• Ναυτιλία

    Στυλιανίδης: Τι υποστηρίζει για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στα Δωδεκάνησα

    Χρήστος Στυλιανίδης, Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής

    Χρήστος Στυλιανίδης, Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής


    «Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε ένα δυναμικά μεταβαλλόμενο δίκτυο θαλασσίων συγκοινωνιών, καταβάλλει πάντοτε κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίλυσηοιωνδήποτε προβλημάτων, με ιδιαίτερη μέριμνα στους κατοίκους των μικρών και ακριτικών νησιών της χώρας», τονίζει ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, απαντώντας σε αναφορά του βουλευτή Δωδεκανήσου Βασίλη Α. Υψηλάντη, για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στους Αρκιούς και στα νησιά, Βόρεια της Δωδεκανήσου.

    Το πλήρες κείμενο της απάντησης του Υπουργού Ναυτιλίας είναι το ακόλουθο:

    «Επί των διαλαμβανομένων στην εν θέματι Αναφορά σχετικά με την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση της νήσου Αρκιοί, γνωρίζεται ότι κατά την τρέχουσα χρονική περίοδο η νήσος Αρκιοί εξυπηρετείται για τη δρομολογιακή γραμμή Πάτμος – Αρκιοί – Μαράθι – Λειψοί και επιστροφή με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, από το επιβατηγό-δρομολογιακό-λάντζα «ΕΙΡΗΝΗ» Ν.Π. 14, με τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα. Η εν λόγω σύμβαση παρατάθηκε μέχρι και την 31-12-2023, σύμφωνα με το άρθρο 12 του ν. 4948/2022 (Α΄125).

    Μέχρι πρόσφατα το νησί των Αρκιών συνδεόταν ακτοπλοϊκά και με δύο (02) επιπλέον συμβάσεις απευθείας ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας στις γραμμές: (α) Κάλυμνος – Λέρος – Λειψοί– Πάτμος – Αρκιοί – Αγαθονήσι– Πυθαγόρειο Σάμου και επιστροφή, με τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα, μέχρι και 30-09- 2023 με το επιβατηγό-οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΚΙΑΔΕΝΗ» Ν.Ρ. 47 και (β) Λέρος – Λειψοί – Πάτμος – Αρκιοί – Αγαθονήσι – Πυθαγόρειο Σάμου και επιστροφή με δύο (02) δρομολόγια την εβδομάδα, μέχρι και 31-10-2023, με το επιβατηγό-δρομολογιακό «ΛΕΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ» Ν.Λ. 59. Ωστόσο, η παράταση των εν λόγω συμβάσεων δεν ήταν νομικά δυνατή, καθώς είχαν συναφθεί με τη διαδικασία της

    απευθείας ανάθεσης σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 4948/2022 και προκειμένου να υπάρξει δυνατότητα οι παραπάνω γραμμές να καλυφθούν με νέες συμβάσεις απαιτείτο η προηγούμενη δημοσίευση της προκήρυξης αρχικού μειοδοτικού διαγωνισμού για την νέα δρομολογιακή περίοδο 2023-2024.

    Όσον αφορά την ανωτέρω (α) δρομολογιακή γραμμή, κατόπιν δημοσίευσης την 23-11-2023 του αρχικού μειοδοτικού διαγωνισμού για τη νέα δρομολογιακή περίοδο 2023-2024, η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνέχεια σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, σύναψε την 30-11-2023 σύμβαση απευθείας ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με το Ε/Γ-Ο/Γ «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ» Ν.Κ. 02, για την εκτέλεση τριών (03) δρομολογίων την εβδομάδα, για το χρονικό διάστημα από 01-12-2023 μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του αρχικού μειοδοτικού διαγωνισμού. Αναφορικά με την ανωτέρω (β) δρομολογιακή γραμμή, η αρμόδια Διεύθυνση κάλεσε τον πλοιοκτήτη που μέχρι πρόσφατα εκτελούσε το δρομολόγιο και συνήφθη νέα σύμβαση απευθείας ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, η ισχύς της οποίας διαρκεί για το χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του προαναφερόμενου αρχικού μειοδοτικού διαγωνισμού και όχι πέραν της 31-10-2024.

    Επιπρόσθετα, κατόπιν αιτήματος της πλοιοκτήτριας εταιρείας «Α.Ν.Ε. Καλύμνου», δρομολογήθηκε την 27-11-2023, με έκτακτη δρομολόγηση, σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 4948/2022, το επιβατηγό – οχηματαγωγό «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ» Ν.Κ. 02, στη γραμμή Κάλυμνος – Λέρος – Λειψοί – Πάτμος – Αρκιοί – Αγαθονήσι – Πυθαγόρειο Σάμου και επιστροφή, προκειμένου να καλυφθούν οι έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες των ανωτέρω νησιών».

    Διαβάστε επίσης:

    Στη Σύνοδο Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ο Κυριάκος Μητσοτάκης – Οι θέσεις της Ελλάδας

    Performance Shipping (Αλίκη Παληού): Πούλησε πλοίο με 39,3 εκατ. δολάρια με κέρδος 17,3 εκατ. δολαρίων

    Μαρίνα Χατζημανώλη: Η Ελλάδα είναι η μητέρα πατρίδα για την Κύπρο και στην ναυτιλία



    ΣΧΟΛΙΑ