Η ναυτιλιακή εταιρεία StealthGas, του Χάρη Βαφειά, κατέγραψε ρεκόρ εσόδων το δεύτερο τρίμηνο, συνολικού ύψους 47,2 εκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή, σημείωσε αύξηση 13% από τα 41,8 εκατομμύρια δολάρια έσοδα, τα οποία είχε το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη για την ίδια περίοδο, μειώθηκαν στα 20,4 εκατομμύρια δολάρια, από 25,8 εκατομμύρια δολάρια που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

1

Τα έξοδα ταξιδιών αυξήθηκαν στα 4,4 εκατομμύρια δολάρια από 2,7 εκατομμύρια δολάρια, λόγω της αύξησης των ημερών spot market, ενώ τα λειτουργικά έξοδα πλοίων παρέμειναν σταθερά στα 12,7 εκατομμύρια δολάρια.

Ένας βασικός παράγοντας στη μείωση των κερδών ήταν η σημαντική πτώση των κερδών από μετοχές από κοινοπραξίες, τα οποία μειώθηκαν στα 0,7 εκατομμύρια δολάρια από 11,5 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2024, μια περίοδος που περιλάμβανε μια κερδοφόρα πώληση πλοίων.

Για ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο του έτους, τα έσοδα αυξήθηκαν στα 89,3 εκατομμύρια δολάρια από 83,4 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 34,5 εκατομμύρια δολάρια από 43,5 εκατομμύρια δολάρια.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Χάρης Βαφειάς σχολίασε: «Η αύξηση των εσόδων ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, καταγράφοντας νέο τριμηνιαίο ρεκόρ στα 47,2 εκατομμύρια δολάρια».

Τόνισε επίσης την επιτυχημένη αποπληρωμή των τραπεζικών υποχρεώσεων της εταιρείας, δηλώνοντας: «Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος τρίτου τριμήνου ολοκληρώσαμε την απομόχλευσή μας, έχοντας αποπληρώσει 86 εκατομμύρια δολάρια σε υποχρεώσεις φέτος και από τα 29 ιδιόκτητα πλοία μας, κανένα δεν έχει υποχρεώσεις χρηματοδότησης χρέους».

Ο Χάρης Βαφειάς, αναφέρθηκε και και στο περιστατικό που αφορούσε το πλοίο Eco Wizard, το οποίο θα παραμείνει εκτός ναύλωσης για κάποιο χρονικό διάστημα και θα επηρεάσει τη βραχυπρόθεσμη δημιουργία εσόδων.

Ωστόσο, πρόσθεσε: «Είμαστε βέβαιοι ότι τα θεμελιώδη στοιχεία για τη ναυτιλία LPG εξακολουθούν να είναι θετικά».

«Μετά από ένα ταραχώδες ξεκίνημα για το έτος, το κλίμα έχει βελτιωθεί σημαντικά και είμαστε περήφανοι που ανακοινώνουμε πολύ σταθερά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο. Η αύξηση των εσόδων ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, σημειώνοντας νέο τριμηνιαίο ρεκόρ στα 47,2 εκατομμύρια δολάρια. Ταυτόχρονα, κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, ολοκληρώσαμε την απομόχλευσή μας, έχοντας αποπληρώσει χρέος 86 εκατομμυρίων δολαρίων φέτος και σχεδόν 350 εκατομμύρια δολάρια από τότε που ξεκινήσαμε την απομόχλευση στις αρχές του 2023. Από τα 29 πλήρως ιδιόκτητα πλοία μας, κανένα δεν έχει υποχρεώσεις χρηματοδότησης χρέους, μια ζηλευτή θέση που ενισχύει σημαντικά την ευελιξία μας στο μέλλον και στηρίζει τον ισχυρό ισολογισμό μας. Η ατυχής εξέλιξη με το Eco Wizard, η οποία θα κρατήσει το πλοίο εκτός λειτουργίας για κάποιο χρονικό διάστημα, θα έχει αντίκτυπο στη δημιουργία εσόδων μας στο εγγύς μέλλον. Η κατάσταση εξακολουθεί να εξελίσσεται και επικεντρώνουμε τους πόρους μας σε μια γρήγορη επίλυση. Είμαστε βέβαιοι ότι τα θεμελιώδη στοιχεία για τη ναυτιλία LPG εξακολουθούν να είναι θετικά και η εταιρεία μας βρίσκεται σε πολύ ευνοϊκή θέση για να επωφεληθεί από την αυξανόμενη ζήτηση. Καθώς βγαίνουμε τώρα από τους εποχικά ασθενέστερους καλοκαιρινούς μήνες, αναμένουμε ότι η δραστηριότητα ναύλωσης θα αυξηθεί το τέταρτο τρίμηνο.»

Αναλυτικά τα οικονομικά αποτελέσματα:

Η ισχυρή κερδοφορία συνεχίστηκε και για το δεύτερο τρίμηνο, με καθαρά κέρδη 20,4 εκατομμυρίων δολαρίων που αντιστοιχούν σε βασικά κέρδη ανά μετοχή (EPS) 0,55 δολαρίων, 45% υψηλότερα από τα 14,1 εκατομμύρια δολάρια του προηγούμενου τριμήνου, αλλά μειωμένα σε σύγκριση με το ρεκόρ των 25,8 εκατομμυρίων δολαρίων που επιτεύχθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Τα κέρδη κατά την περίοδο του προηγούμενου έτους ενισχύθηκαν από την πώληση ενός μεσαίου πλοίου μεταφοράς φυσικού αερίου.

Τα έσοδα κατέγραψαν ιστορικό υψηλό ύψους 47,2 εκατομμυρίων δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο, αυξημένα κατά 13% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Τα ποσοστά TCE βελτιώθηκαν για την πλειονότητα των πλοίων όλων των μεγεθών, καθώς η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε τη βελτίωση των συνθηκών της αγοράς. Τα έσοδα από λειτουργίες ύψους 19,7 εκατομμυρίων δολαρίων ήταν επίσης τα υψηλότερα που έχουν καταγραφεί ποτέ.

Περίπου το 70% των ημερών στόλου για το 2025 εξασφαλίζονται σε ναυλώσεις περιόδου, με τις συνολικές ημέρες απασχόλησης του στόλου για όλες τις επόμενες περιόδους να αποφέρουν περίπου 155 εκατομμύρια δολάρια (εξαιρουμένων των πλοίων κοινοπραξίας) σε συμβατικά έσοδα.

Αποπληρώθηκαν όλες οι υποχρεώσεις χρέους του πλήρως ιδιόκτητου στόλου, πραγματοποιώντας αποπληρωμές χρέους ύψους 53,6 εκατομμυρίων δολαρίων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 και επιπλέον 32,2 εκατομμύρια δολάρια στο τρέχον τρίτο τρίμηνο του 2025. Επί του παρόντος, όλα τα πλοία του πλήρως ιδιόκτητου στόλου δεν έχουν εμπράγματα βάρη.

Κατά τη διάρκεια του 2025, η εταιρεία δαπάνησε 1,8 εκατομμύρια δολάρια σε επαναγορές μετοχών. Συνολικά, στο πλαίσιο του τρέχοντος προγράμματος, η εταιρεία έχει δαπανήσει πάνω από 21,2 εκατομμύρια δολάρια σε επαναγορές μετοχών από τον Ιούνιο του 2023.

Διατήρηση επαρκών ταμειακών διαθεσίμων και ισοδύναμων μετρητών (συμπεριλαμβανομένων των περιορισμένων ταμειακών διαθεσίμων) ύψους 87,3 εκατομμυρίων δολαρίων στις 30 Ιουνίου 2025, γεγονός που επέτρεψε στην εταιρεία να εξοφλήσει τις δανειακές της υποχρεώσεις.

Διαβάστε επίσης:

Βαγγέλης Μαρινάκης: Η Capital Clean Energy Carriers πούλησε πλοίο- κοντέινερ με κέρδος 6,9 εκατ. δολ. – Συνολικά έχει πουλήσει 13 πλοία αξίας 694 εκατ. δολ.

Υπ. Ναυτιλίας: Ελεύθερη μετακίνηση για 35.000 νησιώτες αθλητές από το 2026

Επίσκεψη Αρχηγού Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής στην Κρήτη