• Ναυτιλία

    Σήμα κινδύνου για την κρουαζιέρα από τους ναυτιλιακούς πράκτορες -«Τη χαρίζουμε στους Τούρκους»

    • NewsRoom
    κρουαζιέρα


    Σήμα κινδύνου για την ελληνική κρουαζιέρα στέλνουν οι ναυτιλιακοί πράκτορες, καθώς η απεργία των λιμενεργατών διώχνει από τον Πειραιά κρουαζιερόπλοια με χιλιάδες τουρίστες που τελικά καταλήγουν στην Τουρκία. Πρόκειται για ένα μεγαλειώδες «αυτογκόλ» εν μέσω της θερινής περιόδου με αποτέλεσμα τεράστια απώλεια εσόδων αλλά και αξιοπιστίας για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

    Ενδεικτικά, όπως σημείωσε ο πράκτορας Μιχάλης Νομικός σε δηλώσεις του στον ΣΚΑΙ,  μόνο το Σαββατοκύριακο δύο κρουαζιερόπλοια με 6.000 επιβάτες δεν έδεσαν στον Πειραιά εξαιτίας της συνεχιζόμενης απεργίας κατά της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

    «Είμαστε ανοιχτοχέρηδες και τους γυρνάμε πίσω… Είμαστε αυτοκαταστροφικοί, βγάζουμε τα μάτια μας μόνοι μας, αν ακυρωθεί η κρουαζιέρα θα χάσουν τις δουλειές τους και οι λιμενεργάτες», ήταν χαρακτηριστική αναφορά του κ. Νομικού.

    «Το Σαββατοκύριακο δυο πλοία με 6.000 επιβάτες δεν ήρθαν στον Πειραιά πολύ φοβούμαι ότι θα ακυρωθούν και οι επόμενες αφίξεις αν συνεχιστεί η απεργία», πρόσθεσε και εκτίμησε ότι λόγω συγκυριών η κρουαζιέρα καταγράφει ήδη μείωση της τάξης 10% με 15%.

    Πριν από λίγες μέρες το Mein Schiff 2 της TUI Cruises και το περασμένο Σαββατοκύριακο το Celebrity Constellation δεν έπιασαν στον Πειραιά λόγω αδυναμίας εφοδιασμού.

    Η επιβατική κίνηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα κατά το 2015 ήταν σταθεροποιημένη σε σχέση με το 2014 αλλά σαφώς χαμηλότερη από αυτή του 2013. Συγκεκριμένα πέρυσι ο αριθμός αφίξεων κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια διαμορφώθηκε στα 4.281πλοία και ο αριθμός αφίξεων επιβατών (χωρίς αναχωρήσεις) στα 4,957 εκατομμύρια. Το 2013 οι αφίξεις επιβατών ήταν 5,66 εκατομμύρια. Στον Πειραιά οι αφίξεις επιβατών το 2015 υποχώρησαν στις 980,149 χιλιάδες από 1,056 εκατομμύρια το 2014 και 1,3 εκατομμύρια το 2013.

    Τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, από το 2014, δείχνουν πως τα συνολικά έσοδα της Ελλάδας από την κρουαζιέρα άγγιξαν τα 506 εκατ. ευρώ κατατάσσοντας την χώρα στην 8η θέση της σχετικής λίστας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όταν η Ισπανία εισέπραξε άνω του 1,2 δισ. ευρώ. Η Ιταλία που διατηρεί την πρωτοκαθεδρία της ευρωπαϊκής αγοράς, με μερίδιο 21,3%, έβαλε στα ταμεία της 4,6 δισ. ευρώ σύμφωνα με την έκθεση «Contribution of Cruise Tourism to the Economies of Europe 2015 Edition» του Διεθνή Οργανισμού Κρουαζιέρας (Cruise Lines International Association ή CLIA). Το 2014 τα έσοδα της ελληνικής οικονομίας από την κρουαζιέρα ήταν σύμφωνα με την CLIA κατά 11,8% χαμηλότερα από αυτά του 2013 και οι θέσεις εργασίας στον κλάδο προσμετρούνταν σε μόλις 10.136.

    Και η απεργία συνεχίζεται

    Οι 48άωρες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης συνεχίζονται «αισίως» για 12η ημέρα.

    Την Τετάρτη το πρωί 8/6 οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Δημοτικό Θέατρο και πορεία προς τα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, ενώ την Τρίτη αντιπροσωπεία των εκπροσώπων των εργαζομένων θα έχει νέα συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα και εκπροσώπους συναρμόδιων υπουργείων.

    Ο πρόεδρος των λιμενεργατών Νίκος Γεωργίου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τόνισε ότι στη νέα σύμβαση παραχώρησης που αναμένεται να εγκριθεί την Παρασκευή 10 Ιουνίου από τη γενική συνέλευση των μετόχων του Οργανισμού, δεν υπάρχει καμία αναφορά στο νόμο 2688 για μετατροπή του ΟΛΠ από νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου σε ανώνυμη εταιρεία, ενώ δεν περιγράφεται πουθενά ο γενικός κανονισμός προσωπικού.

    Αναφορικά με το άρθρο 12 της σύμβασης που επιτρέπει στο νέο ιδιοκτήτη του λιμανιού του Πειραιά να χρησιμοποιεί εργολάβους παρόχους υπηρεσιών ή άλλα τρίτα πρόσωπα προκειμένου να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του, ο κ. Γεωργίου αναφέρει ότι θα πρέπει να υπάρξουν πρώτα διασφαλίσεις των υπαρχόντων εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης έναντι των εργολάβων. «Οι παραχωρησιούχοι», τόνισε, «θα πρέπει να λάβουν υπόψη ότι η εταιρεία ΟΛΠ δεν έκλεισε για να ανοίξει από το μηδέν. Πήραν μια εταιρεία που λειτουργεί και έχει συγκεκριμένους κανονισμούς και συμβάσεις εργασίας».



    ΣΧΟΛΙΑ