• Ναυτιλία

    Σουέζ: Containership έκλεισε τη διώρυγα μπλοκάροντας τη μεταφορά των εμπορευμάτων – Αναταράξεις και στο Brent

    • Bloomberg


    Το τεράστιο containership που προσάραξε στη Διώρυγα του Σουέζ, μπορεί να μπλοκάρει για ημέρες μία από τις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες οδούς παγκοσμίως, που θεωρείται ζωτικής σημασίας για τη μεταφορά όλων των εμπορευμάτων, από το πετρέλαιο μέχρι τα καταναλωτικά αγαθά.

    Το Ever Given, ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μακρύτερο από τον Πύργο του Άιφελ, εξόκειλε στο νότιο τμήμα του καναλιού στην Αίγυπτο, μπλοκάροντας δεκάδες πλοία που προσπαθούν να διέλθουν μεταξύ της Ερυθράς Θάλασσας και της Μεσογείου. Πληροφορίες που επικαλείται το Bloomberg αναφέρουν ότι η διώρυγα μπορεί να μείνει μπλοκαρισμένη για αρκετές ημέρες.

    Το κανάλι Σουέζ μήκους 193 χιλιομέτρων (120 μίλια) συγκαταλέγεται μεταξύ των πλωτών οδών με τη μεγαλύτερη κίνηση στον κόσμο, που χρησιμοποιείται από πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου και το 8% του υγροποιημένου φυσικού αερίου διέρχονται από το κανάλι, όπως και περίπου ένα εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.

    Δεν έχει σημειωθεί μέχρι στιγμής καμία πρόοδος στην μετακίνηση του πλοίου και τον καθαρισμό του καναλιού, δήλωσε μέσω email η Gulf Agency Company, η οποία παρέχει υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των διαμετακομίσεων στο Σουέζ. Οι εικόνες που κυκλοφόρησαν δείχνουν ότι η γάστρα του πλοίου σφηνώθηκε. Απεικονίζουν επίσης τις προσπάθειες του Baraka 1, ενός εκ των οκτώ ρυμουλκών που παίρνουν μέρος στην επιχείρηση διάσωσης, να απελευθερώσει το πλοίο.

    Το βάρος του Ever Given – περίπου 224.000 τόνοι – και το μικρό μέγεθος των ρυμουλκών που λειτουργούν στην περιοχή, δεν έχουν επιτρέψει να γίνει κάποια πρόοδος προς το παρόν, αναφέρουν οι πληροφορίες.  Οι ιδιοκτήτες πλοίων βρίσκονται σε συνομιλίες με την SMIT Salvage B.V., που διαθέτει τα μεγαλύτερα ρυμουλκά, για να βοηθήσει, υποδεικνύοντας ότι μπορεί να χρειαστούν ημέρες για να καθαριστεί το κανάλι, ανέφερε πηγή.

    Το Ever Given ήταν καθηλωμένο νωρίς την Τρίτη εν μέσω κακής ορατότητας που προκλήθηκε από μια καταιγίδα σκόνης, ενώ οι ταχύτητες του ανέμου έφτασαν τους 40 κόμβους, με αποτέλεσμα την «απώλεια της ικανότητας οδήγησης του πλοίου», σύμφωνα με την Αρχή του καναλιού. Η «συσκότιση» ήταν η αιτία του ατυχήματος, είπε η GAC, χωρίς να παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες.

    Το πλοίο παρέκκλινε «από την πορεία του λόγω ύποπτου ξαφνικού ισχυρού ανέμου», δήλωσε η ναυλώτρια του πλοίου, Evergreen Line, με έδρα την Ταϊβάν, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η Ιαπωνική Shoei Kisen Kaisha, εταιρεία που αναφέρεται ως ιδιοκτήτρια του containership, αρνήθηκε να σχολιάσει.

     

     

    «Η επιχείρηση διάσωσης με ρυμουλκά βρίσκεται σε εξέλιξη, και ελπίζουμε ότι το πλοίο θα ελευθερωθεί σύντομα, αλλά θα μπορούσε να διαρκέσει ημέρες», δήλωσε ο Ralph Leszczynski, επικεφαλής έρευνας της ναυπηγικής Banchero Costa & Co.

    Περίπου 42 πλοία βρίσκονται είτε στη βορειοανατολική πλευρά, είτε φθάνουν για να περάσουν από το κανάλι και περιμένουν να απομακρυνθεί το Ever Given, δήλωσε η Leth Agencies, μία από τις κορυφαίες παρόχους υπηρεσιών διέλευσης της Διώρυγας του Σουέζ, σε ανακοίνωση προς τους πελάτες. Η εταιρεία είπε ότι στέλνει βυθοκόρο για να βοηθήσει στην απελευθέρωση του πλοίου.

    Περίπου 64 πλοία που ταξιδεύουν νότια έχουν επίσης επηρεαστεί, ενώ η GAC επισήμανε ότι 15 πλοία περιμένουν στο αγκυροβόλιο.

    Η τιμή του Brent ενισχύθηκε κατά 3%, στα 62,61 δολάρια το βαρέλι νωρίτερα στο Λονδίνο, μετά από τις σημαντικές απώλειες που κατέγραψε την Τρίτη.

    Το Ever Given ταξίδευε από την Κίνα στο Ρότερνταμ. Το πλήρωμα είναι ασφαλές και δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή ρύπανση, σύμφωνα με την διαχειρίστρια του πλοίου, Bernhard Schulte Shipmanagement.

    Μεταφέρει φορτίο για την εταιρεία logistics Orient Overseas Container Line, σύμφωνα με τον Mark Wong, εκπρόσωπο της OOCL.

    Με μήκος 400 μέτρα, το Ever Given κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία πριν από περίπου τρία χρόνια. Οι ναυτιλιακές εταιρείες στρέφονται σε τεράστια πλοία για να πετύχουν οικονομίες κλίμακας, ενώ σε ορισμένες βασικές οδούς – συμπεριλαμβανομένης της διώρυγας του Σουέζ –  έχει γίνει διαπλάτυνση και εμβάθυνση με την πάροδο των ετών για να τα διευκολύνουν.

    Η πλοήγηση είναι δυνατή κατά μήκος του παλιού καναλιού, είπαν οι αρχές της διώρυγας. Ωστόσο, το πλοίο έχει κολλήσει σε ένα σημείο που δεν μπορεί να παρακαμφθεί και έτσι το παλιό κανάλι δεν μπορεί να βοηθήσει.

    Δεν είναι το πρώτο τέτοιο περιστατικό στο κανάλι. Τα ρυμουλκά κατόρθωσαν να ξεκολλήσουν το OOCL Japan μέσα σε λίγες ώρες τον Οκτώβριο του 2017. Σε μια από τις πιο σοβαρές περιπτώσεις, το κανάλι έκλεισε για τρεις ημέρες το 2004, όταν κόλλησε το πετρελαιοφόρο Tropic Brilliance.

    Οποιαδήποτε παρατεταμένη διακοπή της κυκλοφορίας, μπορεί να σημαίνει ότι τα πλοία πρέπει να αλλάξουν δρόμο. Η παράκαμψη του καναλιού του Σουέζ ταξιδεύοντας γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας μπορεί να επιβραδύνει κατά δύο εβδομάδες το ταξίδι από την Ασία προς στην Ευρώπη, οδηγώντας σε σημαντικά πρόσθετα κόστη και διαταράσσοντας τα χρονοδιαγράμματα, δήλωσε ο Leszczynski της Banchero.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ