• Ναυτιλία

    Κέρδη μέχρι 55,7% από τις μετοχές των ελληνικών ναυτιλιακών μέσα σε δύο μήνες

    Α. Φράγκου, Ν. Τσάκος (επάνω) Π. Χατζηιωάννου, Π. Παππά, Σ. Παληού (κάτω)


    Ισχυρές αποδόσεις μέχρι και 55,7% έχουν καταγράψει από τις αρχές του έτους οι μετοχές των ελληνικών εισηγμένων ναυτιλιακών.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η Intermodal, την μεγαλύτερη άνοδο κατά το διάστημα 3/1/2023 έως 8/3/2023 σημείωσαν η μετοχή της Νavios Maritime Holdings (55,7%) και η μετοχή της Tsakos Energy Navigation (54,9%).

    Ειδικότερα, η τιμή της Navios βρέθηκε από τα 1,67 δολάρια στην πρώτη συνεδρίαση του έτους, στα 2,60 δολάρια στις 8 Μαρτίου. Η εταιρεία της εφοπλίστριας Αγγελικής Φράγκου εμφάνισε το 2022 καθαρά κέρδη 87,3 εκατομμυρίων δολαρίων και EBITDA 355,1 εκατομμύρια δολάρια.

    H εταιρεία πούλησε πέρυσι τον στόλο ξηρού φορτίου που κατείχε, 36 συνολικά πλοία, στην θυγατρική της Navios Maritime Partners έναντι 835 εκατ. δολαρίων και χρησιμοποίησε τα έσοδα για την αποπληρωμή χρέους 784,2 εκατομμυρίων δολαρίων. Πλέον επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της Navios South American Logistics, παρόχου μεταφορών και υποδομών στην περιοχή Hidrovia της Νότιας Αμερικής, στην οποία κατέχει ποσοστό 63,8%.

    Η μετοχή Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ) από τα τα 15,77 δολάρια στις αρχές του έτους εκτοξεύτηκε στα 24,42 δολάρια στις 8 Μαρτίου 2023, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία που ξεκίνησε πέρυσι. Υπενθυμίζεται ότι στις 3 Ιανουαρίου 2022 η τιμή της μετοχής ήταν στα 7,77 δολάρια.

    Η εταιρεία του Νίκου Τσάκου, ανακοίνωσε έσοδα ύψους 224 εκατ. δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο του 2022, αυξημένα κατά 70% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Αυτό μεταφράζεται σε καθαρά κέρδη ύψους 51,3 εκατ. δολαρίων στο τρίτο τρίμηνο αυξημένα κατά 300% και 103 εκατ. δολαρίων στο 9μηνο.

    Όπως επισημαίνει ο επικεφαλής ανάλυσης της Intermodal, Γιάννης Παργανάς, η ναυτιλιακή επωφελήθηκε από την αγορά πετρελαίου κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους και οι προσδοκίες είναι ότι τα κέρδη θα συνεχίσουν να αυξάνονται αφού η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω. Η εταιρεία θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα για το έτος 2022 στις 16 Μαρτίου.

    Σύμφωνα με την VesselsValue, η ΤΕΝ έχει στόλο με 70 πλοία συνολικής αξίας 4,1 δισ. δολαρίων.

    πηγή: Intermodal

    Η μετοχή της εισηγμένης ναυτιλιακής Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου έχει καταγράψει από τις αρχές του έτους κέρδη 30,8%.

    Η εταιρεία έκλεισε το δωδεκάμηνο του 2022 με 349,7 εκατ. δολάρια συνολικά έσοδα, έναντι 329 εκατ. δολαρίων που εμφάνισε το 2021. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στην ίδια περίοδο τα 172,6 εκατ. δολάρια.

    Η Safe Bulkers διαχειρίζεται στόλο με 44 πλοία ξηρού χύδην φορτίου, που αποτελείται από 12 Panamax, 7 Kamsarmax, 17 Post-Panamax και 8 πλοία κατηγορίας Capesize με μέση ηλικία 10,3 ετών και συνολική μεταφορική ικανότητα 4,6 εκατομμύρια dwt.

    Επίσης ναυπηγεί οκτώ πλοία, εκ των οποίων τέσσερα θα παραλάβει το 2023, τρία το 2024 και ένα, το πρώτο τρίμηνο του 2025.

    Kέρδη 28,9% σημείωσε σε δύο μήνες η μετοχή της Diana Shipping, με επικεφαλής την Σεμίραμις Παληού.

    Η εταιρεία παρουσίασε σημαντική αύξηση κερδών το 2022, καθώς ανήλθαν στα 119,1 εκατ. δολάρια έναντι 57,4 εκατ. δολαρίων το 2021. Τα συνολικά έσοδα πέρυσι διαμορφώθηκαν στα 290 εκατομμύρια δολάρια έναντι 214,2 εκατ. δολαρίων την προηγούμενη χρήση.

    Εντός του Φεβρουαρίου η ναυτιλιακή ανακοίνωσε την εξαγορά του ultramax Nord Potomac, ναυπήγησης του 2016, χωρητικότητας 63.379 dwt, έναντι 27,9 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο θα παραλάβει στις αρχές Απριλίου.

    Μετά την κίνηση αυτή ο στόλος της αποτελείται από 42 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, μεταφορικής ικανότητας 4,7 εκατ. dwt, με μέση ηλικία 9,87 έτη.

    Σημαντική άνοδο κατά 28,4% έχει σημειώσει και η μετοχή της Star Bulk του εφοπλιστή Πέτρου Παππά.

    Η εταιρεία εμφάνισε το 2022 κέρδη 565.999 δολάρια και έσοδα 1,43 δισ. δολάρια, παρά το αδύναμο τελευταίο τρίμηνο του έτους.

    Επίσης, συνεχίζει την ισχυρή μερισματική πολιτική της. Πέρυσι προχώρησε στην διαμονή μερισμάτων συνολικού ύψους 5,10 δολαρίων ανά μετοχή, δηλαδή 525,7 εκατ. δολάρια.

    Μάλιστα, όπως επισήμανε ο κ. Παππάς κατά την ανακοίνωση των ετήσιων αποτελεσμάτων, η εταιρεία από το 2021 έχει πληρώσει συνολικά σε μερίσματα 960,7 εκατομμύρια δολάρια ή 9,35 δολάρια ανά μετοχή.

    Η μετοχή της StealthGas του Χάρη Βαφειά έχει σημειώσει από τις αρχές του έτους μέχρι τις 8 Μαρτίου κέρδη 14,6% και η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, άνοδο 11%.

    Σημειώνεται ότι στα στοιχεία που επιμελήθηκε η Intermodal, οι αποδόσεις των μετοχών έχουν υπολογιστεί με βάση τις προσαρμοσμένες τιμές μετά την αποκοπή μερισμάτων.

    Διαβάστε ακόμη:

    Η Pyxis Tankers του Βαλέριου Βαλέντη πουλά πλοίο με κέρδος 8 εκατ. δολαρίων



    ΣΧΟΛΙΑ