• Ναυτιλία

    Σύντομα η θαλάσσια σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Σμύρνη και της Λεμεσού με τον Πειραιά


    Μέσα στον Ιούνιο αναμένεται η δρομολόγηση δύο επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων που θα συνδέσουν για πρώτη φορά τη Θεσσαλονίκη με την ιστορική πόλη για τον ελληνισμό, Σμύρνη, αλλά και μετά από είκοσι ένα χρόνια τη Λεμεσό με τον Πειραιά.

    Στη γραμμή, Θεσσαλονίκη – Σμύρνη θα δρομολογηθεί το πλοίο «Σμύρνα», το οποίο ανήκει στη ναυτιλιακή εταιρεία Levante Ferries του Γιώργου Θεοδόση, στον οποίο ανήκει και η εταιρεία παροχής τηλεφωνικών υπηρεσιών 11880.

    Το «Σμύρνα» βρίσκεται αυτή την περίοδο στα Ναυπηγεία Χαλκίδας στο οποίο γίνονται εκτεταμένες επισκευές.

    Όσον αφορά στη θαλάσσια γραμμή, Λεμεσός – Πειραιάς, αναμένουμε την οριστική απόφαση του υφυπουργείου Ναυτιλίας της Κύπρου για την επιλογή της πλοιοκτήτριας που θα αναλάβει την επιδοτούμενη γραμμή. Υπενθυμίζεται ότι στον διεθνή διαγωνισμό συμμετείχαν τρεις ναυτιλιακές εταιρείες.

    Αναλυτικότερα να προσθέσουμε ότι η Επιτροπή Αξιολόγησης βρίσκεται στην τελική φάση αξιολόγησης των προσφορών και η απόφαση αναμένεται από ημέρα σε ημέρα.

    Η θαλάσσια επιβατική σύνδεση μεταξύ Ελλάδας-Κύπρου θα γίνεται με 22 δρομολόγια χωρίς να υπάρχει ενδιάμεσος σταθμός. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό τα δρομολόγια θα αρχίζουν από τον μήνα Απρίλιο ή Μάιο και θα ολοκληρώνονται Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο.

    Τα εισιτήρια θα κυμαίνονται από τα 50 μέχρι και 80 ευρώ με επιστροφή. Εξάλλου, το αυτοκίνητο θα είναι πάντα συνοδευόμενο και η τιμή του θα είναι στα 150 ευρώ μετ’ επιστροφής ενώ στα μοτοποδήλατα το εισιτήριο μετ’ επιστροφής στα 100 ευρώ.

    Επισημαίνεται ότι μέχρι την επικράτηση του αεροπλάνου η σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας γίνονται και ακτοπλοϊκώς, με ενδιάμεσους σταθμούς την Χάιφα και την Ρόδο. Η σύνδεση αυτή, εκτός ότι θα αποτελέσει εναλλακτική πρόσβαση στους τουρίστες θα προσφέρει και μια σταθερή διακίνηση φορτίων μέσω του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου.

    Η καταληκτική ημερομηνία του διαγωνισμού ήταν στις 28 Ιανουαρίου και κατέθεσαν προσφορές τρεις εταιρείες:

    Η SCANDRO HOLDING LTD, η προσφορά της οποίας ανέρχεται στα 15.594.000 ευρώ, η N.Y. BUSINESS TIES LTD η προσφορά της οποίας ανήλθε στα 14.100.000 ευρώ και η KIARA NAFTIKI ETAIRIA του ομίλου Sea Jet του Μάριου Ηλιόπουλου που πρόσφερε 16.500.000 ευρώ.

    Η Θαλάσσια γραμμή επιδοτείται με 5,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο για τρία χρόνια, δηλαδή η εταιρεία που θα αναλάβει τη σύνδεση από τη Λεμεσό με τον Πειραιά, θα εισπράξει συνολικά 16,5 εκατ. ευρώ.

    Εν τω μεταξύ το πλοίο «Σμύρνα» είναι στο Ναυπηγείο Χαλκίδας και ήδη βάφεται στα κίτρινα χρώματα της εταιρείας και με τα νέα σινιάλα θα ξεκινήσει εντός του Ιουνίου τα δρομολόγια.

    Το πλοίο της Levante Ferries θα ενισχύσει σημαντικά τις εισαγωγές και εξαγωγές των δύο χωρών και κυρίως τα φορτηγά από την Τουρκία θα διοχετεύονται από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και μέσω της Εγνατίας Οδού και του λιμένος της Ηγουμενίτσας θα μειώνουν τον χρόνο και το κόστος των διακινουμένων φορτίων.

    Διαβάστε επίσης:

    Η Tsakos Shipping συμμετέχει στο πρόγραμμα «Πυξίδα»



    ΣΧΟΛΙΑ