεση ότι η παγκόσμια οικονομία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται σύμφωνα με πρόσφατες προβλέψεις αναλυτών. Έτσι, τοποθετούμε την εταιρεία να εκμεταλλευτεί αυτή τη δυνατότητα μεσοπρόθεσμα».

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Castor Maritime, του Πέτρου Παναγιωτίδη ολοκλήρωσε την πώληση δύο πλοίων κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

    Γνωστοποιώντας τα οικονομικά της αποτελέσματα, η ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα τη Λεμεσό ανέφερε την παράδοση του πλοίου Magic Rainbow στις 18 Απριλίου στους νέους ιδιοκτήτες του.

    Η Castor Maritime, επίσης κατέγραψε, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, ένα καθαρό κέρδος από την πώληση του Panamax Magic Rainbow, κατασκευής 2007, περίπου 3,1 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Η εταιρεία επίσης πούλησε ένα φορτηγό φορτηγό kamsarmax κατασκευής 2010 στην τιμή των 17,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Το πλοίο Magic Twilight παραδόθηκε στους νέους ιδιοκτήτες του.

    Ο Πέτρος Παναγιωτίδης αναμένει να καταγράψει κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023 ένα καθαρό κέρδος από την πώληση του πλοίου ύψους περίπου 4 εκατομμυρίων δολαρίων, εξαιρουμένων τυχόν δαπανών που σχετίζονται με τις συναλλαγές.

    Ο Πέτρος Παναγιωτίδης, Πρόεδρος, Διευθύνων Σύμβουλος και Οικονομικός Διευθυντής της Castor Maritime σχολίασε: «Το δεύτερο τρίμηνο του 2023 συνεχίσαμε να παρατηρούμε μια πτώση στην αγορά ξηρού φορτίου σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, η οποία επηρέασε τα έσοδα και τις ταμειακές ροές μας. Πιστεύουμε ότι τα θεμελιώδη μεγέθη του ξηρού φορτίου παραμένουν υγιή, δεδομένου της αναμενόμενης ανάκαμψης για την κινεζική οικονομία».

    Ο πρόεδρος της Castor Maritime σημείωσε επίσης ότι η εταιρεία έχει ισχυρό ισολογισμό και είναι αφοσιωμένη στην αναπτυξιακή της τροχιά αναζητώντας περαιτέρω ευκαιρίες στον ναυτιλιακό χώρο.

    Ο πλοιοκτήτης ανέφερε καθαρό εισόδημα 8,2 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 και καθαρό εισόδημα 19 εκατομμυρίων δολαρίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι τα συνολικά έσοδα των πλοίων από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, μειώθηκαν σε 25,3 εκατομμύρια δολάρια από 41,7 εκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι. Αυτή η διακύμανση οφείλεται κυρίως στη μείωση των ναύλων που επικρατούν στα πλοία ξηρού χύδην φορτίου.

    Τα συνολικά έσοδα των πλοίων από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, ήταν 49,7 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 79,5 εκατομμύρια δολάρια για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022.

    Κατά τη διάρκεια των τριών μηνών που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2023, η Castor Maritime λειτούργησε κατά μέσο όρο 21,2 πλοία κερδίζοντας ημερήσιο ναύλο TCE 12.530 δολάρια, σε σύγκριση με μέσο όρο 20 πλοίων που κέρδιζαν ημερήσια τιμή TCE 23.137 δολάρια κατά την ίδια περίοδο το 2022.

    Ο Χάρης Βαφειάς της Imperial Petroleum, ανακοίνωσε ότι η αξία του στόλου της εταιρείας ανέρχεται σε 225 εκατ. δολάρια, η οποία διαθέτει 100 εκατ. δολ. μετρητά, ενώ έχει και μηδενικό χρέος!

    “Εντός των πρώτων έξι μηνών του 2023 η εταιρεία μας κατάφερε να δημιουργήσει προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα 62,6 εκατομμυρίων δολαρίων που αντιστοιχεί σε κέρδη ανά μετοχή 3,79 δολαρίων που είναι πολύ πάνω από την τρέχουσα τιμή της μετοχής μας. Σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022 η αύξηση των καθαρών εσόδων μας ήταν της τάξης του 20.500%. Οι δυνατές μας επιδόσεις είναι αδιαμφισβήτητες, αλλά το ίδιο και το γεγονός ότι είμαστε σημαντικά υποτιμημένοι. Έχουμε έναν στόλο αξίας περίπου 225 εκατομμυρίων δολαρίων, μηδενικό χρέος και περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά. Οι προοπτικές για την αγορά δεξαμενόπλοιων παραμένουν ευνοϊκές, ενώ ενδέχεται να υπάρξουν ευκαιρίες στον τομέα ξηρού χύδην φορτίου καθώς οι αξίες των πλοίων ξηρού φορτίου πέφτουν. Θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε αυτή την ευνοϊκή δυναμική δημιουργώντας ισχυρά αποτελέσματα ενώ παράλληλα αναπτύσσουμε περαιτέρω την εταιρεία μας”.

    Με τα λόγια αυτά, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Χάρης Βαφιάς, επιχείρησε να περιγράψει συνοπτικά τα οικονομικά αποτελέσματα της Imperial Petroleum.

    Αναλυτικότερα, τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας έχουν ως ακολούθως:

    · Λειτουργική αξιοποίηση του στόλου κατά 75,4% το 2ο τρίμηνο του 23ου με 28 ημέρες τεχνικής εκμίσθωσης και 129 ημέρες επαναμίσθωσης.

    · Το 68,5% των ημερολογιακών ημερών του στόλου που ισοδυναμούν με 734 ημέρες το 2ο τρίμηνο του 23ου ήταν σε δραστηριότητα.

    · Έσοδα 59 εκατομμυρίων δολαρίων το 2ο τρίμηνο του 23ου, δηλαδή, αυξήθηκαν κατά 47,7 εκατομμύρια δολάρια ή 422,1% από το δεύτερο τρίμηνο του 22ου.

    · Καθαρά έσοδα 16,8 εκατομμυρίων δολαρίων το 2ο τρίμηνο 23 και αυξήθηκαν κατά 16,7 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο 22′.

    · Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα ύψους 26,6 εκατομμυρίων δολαρίων το 2ο τρίμηνο του 23ου έτους, αυξημένο κατά 26,5 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με το 2ο τρίμηνο του 22ου ή 26.500%.

    · Προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 30,8 εκατομμυρίων δολαρίων το 2ο τρίμηνο του 23ου, αυξημένο κατά 27,8 εκατομμύρια δολάρια ή 926,7% από το δεύτερο τρίμηνο του 22ου.

    · Μετρητά και ισοδύναμα μετρητών, συμπεριλαμβανομένων προθεσμιακών καταθέσεων ύψους 98,6 εκατομμυρίων δολαρίων στις 30 Ιουνίου 2023, που είναι ένα ισχυρό υπόλοιπο μετρητών, παρά τη χρησιμοποίηση εντός του 2ου τριμήνου του 23ου ποσού 45,9 εκατομμυρίων δολαρίων για την αποπληρωμή όλων των εκκρεμών δανείων.

    · Στις 30 Ιουνίου 2023 η Imperial Petroleum έχει μηδενικό χρέος στον ισολογισμό της.

    · Το 1ο εξάμηνο του 2023 η εταιρεία δημιούργησε Καθαρό Εισόδημα 52,6 εκατομμυρίων δολαρίων που αντιστοιχεί σε βασικό EPS 3,17 δολάρι.

    · Το 1ο εξάμηνο του 2023 η εταιρεία δημιούργησε Προσαρμοσμένο Καθαρό Εισόδημα 62,6 εκατομμυρίων δολαρίων που αντιστοιχεί σε Προσαρμοσμένο βασικό EPS1 ύψους 3,79 δολαρίων.

    · Αποσύνδεση δύο από τις τέσσερις εταιρείες μεταφοράς ξηρού όγκου Handysize σε μια ξεχωριστή οντότητα που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο που ονομάζεται C3is Inc. στις 21 Ιουνίου 2023.

    · Η Imperial Petroleum διατηρεί συμμετοχή στην C3is Inc. μέσω της ιδιοκτησίας 600.000 Μετατρέψιμων Προνομιούχων Μετοχών της Σειρά Α της C3is Inc.

    · Τον Ιούλιο του 2023, η εταιρεία πούλησε το δεξαμενόπλοιο Aframax στην C3is Inc. για αντίτιμο 43 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Αποτελέσματα εξαμήνου 2023: Τα έσοδα για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ανήλθαν σε 124,5 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 108,0 εκατομμυρίων δολαρίων, ή 654,5%, σε σύγκριση με έσοδα 16,5 εκατομμυρίων δολαρίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022, κυρίως λόγω της αύξησης του αριθμού των πλοίων και των βελτιωμένων συνθηκών της αγοράς με αποτέλεσμα την επίτευξη υψηλότερων ναύλων, ιδίως στην αγορά των δεξαμενόπλοιων spot.

    Η Okeanis Eco Tankers, του Γιάννη και Αριστείδη Αλαφούζου, αφού εξασφάλισε για τα δεξαμενόπλοια της, VLCC, ναύλο 70.000 δολάρια την ημέρα, είχε κατά το δεύτερο τρίμηνο σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών.

    Η εισηγμένη εταιρεία, στο χρηματιστήριο του Όσλο, είχε κέρδη 53 εκατομμυρίων δολαρίων για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου, από μόλις 7,9 εκατομμύρια δολάρια, το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

    Η εταιρεία θα δώσει μέρισμα ανά μετοχή, 1,50 δολάρια.

    Η εταιρεία ιδρύθηκε στις 30 Απριλίου 2018 σύμφωνα με τους νόμους της Δημοκρατίας των Νήσων Μάρσαλ και είναι εισηγμένη στο Oslo Bors με το σύμβολο OET.

    Ο στόλος αποτελείται από έξι σύγχρονα δεξαμενόπλοια Suezmax που είναι εξοπλισμένα με scrubber και οκτώ σύγχρονα δεξαμενόπλοια VLCC εξοπλισμένα με scrubber.

    Η Okeanis Eco Tankers Corp. για το δεύτερο τρίμηνο, αναλυτικότερα, είχε τα εξής οικονομικά αποτελέσματα:

    • Έσοδα ισοδύναμου χρονικής ναύλωσης και Προσαρμοσμένο EBITDA 91,2 εκατ. δολαρίων και 77,4 εκατ. δολαρίων, αντίστοιχα. Προσαρμοσμένο κέρδος και προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή για την περίοδο των 53 εκατομμυρίων δολάρια ή 1,65 δολάρια ανά μετοχή.

    • Καθημερινή τιμή TCE σε όλο τον στόλο 72.000 δολάρια ανά ημέρα λειτουργίας. Τιμές VLCC και Suezmax TCE 71.600 δολάρια και 72.600 δολάρια ανά ημέρα λειτουργίας, αντίστοιχα.

    • Ημερήσια λειτουργικά έξοδα πλοίων 8.929 δολάρια ανά ημερολογιακή ημέρα, συμπεριλαμβανομένων των τελών διαχείρισης.

    • Το 3ο τρίμηνο του 2023 μέχρι σήμερα, το 76% των διαθέσιμων spot ημερών VLCC ήταν με TCE 65.800 δολάρια την ημέρα και το 64% των διαθέσιμων ημερών με spot Suezmax με μέση τιμή TCE 55.600 δολάρια ανά ημέρα.

    • Η εταιρεία κατέβαλε ποσό περίπου 51,5 εκατομμυρίων δολαρίων ή 1,60 δολαρίων ανά μετοχή τον Ιούνιο του 2023 ως επιστροφή καταβεβλημένου κεφαλαίου.

    • Στις 27 Ιουνίου 2023, η εταιρεία συνήψε πιστωτική διευκόλυνση ύψους 113 εκατομμυρίων δολαρίων που παρείχε η ABN AMRO Bank N.V. Τα έσοδα χρησιμοποιήθηκαν για την αναχρηματοδότηση υφιστάμενων χρεών στο πλοίο VLCC Nissos Keros και στα πλοία Suezmax “Κίμωλος” και “Φολέγανδρος”. Η Διευκόλυνση αποπληρώνεται ανά τρίμηνο, λήγει σε 5 χρόνια και τιμολογείται κατά 190 μονάδες βάσης πάνω από το Επιτόκιο Χρηματοδότησης.

    • Επίσης, στις 27 Ιουνίου 2023, η εταιρεία προπλήρωσε τη χρηματοδότηση του scrubber ύψους 1,4 εκατομμυρίων δολαρίων.

    • Στις 18 Ιουλίου, η εταιρεία δήλωσε ότι θα αγοράσει πάλι το πλοίο Suezmax Milos, από τον χρηματοδότη της πώλησης και μίσθωσης που έγινε τον Φεβρουάριο του 2024. Η εταιρεία σκοπεύει να χρηματοδοτήσει τη συναλλαγή μέσω εσόδων από νέα δανειακή διευκόλυνση για το πλοίο που θα διερευνηθεί εν ευθέτω χρόνω.

    Το Διοικητικό Συμβούλιο δήλωσε επιστροφή κεφαλαίου 1,50 δολάρια ανά μετοχή στους μετόχους. Η πληρωμή τοις μετρητοίς θα καταγραφεί ως επιστροφή του καταβεβλημένου κεφαλαίου και θα καταβληθεί την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2023 στους μετόχους.

    Διαβάστε επίσης:

    Ο κινεζικός στόλος για πρώτη φορά πέρασε πρώτος σε gross tonnage, αλλά η Ελλάδα παραμένει πρώτη σε dwt

    Η Ελλάδα έχει τους περισσότερους απασχολούμενους ναυτικούς

    Άνδρος: Στο νησί της ναυτιλίας «θάλλει» ο πολιτισμός



    ΣΧΟΛΙΑ